بخشی از مقاله

طراحي مبلمان
یکی از تاثیر گذارترین پیشگامان طرا حی مبلمان جنبش مدرن charlotte perriant در سال 1903 در فرانسه متولد شد.وی طراحی داخلی نوعی مبلمان استیل ساخته شده از شیشه و آلومینیم را در دوره ماشینیسم معرفی کرد که در کارگاه لوکوربوزیه در دهه(1930-1920) خلق کرده بود.سپس او تجربیاتش را با مواد مختلف ادامه داد.


Perriant 24 ساله بود که به کارگاه هنری لوکوربوزیه در خیابان 35 rue de sevres رفت و از او خواست تا او را استخدام کند . جواب لوکوربوزیه کوتاه و مختصر بود "ما اینجا به باشت های تزئینی احتیاج نداریم" او پاسخ داد و در را به او نشان داد . اما بعد از دیدن دکور بار یخی یا بار سرپوش دار ساخته شده از شیشه و آلومینیم و استیل که توسط Perriant برای سالن نمایشگاه D Automne خلق شده بود لوکوربوزیه از او برای پیوستن به کارگاه هنری خود دعوت کرد.


در آنجا Perriant فرصتی یافت تا با معماران سرتاسر دنیا که برای لوکوربوزیه بدون دریافت پول کار می کردند رابطه دوستی را پایه گذاری کند..اگر آنها خوش شانس بودند به عنوان اسیست حق الزحمه کمی دریافت می کردند.
در آنجا Perriant با همکاری لوکوربوزیه اقدام به ساخت یک سری صندلی های استیل لوله ای شکل که در آن زمان –و امروزه – به عنوان تندیس دوره ماشینیسم اعلام وجود می کند کردند.


Charlotte Perriant روی نیمکت B306 در
سال 1928

Charlotte Perriant به همراه
در Edovard Jeannerentو Le Corbusier
Rue de Servres در فرانسه


تجهیزات داخلی برای زندگی طراحی شده توسط Chaelotte Perriant,Le Corbusier,
و Edovard Jeannerentبرای سالن dautomn در سال 1929 آن صندلی ها هنوز از بهترین کارهای شناخته شده توسط اوست. Perriant بیش از یک دهه درکارگاه وکوربوزیه مشغول به کار بود و بعد از گذشت این زمان همکاری را با هنرمند Fernand-Lege و طراح مبلمان JeanProuve ادامه داد.


او به عنوان چهره تاثیرگذار در جنبش مدرن تا زمان مرگش در سال 1999 وقتی که ادعا می کرد یکی از معدود زنانی است که در میان مرد ها موفق بوده است به جا ماند Perriant کودکیش را در فرانسه جاییکه پدرش به عنوان یک خیاط و مادرش به عنوان طراح لباس و یک خیاط پیش پا افتاده و در در خانه پدربزگ و مادر بزرگش در کوهستان در منطقه روستایی savoie سپزی کرد.


در سال 1920 او به عنوان دانش آموز در مرکز هنری Ecole de I Union Centrale des Decoratifs نام نویسی کرد و در آنجا به مدت 5 سال درس خواند . نا امیدی از رسیدن به پایه هنری دلخواهش وقهرمان سبک هنری مورد پسند مردها شدن او را به این واداشت تا زیبایی ماشین های موتور دار و دوچرخه ها را در خیابان های پاریس جستجو کند.


یک سال بعد از گرفتن دیپلم ازدواج کرد و همراه شوهرش به اتاق زیر شیروانی اجاره ای SaintSulpice در فرانسه نقل مکان کرد. بعد از فرسوده شدن آپارتمان او بزرگترین اتاق را به انبار آهن و شیشه تغییر شکل داد. به جای اینکه یک سالن پذیرایی عمومی داشته باشد.

1929 d’automne "صندلی مجلل"در سالن


B301 سال 1928
نا امیدی از پیدا کردن راه پر در آمد در طراحی مبلمان Perriant را به این واداشت تا به تحصیل کشاورزی بیاندیشد تا اینکه یکی از دوستانش به او پیشنهاد داد تا دو کتاب Ver une Architecture و L Art Decoratif d Aujourd hui نوشته شده توسط لوکوربوزیه را در سال 1925 بخواند . او بسیار هیجان زده بود تا موفق به ملاقات لوکوربوزیه شد و از او خواست تا او را استخدام کند.


قبل از رسیدن charlotte لوکوربوزیه نمایشگاهش و ساختمان ها را با مبلمان از پیش ساخته شده از جمله صندلی های ساده و مدل صندلی دسته دار از چوب خمیده ساخته شده توسط کارخانه اتریشی Thonet مبله کرده بود.


با این وجود او دقیقا انتظاراتش را از مبلمان در کتاب L Art Decoratif d aujourdhui در سال 1925 با سه موضوع به شرح زیر بیان کرده بود:
"الگو های مورد نیاز –الگوهای عملکردی- و در آخر الگوی مبلمان و الگوی اشیا.او بعد ها این سه موضوع را به این صورت تفسیر کرد:آنها برای کشش اعضای بدن و موافق با فعالیت های بشری هستند

. الگوهای مورد نیاز اشیا برای عضوهای بشری مانند یک پیشحدمت رام شده هستند یک پیشخدمت خوب محتاط و خود کار است تا هر فشاری را از رئیس خود کم کند تا رئیس خود را آسوده سازد. مطمئنا کارهای هنری وسیله هستند. وسایل زیبا و بجا ماندنی با ذوق آشکار شده توسط
انتخاب درست و موشکافانه که با تناسبات هماهنگ هستند."


B302صندلی چرخان

B306 نوعی نیمکت دراز

مجموعه صندلی های Synthese des Artsدر سال 1953 طراحی شده توسط charlotte Perriant
Perriant به تمرین قاعده لوکوربوزیه اقدام نمود تا موفق به ساخت سه صندلی با صفحات کروم دار با پایه های استیل لوله ای شکل برای دو تا از پروژه های خانه که در پاریس طراحی می کرد شد.
همانطور که لوکوربوزیه درخواست کرد یک صندلی برای گفتگو طراحی کرد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید