لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت حل مساله با جستجو در هوش مصنوعی توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود فایل پاورپوینت حل مساله با جستجو در هوش مصنوعی قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 4 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد 5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

 

اسلاید ۱ :

   حالت شروع : که عامل از آنجا شروع میشود 

   توصیفی از فعالیت های ممکن عامل     

    مدل گذار یا مدل تغیر حالت 

   آزمون هدف:تعین میکند آیا حالت خاصی حالت هدف است یا خیر

   هزینه ی مسیر: برای هر مسیر یک هزینه عددی در نظر می گیرد

اسلاید ۲ :

فضای حالت: مجموعه ای از حالت هاست که از حالت اولیه می توان به آنها رسید. به صورت گراف نمایش داده می شود

حالتها: گره های گراف

فعالیتها: یال هال گراف

مسیر فضای حالت: دنباله ای از حالتها که توسط دنباله ای از فعالیتها به هم متصل می شوند.

—

اسلاید ۳ :

  • حالتها

۸ حالت عامل در یکی از دو مکان است که هرکدام ممکن است کثیف باشند یا نباشند.

  • حالت شروع

هر حالتی می تواند به عنوان حالت اولیه طراحی شود

  • تابع مدل گذار یا تغیر حالت

حالتهای معتبری را تولید می کند که از ۳ عملیات (Left, Right, Suck) ناشی می شود.

  • آزمون هدف

تمیز بودن تمام مربع ها

  • هزینه مسیر

هزینه هر مرحله ۱ است. هزینه مسیر برابر تعداد مراحل در مسیر است

اسلاید ۴ :

معمای ۸ یا جورچین

  • حالتها مکان هر ۸ خانه شماره دار

و خانه خالی را در یکی از ۹ خانه مشخص می کند

  • حالت شروع

هر حالتی می تواند به عنوان حالت اولیه طراحی شود

  • فعالیت ها: ساده ترین فرموله کردن ، فعالیت ها را به صورت حرکت خانه ی خالی به چپ- راست –بالا یا پایین تعریف کند
  • مدل گذار یا تغیر حالت

حالتهای معتبری را تولید می کند که از چهار عمل به دست می آید (انتقال خانه خالی).

  • آزمون هدف

رسیدن به حالت هدف

  • هزینه مسیر

هزینه هر مرحله ۱ است. هزینه مسیر برابر تعداد مراحل در مسیر است

اسلاید ۵ :

مساله  ۸ وزیر

۸ وزیر در صفحه شطرنج طوری قرار گیرند که هر وزیری وزیر دیگر را گارد ندهد

  • فرمول بندی: ۱- افزایشی ۲- حالت کامل
  • حالتها هر ترتیبی از ۰ تا ۸ وزیر در صفحه (افزایشی)
  • حالت شروع: هیچ وزیری در صفحه نیست
  • فعالیت:اضافه کردن وزیر به مربع خالی
  • مدل گذار یا تغیر حالت: وزیری را به خانه خالی اضافه می کند
  • آزمون هدف

۸ وزیر در صفحه وجود دارند و هیچکدام به دیگری  گارد نمی دهند

اسلاید ۶ :

مساله های دنیای  واقعی

مساله مسیریابی:

  • مسیریابی در شبکه های رایانه ای
  • سیستم ها ی مسیر یابی داخل اتومبیل
  • سیستمهای برنامه ریزی مسافرت هوایی

مساله های توریستی ٬ مساله فروشنده دوره گرد

مساله طرح VLSI

هدایت روبات

خط تولید خودکار

طراحی پروتئین

اسلاید ۷ :

.STATE.n حالتی در فضای حالت که گره متناظر با آن است.

PARENT.n.گره ای در درخت جستجو که این گره را تولید کرده است

n.ACTIONفعالیتی که به والد اعمال شد تا این گره تولید شود

n.PATH-COST هزینه مسیری از حالت اولیه به این گره که معمولا با g(n) نمایش داده می شود

اسلاید ۸ :

عملیات در صف:

EMPTY? (queue)

اگر هیچ عنصری در صف نباشد،مقداررا برمیگرداند

: POP (queue)

اولین عنصر صف را حذف میکندو آن را برمیگرداند

INSERT(element,queue)

عنصری را در صف قرار میدهدو صف جدید را بر میگرداند

اسلاید ۹ :

      روشهای اندازه گیری کارایی الگوریتم حل مساله

  • کامل بودن: تضمین الگوریتم به پیدا کردن راه حل
  • بهینگی: ارائه راه حل بهینه
  • پیچیدگی زمانی: زمان لازم برای پیدا کردن راه حل
  • پیچیدگی فضا: حافظه مورد نیاز برای جستجو

اسلاید ۱۰ :

     پیچیدگی بر حسب سه کمیت بیان می شود :

 :bضریب  انشعاب

:dعمق نزدیکترین گره هدف

:m حداکثر طول هر مسیر در فضای حالت

سنجش زمان بر حسب تعدا گره های تولید شده در حین جستجو

      سنجش فضا بر حسب حداکثر گره های ذخیره شده در حافظه