انتخاب موضوعی مناسب برای پایان نامه

فصل اول

انتخاب موضوع

مقدمه ܂

درباره انتخاب موضوع ذکر چند نکته ضروری است. موضوعات در حالت کلی به چهار دسته تقسیم می شوند:

۱) یکسری از موضوعات رابطه یک یا چند متغیر را با متغیرهای دیگر می سنجند؛ مثال: رابطه بین نوسانات نرخ ارز و سرمایه گذاری خارجی در ایران 

۲) دسته دوم موضوعات در رابطه با بررسی تاثیر یک یا چند متغیر بر متغیرهای دیگر است؛ مثال: بررسی تاثیر کیفیت زندگی کاری بر بھره وری۔

۳) دسته سوم موضوعات به تحلیل و بررسی یک موضوع که میتواند از هر شاخهای باشد میپردازد؛ مثال: بررسی میزان استرس کاری در فرهنگیان،

) 4دسته چهارم موضوعات به ارائه یک مدل به منظور تحلیل یک پدیده یا بررسی موضوع خاص میپردازد؛ مثال: ارائه مدلی به منظور اندازه گیری میزان کارایی سازمانی.

نکته:

1-برای انتخاب موضوع نیاز به یک مقاله پایه (بیس) قوی دارید که در بیشتر موارد لاتین بودنان ضروری است.

2- منظور از مقاله بیسی، مقالهای است که بتوان مدل تحقیق و متغیرهای مربوطه را از آن استخراج کرد.

3- گاهی لازم است برای انتخاب موضوع از بیشتر از یک مقاله استفاده کرده و متغیرهای مدل تحقیق از چند مقاله استخراج شوند.

مقالات بیس انتخاب شده باید از سایتهای معتبر خارجی نظیر (Science Direct, lsevier  و ومربوط به سالهای اخیر باشند.

آموزش دانلود مقاله از سایتهای علمی معتبر:

 روش اول

 احتمالاً شما نیز مانند بسیاری از دانشجویان و استادان، جهت دسترسی به پایگاه های علمی خارجی و دانلود مقالات معتبر با مشکل روبهرو هستند. در این فصل روشی را برای شما عزیزان آموزش می دهیم که بهراحتی و بدون عضویت در سایتهای دیگر، میتوانید مقالات مورد نظر را از سایت ساینس دایرکت (ScienceDirect) دانلود و استفاده کنید. نکته اصلی این است که شما جهت دانلود رایگان مقالات با این روش، نیاز به کد DOI مقاله خواهید داشت. برای دستیابی به این کدمسیر زیر را به عنوان نمونه دنبال کنید. سایت ScienceDirect.com را باز کنید.

از سمت راست بالای صفحه، زیر نوار سبزرنگ روی لینک Advanced Search کلیک کرده تا یک صفحه جدید برای شما  لود شود.

 در منوی اولی که پیشفرض روی All هست، در قسمت Search for آن کلیک کنید و کلمه مورد نظر را جهت جستوجوی مقاله وارد کنید. ما در اینجا کلمهTechnology management را مدنظر داریم، اکنون از سایت درخواست کنید تا کلمهای را که در بالا و قسمت Search for نوشته اید فقط در Title مقالات برای شما بیاید و تنها مقاله هایی را نمایش دهد که از سال ۲۰۱۳ به بعد چاپ پشده باشند. همچنین می توانید به انتخاب خود، چندین محدودیت دیگر را نیز به آن اضافه کنید تا دقیق تر به نتیجه برسید. سپس روی دکمه Search کلیک کنید.

در صفحه بعدی که با اعمال تنظیمات به آنجا هدایت شدهاید، چندین مورد مقاله را مشاهده می کنید که اغلب جهت دانلود باید هزینه آن را بپردازید تالینک دانلود برای شما فراهم شود.اما با این روش می توانید به صورت رایگان و ساده آنها را دریافت کنید. اکنون عنوان یکی ازمقالات را کلیک کنید تا به صفحه مشخصات آن مقاله هدایت شوید. کمی صفحه را پایین تر بکشید،مشخصات مقاله را مشاهده می کنید.

اکنون اگر به پایینترین قسمت مشخصات مقاله نگاهی بیندازید، کد DOIاختصاصی این مقالهرا مشاهده می کنید. کد موجود را که شبیه 2014.07.001 DOl: 10.1016/j.hitech است را کپی یایادداشت کنید. اکنون وارد سایت Libgen.orgشده و کد DOI را در قسمت جست وجوی دوم که Scientific articles نوشته شده وارد کرده و روی دکمه Search کلیک کنید.

 

در صفحه ی بعدی که مقاله لود میشود مقاله رایگان شما آماده شده و مینتوانید با کلیک روی لینک مقاله آن را دانلود کنید

.

با این روش باارزش ترین مقالات دانشگاهی، علمی پژوهشی و ISI از معتبرترین ژورنال ها و کنفرانسهای جهان را به صورت کاملا رایگان دریافت می کنید.

نکته:

جدیدا برخی از کاربران بادانلود مقاله با این روش مشکل دارند که این سری از کاربران میتواننداز روش دوم سایت Libgen.org استفاده کنند. در این روش پس از به دست آوردن کد DOI وارد - آدرس http://libgen.org/scimag شوید و مراحل زیر را که در دو تصویر زیر مشخص است انجام دهید.