بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  محیط دیجیتال و فرصتهایی که این محیط فراروی انسان گذارده است :

آموزش

تحقیق

سرگرمی

اقتصاد و تجارت

و ارتباطات

اسلاید 2 :

تأثیرات شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی

همگرایی رسانه ها

دسترسی افراد به نتایج مطالعات

دسترسی به انواع فایلهای صوتی – تصویری

اجرای زنده

اسلاید 3 :

  در دنیای پرتحرکی که تبادل اطلاعات هر روز از شکلهای سنتی انتشارات چاپی و رسانه های دید و شنودی بیشتر فاصله می گیرد به همان میزان دامنة قوانین حق مؤلف از محدوده نشر چاپی و رسانه های دید و شنودی فراتر رفته و نظامهای اطلاعاتی رایانه‌ای و شبکه‌هارا نیز شامل می شود. ناشران، نویسندگان و کتابداران در این میان جزء پیشگامان  رسانة جدید هستند. با این وجود، آنها سعی می کنند تا تفسیر دقیقی از قوانین موجود حق مؤلف ارائه دهند.

اسلاید 4 :

حقوق مادی و معنوی مؤلف و جهانی شدن

در چنین جهانی دامنه حقوق مادی و معنوی مؤلف از مرزهای محدود کشورها فراتر رفته و ابعاد جهانی یافته است، در نتیجه حمایت از مالکیت فکری و حق مؤلف در سطح بین المللی ضروری می نماید.

 

 

اسلاید 5 :

 1. سیاست های نحوه اشاعه اطلاعات دیجیتال

جذب اطلاعات علمی و فناوری و ایجاد همگونی در جامعه

تخصص مدیران اطلاعات  در شناخت، انتقال و به کار گیری فنآوری های جدید اطلاعاتی با توجه به نیازهای راهبردی جامعة ایرانی

اسلاید 6 :

2. اشاعة اطلاعات درمحیط دیجیتال با رعایت حریم مالکیت

2 -1. درک و دریافت از محیط دیجیتال

2-2. اینترنت و راه هایی که برای تبادل اطلاعات در اختیار ما می گذارد

2-3. کتابخانه های دیجیتال یعنی فراهم کننده‌های بسته‌های اطلاعاتی سازماندهی شده، مقاله، کتاب الکترونیکی، فایل‌های صوتی و تصویری و ...

  کتابخانه دیجیتال محیطی کنترل شده است که با رعایت چارچوبهای قانونی و تجاری مناسب و فارغ از محل نگهداری فیزیکی و حوزه تصدی‌گری آن، دسترسی یکپارچه به اطلاعات تمام متن به شکل دیجیتال‌ذخیره شده را از طریق شبکه فراهم می آورد. به لحاظ امنیت اطلاعات دارای سیستمهای حفاظتی پیشرفته است و برای استفاده از آن نیاز به احراز هویت کاربر و کلمه عبور است.

اسلاید 7 :

2-3-1. معماری کتابخانة دیجیتال

چارچوب فنی معماری یک کتابخانه دیجیتال درون یک چارچوب فنی و حقوقی است و وظیفه نظامهای حقوقی، به رمز درآوردن و به طور ضمنی بیان کردن این چارچوب اقتصادی و اجتماعی به سرعت در حال تغییر است. حوزه های حقوقی مرتبط شامل حق تکثیر، حق اجراء و دیگر حقوق مالکیت معنوی، حق [جلوگیری از] افترا، حقوق ارتباطات حریم خصوصی و حقوق بین الملل است.

اسلاید 8 :

2-3-2.  منابع و پایگاه های اطلاعاتی کتابخانة دیجیتال

  • منابع و پایگاه های اطلاعاتی واقعیت محور
  • منابع و پایگاه های اطلاعاتی دارای حق مؤلف محتوا
  • آثار صوتی – تصویری و اجرای زنده: سرگرمی ها

اسلاید 9 :

2-3-3. تکنولوژی هایی که کتابخانة دیجیتال باید به کار گیرد

الف. مدیریت دیجیتالی حقوق

ب.   مدلهای تجاری جدید و تکنولوژی

ج.  ملاحظات حق مؤلف

د. ارزش‌ (قیمت) گذاری اثر الکترونیک

  توقع این است که خدمات کتابخانه های دیجیتال درآمد بیشتری در آینده نزدیک ایجاد کند. هم اکنون تعداد زیادی از ناشران، کتابخانه ها و خالقان آثار، یک مدل تجاری تعریف شدة دیجیتال ندارند. هنگام ارزش گذاری آثار الکترونیک، استفاده‌هایی که در آینده ممکن است از اثر بشود را باید مطالعه کرد و در یک مدل تجاری فراهم آورد. بنا براین باید:

اسلاید 10 :

3- قیمت گذاری آثار الکترونیک

  • به مسألة مجوز یا فروش کامل توجه داشت. یک مجوز زمانی است که شما این حق را به خریدار می دهید تا در راه های مشخص، البته برای یک دورة زمانی محدود و با شرایط ویژه از اثر استفاده کند.
  • حق تألیف‌ها را به فروش یا قیمت مجوز ضمیمه کرد. صاحب حق مؤلف می تواند برای هر تعدادی که بخواهد مجوز دهد (مانند ارتباطات، پست الکترونیک و یا تکثیر).
  • ارزش ارتباطات الکترونیک مثل پست الکترونیک، نشان دادن مواد کپی رایت شده پروژه‌ا‌ی یا میزبان روی یک شبکه یا اینترانت، را مطالعه و بررسی کرد.
  • ارزش تکثیر الکترونیک را مشخص کرد، مثل اسکن یا عکاسی دیجیتالی، بارگذاری، کپی یا ذخیره مواد کپی رایت شده، چاپ یک کپی یا بیشتر.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید