بخشی از مقاله

مقدمه :
از جمله مهمترين ويژگي هاي اين سيستم عامل مي توان به موارد زير اشاره كرد :
• سهولت استفاده
• رابطه گرافيكي قدرتمند كاربر (محيط كاربر پسند )
• سهولت در راه اندازي دستگاه هاي جانبي
• امكان نمايش و پخش تصاوير سينمايي و ويدئويي
• تسهيلات و ابزار مناسب جهت برقراري ارتباط با شبكه جهاني Internet
• پشتيباني اتصال به شبكه هاي مختلف


وجود قابليت هاي منحصر به فرد و پيشرفته در ويندوز 98 ، باعث گرديده است كه اين سيستم عامل به عنوان يكي از پرطرفدارترين و كاربردي ترين سيستم عامل (در سطح كاربردي ) در جهان مطرح گردد و روز به روز به تعداد كاربران آن اضافه شود .هرچند وجود اين امكانات متنوع و پيشرفته در ويندوز 98 در نهايت رضايت كامل كاربر را به دنبال خواهد داشت اما در ابتدا مشكلات زيادي را براي كاربران مختلف ، در استفاده از اين امكانات به وجود مي آورد.


آشنايي با درايوها، پوشه ها و فايل ها
بيشتر كامپيوترها حداقل داراي دو درايو مي باشند : درايوهاردديسك و درايوفلاپي . درايو هارديسك داراي ظرفيت حافظه زياد براي نگهداري برنامه ها و فايل هاي اطلاعاتي شما مي باشد . خود ويندوز روي هاردديسك ذخيره مي شود. درايوفلاپي ، امكان انتقال حجم كوچكي از داده ها را از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگر ، به آساني ميسر مي سازد.


درايوها با حروف انگليسي مشخص مي شوند تا كامپيوتر بتواند آنها را از يكديگر تشخيص دهد. به عنوان نمونه ، درايوهاردديسك با C: و درايو فلاپي با A: مشخص مي گردد . كامپيوتر شخصي شما ممكن است بيش از يك هاردديسك داشته باشد و يا هاردديسك آن به پارتيشن هاي مجزا از هم تقسيم شده باشد . در اين صورت ، درايوهاي ديگر به صورت D:.E: وغيره نامگذاري مي شوند . اگر كامپيوتر شخصي شما بيش از يك درايو فلاپي داش

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید