بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

سازمان بهداشت جهانی یک سازمان غیر سیاسی می باشد که به سازمان ملل متحد وابسته است و مرکز آن در ژنو قرار دارد . اساسنامه آن از تاریخ هفتم آوریل 1948 به اجرا گذاشته شد و به همین جهت این روز به نام روز بهداشت جهانی نام گذاری گردید.
هدف از تشکیل سازمان بهداشت جهانی « دست یابی همه مردم به بالاترین سطح سلامت » می باشد . هدف فعلی سازمان بهداشت جهانی دست یابی همه مردم جهان به سطحی از سلامت است که به آنها امکان دهد در سال 2000 از نظر اقتصادی و اجتماعی زندگی باروری داشته باشند .

اسلاید 2 :

نخستین فعالیت این سازمان ، برابر اساسنامه آن اقدام به تعیین جهت و هماهنگی مدیریت در همه فعالیتهای بهداشت بین المللی است . این فعالیت ، به کشورهای عضو امکان می دهد که دشواریهای بهداشتی دارای اولویت در سراسر جهان با هم را شناسایی نمایند و به راهبردها ، اصول ، و برنامه های موثر بر این سیاستها در جهت رسیدن به هدف را به طور جمعی بیندیشند .

اسلاید 3 :

مسئوليت های WHO در تعیین و ارتقای معیارهای بین المللی در زمینه بهداشت پیشگیری و مبارزه با بیماری خاص
توسعه خدمات جامع بهداشتی
بهداشت جهانی
بهداشت محیط زیست
آمارهای بهداشت
پژوهشهای زیست – پزشکی
اطلاعات و انتشارات بهداشتی

اسلاید 4 :

بهداشت عمومی عبارتست از مجموعه دانش و هنر پیشگیری از بیماری و تامین ، حفظ و ارتقای تندرستی و توانمندی بشر با استفاده از تلاش دسته جمعی كه منجر به توسعه جامعه شود . این مفهوم در حوزه زندگی انسان گسترش یافته و به طریقی ضامن سلامت فرد و جامعه به شمار می‌رود .

اسلاید 5 :

سلامت عبارتست از برخورداری از آسایش كامل جسمی ، روانی و اجتماعی و نه فقط نداشتن بیماری و نقص عضو و توانایی داشتن یك زندگی مثمر از نظر اقتصادی و اجتماعی .

اسلاید 6 :

سلامتی و بیماری به دنبال یكدیگر قرار دارند و مرز مشخص و قاطعی ندارند . پایین ترین نقطه طیف سلامتی و بیماری مرگ است و بالاترین نقطه آن سلامتی مثبت است . نظریه طیف سلامتی موید آن است كه سلامت یك فرد ایستا نیست بلكه پدیده ا ی پویا و فرآیندی دائما در حال تغییر است.

اسلاید 7 :

بعد جسمی
معمول ترین بعد سلامتی سلامت جسمی است كه نسبت به ابعاد دیگر سلامتی ساده تر می توان آنرا ارزیابی كرد سلامت جسمی در حقیقت ناشی از عملكرد درست اعضاء بدن است . از نظر بیولوژیكی عمل مناسب سلولها و اعضاء بدن و هماهنگی آنها با هم نشانه سلامت جسمی است .

اسلاید 8 :

سنجش سلامت روانی نسبت به سلامت جسمی مشكل تر خواهد بود در اینجا تنها نداشتن بیماری روانی مد نظر نیست بلكه قدرت تطابق با شرایط محیطی ، داشتن عكس العمل مناسب در برابر مشكلات و حوادث زندگی جنبه مهمی از سلامت روانی را تشكیل می دهد نكته دیگری كه باید در اینجا به آن اشاره كرد اینكه بسیاری از بیماریهای روانی نظیر اضطراب ، افسردگی و غیره بر روی سلامت جسمی تاثیر گذار است و ارتباط متقابلی بین بیماریهای روانی و جسمی وجود دارد .

اسلاید 9 :

یکی از زمینه های عمده بیماریها و مشکلات روانی و عوارض جسمی و اجتماعی آن احساس پوچی ، بیهودگی و تزلزل روحی است که ناشی از فقدان بعد معنوی در افراد است . ایمان ، هدفدار بودن زندگی ، پای بندی اخلاقی ، تعاون ، داشتن حسن ظن و توجه بیشتر به مسائل معنوی زندگی باعث کاهش اضطراب ، تزلزل روحی و عوارض ناشی از آن می شود .

اسلاید 10 :

این بعد از دو جنبه قابل بررسی است یكی ارتباط سالم فرد با جامعه ، خانواده ، مدرسه و محیط شغلی و دیگری سلامتی كلی جامعه كه با توجه به شاخص های بهداشتی قابل محاسبه می توان سلامت جامعه را تعیین كرد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید