بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه

شاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد که مورد حمله هکرها قرار بگیرید.
شاید متوجه شده باشید که در yahoo messenger شخص دیگری هم از ID شما استفاده می کند.

اسلاید 2 :

هک (Hack) به زبان ساده و شاید عامیانه ترین تعبیر آن دزدیده شدن کلمه عبور یک سیستم یا account می باشد.
به طور کلی نفوذ به هر سیستم امنیتی و دستیابی غیرمجاز به اطلاعات یک کامپیوتر و یا شبکه را hack می گویند.
Hacker شخصی است که به سیستم های رایانه ای نفوذ می کند.
هکر شخصی است باهوش، فرصت طلب، دارای معلومات بالا با افکاری سازنده و مطمئنا با وجدان.

اسلاید 3 :

هکر در موقع هک کردن یک سیستم امنیتی هدفش ضربه زدن به شخص یا اشخاص نیست. او هک می کند تا معلوماتش را نشان دهد. هک می کند تا همگان بدانند که سیستم های امنیتی دارای مشکل هستند.
هک می کند تا نواقص (حفره های امنیتی) این سیستم ها نمایان شود. اگر هکرها نبودند مطمئنا سیستم های امنیتی به کاملی سیستم های امروزی وجود نداشتند .
پس هکرها مفید اند.

اسلاید 4 :

هک معنای مثبتی نیز دارد. متداولترین معنای مثبت برای این کلمه افزودن کارکرد و یا قابلیتهای جدید و مفید به یک نرم افزار برای کمک به کاربران آن است.

اسلاید 5 :

این گروه از هکرها در واقع همان دانشجویان و اساتید هستند که هدفشان نشان دادن ضعف سیستم های امنیتی شبکه های کامپیوتری می باشد. این گروه به هکرهای خوب معروفند. این گروه نه تنها مفیداند بلکه در تحکیم دیواره ی حفاظتی شبکه ها نقش اساسی دارند.

اسلاید 6 :


نام دیگر این گروه whacker می باشد.
هدف اصلی واکرها استفاده از اطلاعات سایر کامپیوترها به مقاصد مختلف می باشد و صدمه ای به کامپیوترها وارد نمی کنند. این گروه کدهای ورود به سیستم های امنیتی را پیدا کرده و به داخل آن نفوذ می کنند اما سرقت و خرابکاری جزء کارهای کلاه خاکستری نیست بلکه اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

اسلاید 7 :

نام دیگر این گروه cracker است.
کراکرها خرابکارترین نوع هکرها هستند.
این گروه به طور کاملا پنهانی دست به عملیات خرابکارانه می زنند. کلاه سیاه ها اولین چیزی که به فکرشان می رسد نفوذ به سیستم قربانی است.
آنها ویروس می نویسند و با ارسال ویروس نوشته شده خود بر روی سیستم قربانی به آن نفوذ پیدا می کنند. در واقع یک جاسوس بر روی سیستم قربانی می فرستند.
همیشه هویت این گروه پنهان است.

اسلاید 8 :

نام دیگر این گروه booter می باشد.
بوترها افراد بی سوادی هستند که فقط قادرند در سیستم اختلال به وجود آورند و یا مزاحم سایر کاربران در اتاق چت شوند.
کلاه صورتی ها اغلب جوانان عصبانی و جسوری هستند که از نرم افزارهای دیگران استفاده می کنند و خود سواد برنامه نویسی ندارند.

اسلاید 9 :

ریچارد متیو استالمن در دنیای مجازی به عنوان هکر شناخته نمی شود بلکه او را به عنوان رهبر مبلغان نرم افزارهای آزاد می شناسند. اما همین رهبر به علت قدرتی که در برنامه نویسی دارد هکر ماهری هم هست. در ضمن او از دشمنان سرسخت مایکروسافت است. در دسته بندی هکرها یک هکر کلاه سفید است و در دنیای مجازی تا به حال خرابکاری نکرده ولی مانند هر هکری به حریم شخصی اعتقاد ندارد و می گوید تمام اطلاعات دنیا باید به اشتراک گذاشته شود. این هکر آمريکايي کنفرانس های بسیاری درباره هک و هکرها برگزار کرده و چهره هکرهای واقعی را به دنیا نشان داده است. یکی از کارهای معروف او هک کردن قوی ترین سیستم امنیتی مایکروسافت است. استالمن درحالی که نماینده مایکروسافت در کنفرانس و در حال توضیح دادن همین مثلا قوی ترین سیستم امنیتی بود به شبکه نفوذ کرد و در مقابل همه حضار و تنها در مدت 8 دقیقه، نرم افزار را هک کرد و در فهرست سیاه مایکروسافت قرار گرفت.
 

اسلاید 10 :

آیا تا به حال اسم ویروس ملیسا به گوش شما خورده است؟ این ویروس که فقط از طریق ای میل منتقل می شود، توسط دیوید اسمیت نوشته شد که برای یک دهه کل شبکه پست الکترونیکی را بدنام کرد. ملیسا یک ویروس ساده است که روی ای میل ها می نشیند و اطلاعاتی ناخواسته را برای همان ای میل ارسال می کند. ملیسا در عرض یک هفته به 80 سرور مختلف دسترسی پیدا کرد و اطلاعات آنها را برای افراد مختلف ارسال می کرد و سپس رمز عبور ای میل را برای دیوید اسمیت می فرستاد تا به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد. اگرچه تا آن موقع 60 هزار ویروس برای ای میل وجود داشت اما این رویروس خطرناک ترین اعلام شد و حتی خود اسمیت هم نتوانست آن را غیرفعال کند. این ویروس همچنان در دنیای مجازی به فعالیت اش ادامه می دهد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید