بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  
   فروشگاه های زنجیره‌ای مجموعه فروشگاه هایی هستند که دارای مدیریت واحد هستند و در سطح یک شهر، کشور یا چندین کشور پراکنده اند. این فروشگاه ها از عنوان تجاری یکسانی استفاده می‌کنند و معمولاً محصولات مشابه یا تقریبا مشابهی ارائه می‌کنند.
 

اسلاید 2 :

در سال ۲۰۰۴ فروشگاه های وال مارت برای اولین بار به عنوان بزرگترین و سرمایه دارترین فروشگاه های زنجیره‌ای جهان شناخته شدند. وال‌مارت، (Walmart)‏ یک شرکت زنجیره‌ای مواد خانگی، غذایی، سوپرمارکت و هایپرمارکت است. این شرکت، درحال‌حاضر، بزرگترین شرکت جهان می‌باشد. این شرکت همچنین، با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان می‌باشد.

اسلاید 3 :

   حوزه فعالیت شرکت وال مارت، خرده‌فروشی است. کسب ‌و کار این شرکت، در پنج بخش صورت می‌گیرد :
 
فروشگاه‌ها
سوپرسنترها
بازارهای محلی
سامز کلاب‌ها
فروشگاه‌های بین‌المللی

اسلاید 4 :

سوپرسنتر، یا بازارهای میوه و سبزی، اولین بار، در سال ۱۹۸۸ شروع به فعالیت نمودند.
 

اسلاید 5 :

شعبه سامز کلاب، در مپلوود، میزوری
سامز کلاب، یا کلوپ‌های سام، که خود یک شرکت ۳۱ $ میلیارد دلاری محسوب می‌شود. تعداد ۳۵۰ کلوپ در ایالات متحده آمریکا، بیش از ۴۶ میلیون عضو دارد.
این کلوپ‌ها در واقع، شریک بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک هستند و به صورت انبارهای کالا در سراسر آمریکا، در ارتباط با خرده‌فروشی‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، رستوران‌ها، دفاتر، اغذیه فروشی‌ها، تعمیرات، مدارس، کلیساها، آرایشگاه‌ها، شرکت‌های فروش و... قرار دارند. حدود ۱۳% درصد از فروش وال‌مارت، از طریق این درگاه‌ها حاصل می‌شود.
 

اسلاید 6 :

 
فروشگاه‌های بین‌المللی، در ۱۵ کشور جهان، حدود ۲۰ % درصد از فروش خالص وال‌مارت را، تشکیل می‌دهند.
 

اسلاید 7 :

فروشگاه های وال مارت با فلسفه و شعار «هر روز قیمت کمتر» (EVERY DAY LOW PRICE) شروع به کار کردند.

اسلاید 8 :

 
از دیگر ویژگیهای وال مارت قاعده ای است موسوم به «TEN FOOT»  است. که توسط بنیانگذار شرکت سام والتون مطرح شده و به اجرا درآمده است. او دربازدیدهای مکرر خود از فروشگاه ها، فروشندگان را تشویق می کرد که متعهد باشند با مشتریان چنین برخورد کنند: وقتی مشتری وارد می شود به چشم او نگاه کنید، به او سلام و خوشامد بگویید و از آنها بخواهید که چه کاری می‌توانید برای آنها انجام دهید
 
 

اسلاید 9 :

دیگر ویژگی وال مارت، قاعده ای است به نام «SUNDOWN» که اساسا به عنوان یک بخش حیاتی از فرهنگ شرکت محسوب می‌شود. محتوای این قاعده کار امروز را به فردا نینداختن است، بدین معنا که بیشترین تلاش برای پاسخ به خواسته های تلفنی یا حضوری باید صورت گیرد. به این دلیل است که فروشندگان وال مارت به خاطر خدمت به مشتری شناخته شده اند زیرا کاری را که امروز می توانند برای مشتری انجام دهند به فردا موکول نمی کنند

اسلاید 10 :

وال مارت یکی از موفق‌ترین مدل‌های کسب و کار در تاریخ شرکت هاست. در حقیقت امروزه وال مارت بزرگ‌ترین شرکت دنیا محسوب می‌شود. چند دهه پیش نظریه فروش با تخفیف در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. فروشگاه‌های مذکور از تعداد کمی فروشنده استفاده می کردند. حاصل کار این فروشگاه‌ها سود بسیاری بود که به‌علت قیمت بسیار پایین به‌دست می‌آمد.
 
وال مارت به اهمیت متفاوت بودن با سایر رقبا پی برده بود بنابراین تلاش کرد خدمات خود را به گروه متفاوتی از مشتریان در بخش‌های متفاوتی از بازار ارائه دهد. بزرگ‌ترین تخفیف دهنده تمرکز خود را بر مناطق پر جمعیتی همچون شهر نیو یورک معطوف ساخت. وال مارت تصمیم گرفت فروشگاههای خود را در شهرهای کوچکی که به فراموشی سپرده شده بودند قرار دهد
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید