بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

حاسِبُوا اَنفُسَکُم قَبلَ اَن تُحاسِبُوا وَ زِنوا اَعمالَکُم بِمیزانِ الحَیاء قَبلَ اَن تُوزَنوا امام کاظم (ع) (مصباح الشریعه، ص 86)

قبل از اینکه بازخواست شوید (در قیامت و گاهی نیز در دنیا) خودتان (اعمالتان) را بازرسی کنید و اعمال خود را قبل از اینکه بسنجید با میزان حیاء (در برابر عظمت خدا و نیاز خود) بسنجید.

اسلاید 2 :

منظور از ارزيابي عملکرد، فرايندي است که به وسيله آن كارِ كاركنان‌ در فوا صلي معين و به طور رسمي ، مورد بررسي نظارت و سنجش و کنترل قرار مي‌گيرد. تا در تأمين منابع انساني، ‌برنامه‌ريزي جذب، آموزش، تعيين مسير شغلي و حقوق و مزايا مورد استفاده قرار بگيرد.

اسلاید 3 :

شناخت‌ كاركنان‌ قوي‌ و اعطاي‌ پاداش‌ به‌ آنها و از اين‌ طريق‌، ايجاد انگيزه‌ براي‌ بهبود عملكرد آنان‌ و ساير كاركنان‌، از جمله‌ علل‌ اصلي‌ ارزيابي‌ عملكرد است‌.
بديهي‌ است‌ كه‌ ارزيابي‌ عملكرد كاركنان‌ فرايندي‌ بسيار مهم‌ و از حساسترين‌ مسائلي‌ است‌ كه‌ مسئولان‌ سازمان‌ با آن‌ روبرو هستند. اما آنچه بايد در ارزيابي عملكرد مورد توجه قرار بگيرد خود كنترلي و مسئوليت پذيري است .

اسلاید 4 :

کسب نتايج بهتر از سازمان، گروه‌ها و افراد از طريق ارزيابي و مديريت عملکرد براساس چارچوب‌هاي مورد توافق از حيث اهداف و شايستگي‌هاي مورد نياز؛ ارزشيابي و بهبود عملکرد؛ شناسايي و تأمين نيازهاي توسعه‌اي و آموزشي.

اسلاید 5 :

فرآيندي است كه طبق آن افراد بدون اجبار و تهديد و تطميع به وظايف سازماني خود تعهد نشان مي‌دهند و از حد اكثر توانشان در جهت پيشبرد اهداف سازمان استفاده مي‌كنند . موضوع خود كنترلي از مفاهيمي است كه در رفتار سازماني و منابع انساني به آن توجه خاصي شده است . باندورادر نظريه يادگيري اجتماعي به نقش خود كنترلي در فرآيند معرفت پذيري اذعان مي‌كند و معتقد است تا آن جا كه آدمي بتواند محيط و فرآيندهاي شناختي خود را اداره كند ، رفتار خود را نيز مي‌تواند كنترل كند و اين خود كنترلي به يادگيري فرد و عملكرد بهتر منجر مي‌شود.

اسلاید 6 :

خود كنترلي كه تأثير گذارترين عامل در بهره وري سرمايه انساني است فوايد و پيامد هاي زير را دارد:
چون دروني است و با ميل و رغبت انجام مي‌شود ، در بهبود عملكرد و افزايش بهره وري تأثير بنيادي دارد.
اگر فرد خودش را مسئول ارزيابي و پي آمدهاي رفتاري اش بداند ، هيچگاه نمي‌كوشد با ارائه اطلاعات نادرست بر عملكرد ضعيف خود سرپوش بگذارد .
جو و فضاي سازماني را آكنده از اعتماد ، اطمينان و صداقت مي‌سازد .
موجب مي‌گردد تا در صورت وقوع اشتباه به سرعت نسبت به اصلاح و جبران آن اقدام گردد . كارايي و اثر بخشي فعاليت ها را كه بهره وري خواهد بود افزايش مي‌دهد .

اسلاید 7 :

منظور از ارزيابي‌ عملكرد، فرايندي‌ است‌ كه‌ به‌ وسيله‌ آن‌ كارِ كاركنان‌ در فواصلي‌ معين‌ و به‌ طور رسمي‌، مورد بررسي‌ و سنجش‌ قرار مي‌گيرد.

اسلاید 8 :

شاخص‌ها مربوط به فعاليت‌ها باشد.
مزايا و معايب شاخص درنظر گرفته شود.
موجبات رشد و پيشرفت شود.

اسلاید 9 :

ارزيابي سرپرست مستقيم
ارزيابي رئيس به وسيله مرئوس
ارزيابي همقطاران از عملکرد يکديگر
ارزيابي گروهي
ارزيابي از طريق خودسنجي

اسلاید 10 :

اين‌ ارزيابي‌ متداولترين‌ شيوه‌ ارزيابي‌ است‌. دلايل‌ محكم‌ و موجهي‌ براي‌ اين‌ كار وجود دارد. اولاً سرپرست‌ فرد در موقعيتي‌ قرار دارد، كه‌ به‌ آساني‌ مي‌تواند به‌ طور مستقيم‌ بر رفتار و عملكرد مرئوس‌ خويش‌ نظارت‌ كند. ثانياً مي‌دانيم‌ كه‌ سرپرست‌ يك‌ واحد در سازمان‌، مسئول‌ اداره‌ آن‌ واحد به‌ طور مؤثر است‌ و اگر ارزيابي‌ مرئوسان‌ به‌ وسيله‌ او انجام‌ نگيرد، اين‌ امر مي‌تواند باعث‌ تضعيف‌ موقعيت‌ وي‌ گشته‌، كنترل‌ كار را از دست‌ او خارج‌ سازد. ثالثاً نيازهاي‌ آموزشي‌ مرئوس‌ را براي‌ سرپرست‌ معلوم‌ مي‌كند و او را در موقعيت‌ مناسبي‌ قرار مي‌دهد تا در جهت‌ رفع‌ آن‌ اقدامات‌ لازم‌ را به‌ عمل‌ آورد.
مرئوس‌ هر روز شاهد رفتار و كردار و عملكرد رئيس‌ خويش‌ است‌ و به‌ دليل‌ اجراي‌ تصميمات‌ و دستوراتش‌، در موقعيتي‌ قرار دارد كه‌ مي‌تواند درباره‌ كارداني‌ و اثربخشي‌ او قضاوت‌ درستي‌ داشته‌ باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید