بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :


تاريخچه

سرزميني كه امروزه آن رابنام سوئيس ميشناسيم درگذشته هاي دورهلوتيا (Helvetia) نام داشت.هلوتيا درسال 58 قبل از ميلاد به تصرف فاتحان امپراطوري روم درآمد و يكي از ايالات آن تمدن عظيم گشت. درسال 395 ميلادي با تجزيه امپراطوري روم، سوئيس قسمتي از روم غربي شد. در قرن پنجم، بوسيله اقوام ژرمن آلماني و بورگوني فتح و اداره شد.درقرن 6قوم فرانك برسوئيس مسلط گشت.درقرن نهم، ‌به تصرف سوابيا وبورگوني عليا درآمد.
درسالهاي1033سوئيس قسمتي از امپراطوري مقدس روم گرديد و وحدت يافت و بعداٌ خاندانهاي فئودال برآن تسلط يافتند. در قرن 13 عمده ترين اين خاندانها، خاندان هاپسبورگ و ساووا بودند.

اسلاید 2 :

جغرافیا

رشته‌ هاي موازي كوه ها ژورا در شمال غرب در مرز فرانسه جاي دارد . جنوب كشور را كوه هاي آلپ پوشانده است . ميان دو رشته كوه فلات مركزي واقع است كه در برگيرنده‌ي قسمت اعظم جمعيت سويس ، اراضي كشاورزي و  بلندترين نقطه :ü رودهاي مهم : راين ، رون ، آر ، اين ، تيچينو . üصنايع است .   آب و هوا : ارتفاع و موقعيت ، آبüقله‌ي دو فور اشپيترا (مونته روسا) ، 4634 متر .  و هواي ملايم سويس را تعديل مي كند . اختلافات زيادي در دما و بارندگي بين مسافتهاي نسبتاً كوتاه هست ؛ براي مثال ، آب و هواي كوهستاني سرد اطراف گردنه‌ي سنت گاتارد فقط 50 كيلومتر با آب و هواي مديترانه اي لوگونو فاصله دارد .

اسلاید 3 :

جمعیت

7554661 نفر در سوئیس زندگی میکننند ، 58% مردم کشور ساکن شهرها بوده و پرجمعیت ترین شهر آن (زوریخ)  حدود 3/6 % جمعیت کشور را تشکیل میدهد. از لحاظ توزیع سنی 9/2 % جمعیت را افراد کمتر از 14 سال ، 60 % را افراد 15 تا 59 سال و 1/17%  جمعیت را  نیز افراد بالاتر 60 سال تشکیل داده و متوسط عمر مردان 3/70 سال و زنان 2/76 سال است. 65 درصد مردم آن ار نژاد آلمانی ، 18 درصد فرانسوی، 10 درصد ایتالیایی و باقی آن لز دیگر نژادهای اروپایی هستند. چهار زبان رسمی در این کشور وجود درارد: آلمانی ، فرانسوی، ایتالیایی و رومنش

شهروندان خارجی درص عمده ای از جمعیت سوئیس (18،960) را تشکیا میدهند.

بر اساس آمارهای سات 2006 میلادی 0.4 درصد از مردم این کشور به بیناری ایدز مبتلا هستند که شامل جمعیتی حدود 13 هزار نفر می شود.

اسلاید 4 :

شرکت  گلنکور
این شرکت در سال 1974 تاسیس و در زمینه دارو و لوازم پزشکی فعالیت دارد .
این شرکت با   52000کارمند  در ساله 2006 معادل5/116 میلیارد دلار درامد کسب نموده است
 

اسلاید 5 :

    شرکت نو وارتیس
این شرکت نیز مانند GLENCORE در زمینه پزشکی فعالیت دارد . 
شرکت NOVARTIS  در سال 1996 تاسیس و دفتر اصلی ان در شهر باذل
می باشد .
سود خالص این شرکت در سال 2008 معادل 16/8  میلیادر دلار بوده , همچنین تعداد کارمندان ان در سال 2008 به 96700   نفر رسیده است

اسلاید 6 :

برق

برای تولید برق، استفاده از نیروی سدهای آبی در سوئیس گسترش فراوانی دارد و هنوز هم نیاز مردم به انرژی برق که از منابع طبیعی و پاک تامین می شود زیاداست.

سهم تولید برق از نیروگاه های هسته ای در کشورهای سوئیس 4/42 درصد بوده است.

اسلاید 7 :

کشورهای المان (5/16 % ) اکراین (3/6 %) آمریکا (8/4 %)  فرانسه(6/3 %) و ایتالیا(3%) به ترتیب ععمده کشورهایی هستند که در ایجاد رقم فوق نقش اساسی داشته اند و جزوه عمده کشورهای توریست  فرست به سوئیس  محسوب   می شود .
در سال 2006 رقمی   معادل  3/13 میلیارد فرانک ارز کشور نموده  که رقمی معادل 6% از GDP را در ان سال شامل شده است

اسلاید 8 :

کشور سوئیس به دلیل آب و هوای خاص هر ساله میعادگاه تعداد زیادی از ورزشکاران رشته های زمستانی از جمله اسکی می باشد ، سوئیس میزبان تعداد بسیاری زیادی توریست که به خاطر جاذبه های زیبای زمستانی به این کشور مسافرت میکنند می باشد.

اسلاید 9 :

   کشاورزی

 محصولات عمده كشاورزی  سوئیس شامل: گندم- علوفه- سیب زمینی و جو است.  دامپروری در این كشور، رواج بسیار داشته، و باعث شده كه سوئیس، یكی از بزرگترین تولیدكنندگان لبنیات در جهان باشد.

سوئيس در زمينه محصولات غذايي به ميزان 60% خودكفايي داشته و حدود 5.7 % از كشور امريكا واردات دارد و تنها تفاوت سوئيس با EU در سهم بالاي سوبسيدهاي اين كشور مي باشد بطوريكه سهم اين بخش در اتحاديه اروپا حداكثر 35% بوده ولي در سوئيس تا حدود 70% قابل ارائه مي باشد .

اسلاید 10 :

سیاست حمایت از صنایع کشاورزی

تقریبا سوئیس محافظ صنایع کشاورزی کشور است . عوارض گمرکی بالا و سوبسیدهای داخلی گران ، همه و همه تقریبا دست به دست هم می دهند تا این کشور از نظر کشاورزی تا حد زیادی خود کفا باشد .طبق نظام همکاری و پیشرفت اقتصادی ( OECD ) ، سوئیس در حال حاضر به صنعت کشاورزیش سوبسیدهای بالای 70% می دهد . در (EU این درصد 35% است .) . برنامه کشاورزی سال 2007 توسط پارلمان سوئیس اتخاذ شده است . از طریق این برنامه سوبسیدها از 63 میلیون به 092/14 میلیارد افزایش می یابد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید