بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بادامک برجستگی های روی میل بادامک هستند که هنگام چرخیدن سوپاپ ها را می فشارند تا باز شوند.
در حالی که فنر های روی سوپاپ ها،آنها را به موقعیت بسته باز می گردانند.
این یک کار حیاتی است که می تواند تاثیر بسزایی بر عملکرد موتور بگذارد.

اسلاید 2 :

بعضی از انواع متداول بادامک ها عبارتند از:
1.    بادامک های دیسکی
2.    بادامک های انتقالی
3.    بادامک های استوانه ای

اسلاید 3 :

چدن مورد استفاده در اين روش، نوعي چدن خاكستري است كه از قابليت سختي‌پذيري برخوردار است. عناصري نظير: كرم، نيكل، موليبدن و غيره در مقادير كم، مي‌توانند قابليت سختي‌پذيري قطعه را افزايش دهند.

اسلاید 4 :

زماني كه سطوح معيني از يك قطعه داراي جنس چدن خاكستري، از حالت مذاب با سرعت انجماد زياد سرد مي‌شود، چدن سفيدي كه در ناحيه سطح به وجود مي‌آيد، اصطلاحاً چدن تبريدي ناميده مي‌شود. يك قطعه ريختگي تبريدي با تنظيم تركيب كربن چدن سفيد، توليد مي‌شود به‌گونه‌اي با سرد كردن نرمال قطعه، چدن سفيد در سطح قطعه و چدن خاكستري در زير سطح آن تشكيل مي‌شود.

 

اسلاید 5 :

با افزايش ميزان كربن، عمق لايه چيل كاهش يافته و سختي ناحيه چيل افزايش مي‌يابد. از كرم در مقادير كم، براي كنترل عمق لايه چيل استفاده مي‌شود. از كرم به دليل تشكيل كاربيدهاي كرم، در محدوده 1 تا 4 درصد براي افزايش سختي و بهبود مقاومت سايشي، استفاده مي‌شود. اين عنصر، باعث پايداري كاربيد و تشكيل گرافيت در مقاطع ضخيم‌تر مي‌شود.

اسلاید 6 :

سرد كردن سريع، از تشكيل گرافيت و پرليت جلوگيري مي‌كند. اگر عناصري نظير نيكل، كرم يا موليبدن اضافه شوند، بيشتر آستنيت، بجاي پرليت به مارتنزيت تبديل خواهد شد. سختي چدن تبريدي به‌طور كلي ناشي از تشكيل مارتنزيت است. از چدن تبريدي، براي ساخت چرخ‌هاي ماشين ريلي غلتك هاي آسياب، كفشك‌ها و قالب‌هاي پرسكاري و بسياري از قطعات ماشين‌هاي سنگين، استفاده مي‌شود.

اسلاید 7 :

1. ارزان‌تر شدن قطعات توليدي در مقايسه با فرايند جاري، به دليل حذف فرايندهاي عمليات حرارتي و عمليات تابگيري 2. كاهش ميزان ضايعات قطعات به دليل عمليات حرارتي سختكاري القايي در بعضي قطعات، ترك هايي ريز در نوك بادامك‌ها به وجود مي‌آيد كه باعث ضايع شدن قطعات و افزايش برگشتي مي‌شود.

اسلاید 8 :

3. افزايش سرعت توليد با حذف فرايندهاي عمليات حرارتي و تابگيري، سرعت توليد افزايش مي‌يابد. 4. كنترل عمق چيل و سختي مطلوب قطعات در روش ريخته‌گري تبريدي به مراتب آسان‌تر از روش عمليات حرارتي القايي است.

اسلاید 9 :

روش چرخاندن بادامک در جلوی ابزار بدین ترتیب است که تیغه فرز و یا چرخ سنباده را تا فاصله معین به داخل بادامک پیش برده و سپس ابزار را به عقب کشیده و بادامک را به مقدار لازم چرخانده و دوباره ابزار را تا فاصله معین پیش می برند. این عمل آن قدر تکرار می شود تا بادامک ساخته شود. و دوباره ابزار را تا فاصله معین پیش می برند. این عمل آن قدر تکرار می شود تا بادامک ساخته شود. این روش کند بوده ولی بادامک از دقت بالا برخوردار خواهد بود.

اسلاید 10 :

www.wikipedia.org
www.pax .com
www.aftab.ir
www.sanatekhodro.com
www.engineeringmechanics.blogfa.com
www.kntu-mech.blogfa.com
www.manufacture.blogfa.com

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید