بخشی از مقاله

مدارس مجازی

مدارس مجازی یک پدیده سریعاً در حال رشد در تحصیلات ابتدایی و راهنمایی (k-12 ) آمریکا هستند . این مدارس به طور بالقوه نمود انقلاب آموزشی در مدارس هستند .


اصطلاح "دبیرستان مجازی یا مدارس مجازی" به طور عمومی برای هر نوع موسسه آموزشی به کار برده می شود که دوره های (k-12 ) را از طریق اینترنت و یا روش های web محوری ارائه می کند . مدارس مجازی به عنوان یک قسمت از یک پدیده بزرگتر بنام e-learning اند که پدیده ای است که استفاده اش در محیط «k-12 » نه فقط به منظور آموزش از راه دور بلکه استفاده عمومی از تکنولوژی آموزشی و اطلاعاتی برای کمک به یاددادن و یادگرفتن در حال افزایش است .
پدیده مدارس مجازی چنین سال پس از تکامل e-learning در آموزش بالاتر ، در حال اوج گرفتن است . این مدارس به میزان قابل توجهی از دانشگاه ها در مکانیسم های تامین بودجه ، مشخصات دانش آموزان ، سیاست ها و دیگر جنبه ها متفاوتند .


پیدایش مدارس مجازی :
مدارس مجازی یک تکامل طبیعی از چندین سنت آموزش ازراه دور و تکنولوژی های مورد استفاده در مدارس می باشند . کنفرانس های کامپیوتری ، آموزش کامپیوتر محور ، سیستمهای آموزش از راه دور و بیشتر از همه توسعه اینترنت و دنیای web در پیدایش مدارس مجازی اثر داشته اند .


بسیاری از ساختار های اجرایی که امروزه در مدارس مجازی متداولند ریشه شان را از مطالعات مستقل سنت های آموزش از راه دور گرفته اند .
اولین مدرسه مجازی در اوائل دهه 1920 میلادی بوجود آمد . موقعی که مدیر یک دبیرستان بنام سیدنی میچل برنامه های کاری مطالعه در خانه را با برنامه های آموزشی مدرسه ترکیب کرد و بنابر این اولین برنامه آموزش از راه دور برای دانش آموزان k-12 طراحی شد .
هفت دهه بعد ، دانشگاه نبرسکا مطالعه ای مستقل درباره دبیرستانهای مجازی را پس از دریافت بودجه ایالتی در 1996 به منظور ایجاد یک برنامه online دیپلم معتبر تحصیلات متوسط را راه اندازی کرد .


از اوائل دهه 1990 مدارس مجازی زیادی توسعه یافته اند و به دانش آموزان k-12 خدمت کرده اند .
مزایای مدارس مجازی :
نظیر اشکال قبلی آموزش از راه دور ، مدارس مجازی دوره هایی را در دسترسی دانش آموزان قرار می دهد که آنها نمی توانستند به نحو دیگری شرکت کنند .
برخی از دوره های مدارس مجازی برنامه آموزشی شان را از طریق کیفیت بالا و طبیعت مبارزه طلبانه شان غنی کرده اند و به دانش آموزان کمک می کنند که با استاندارد های ملی و کشوری یادگیری، برخورد کنند .


مدارس مجازی می توانند دستیابی منصفانه به آموزش با کیفیت بالا را برای دانش آموزان از مناطق با نیاز بالای شهری و مدارس روستایی ، توسعه دهند.
مدارس مجازی نظیر مدرسه فلوریدا و کالج مقدماتی prep وابسته به دانشگاه کالیفرنیا در پذیرش برای دانش آموزان اقلیت های نژادی و یا با درآمد پایین ، اولویت قائل می شوند و به موفقیت های اساسی در این تلاش ها دست یافته اند.


دانش آموزان مدارس مجازی می توانند به طور بالقوه در هر جا و در هر زمان از طریق های کامپیوترهای متصل به اینترنت تحصیل نمایند .
اگر چه برای برخی از دانش آموزان « آموزش در هر زمانی » به « آموزش بدون زمان » تبدیل می شود، بدلیل این که آنها مهارت های اساسی برای مدیریت وقت شان را توسعه نداده اند . دوره های online به دانش آموزان اجازه می دهند تا واحد های دیپلم شان را به سرعت به پایان برسانند .
روش ها و تعامل می توانند فردی شده تا به بهترین شکل ممکن نیازهای یادگیران را پوشش دهد .
یک سود اساسی برای دانش آموزان مدارس مجازی و والدین شان گستردگی انتخاب آموزش است .


در بهار 1999 تخمین زده شده است که 000/850 دانش آموز( 7/1 % دانش آموزان جهان) در سرتاسر دنیا در خانه شان به این شیوه در حال تحصیل اند و این تعداد در حال افزایش است .(chandler 2001)


در پیمایش ها با مقیاس بزرگ از دانش آموزان این مدارس و والدین شان ، هر دو گروه نارضایتی خود را از مدارس عمومی به عنوان یک دلیل اساسی برای شرکت در مدارس مجازی ذکر کرده اند . نقش مدارس مجازی در حرکت انتخاب آموزشی بحث بر انگیز بوده است .
بر اساس گزارش ثبت نام شدگان در مدارس مجازي ، آشکار شده است که دانش آموزان بيشتر مدارس مجازي در واقع ثبت نام شدگان مدارس عمومي می باشند، که يک يا دو دوره را در يک مدرسه Online مي گذرانند. موقعي که بر خلاف مدارس عمومی شرکت کنندگان مدارس مجازی به وسيله رسانه جمعي پوشش داده مي شوند.


* انواع موسسات
مدارس مجازي مي توانند همچنين به وسيله موسسه شان يا نوع بودجه شان ،شيوه های برنامه آموزشي شان ، تکنولوژي، پيشرفت ، روش های تعاملی و یا سایر فاکتور ها ، سازمان يابند.


اين موضوع بسيار سودمند است که مشخص کنيم، چه کساني در چنين شراطي موفقند و اين مي تواند آغازي براي مشخص کردن انواع مدارس مجازي باشد.
(2001 و 2000) Clark شش نوع موسسه آموزشي مجازي را مشخص کرد .
* دانشگاه محور : بيشتر اين مدارس مجازي دانشگاه محور، دبيرستان هاي مطالعاتي مستقل يا برنامه هاي خوش ساختی که انتخاب هاي Online ارائه مي نمايد ، هستند.


* سطح ايالتي ، تأييد شده ايالتي : نماينده آموزشي ایالت (استان) ، فرماندار يا قانون گذار مدرسه هوشمندي را به عنوان مدرسه مجازي ايالت محور در حداقل 14 ایالت طراحي کرده اند. بسیاری از اين ايالت ها از برنامه هاي جايگزيني پيشرفته Online استفاده کرده اند.
بيشتر مدارس چارتر مجازي به عنوان مدارس ايالتي تأييد نشده اند.


* کنسرسيوم يا همکاري : یرخی از مدارس مجازی ، مدارس دانشگاه ها ، نماينده هاي حکومتي و يا موسسات خصوصي را ترکيب کرده اند.
در مدل که همکاري براي نخستين بار به وسيله موسسه VHS ارائه شد، يک مدرسه محلي يک معلم را تعليم داد و اين معلم دوره را در پايان براي يک کلاس در مدرسه مجازي برگزار نمود.
* نمايندگي آموزش محلي : مدارس عمومي حومه ها بيشتر برنامه هاي مدارس مجازي را براي دانش آموزان که در حومه ها زندگي مي کنند، اجرا مي کنند.
* مدارس چارتر : مطابق برنامه طراحي شده به وسيله دولت براي اداره کردن اين نوع مدارس از برخي قوانين و مقررات مدارس عمومي مستثنی شده اند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید