بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

یکی از زیبایی های که در این جهان هست این است که خداوند هیچ چیز را بی حکمت خلق نکرده هر قسمت از زمین حمتی دارد که ما یا به آن دست یافته ایم یا این که هنوز علم به قدری پیشرفت نکرده که آن را بدانیم

اسلاید 2 :

در بیابان ها منابع فراوانی وجود دارد از جمله:
نفت که در زمان های نه چندان دور کشور های استعمارگر آمدند وبه بهانه ی کمک برای اکتشاف نفت شروع به غارت آن کردند متاسفانه چون این کشور ها سرمایه و علم کافی را نداشتن مقداری از نفت خود را از دست دادند. مانند بیابان های عربستان، آفریقا
در بیابان منابع مهم دیگری هم هست فسفات، نیترات، مس، آهن و حتی الماس .

اسلاید 3 :

 
در بیابان ها به علت نبود رطوبت و آلودگی ،آفتاب بسیار درخشنده ای دارد و کمتر ابری دیده می شود . ستاره ها در شب های با شکوهی ایجاد می کند که در این شرایط می توان به راحتی ستارگان را شناسایی کرد.

اسلاید 4 :

آب مهم ترین مایع برای زندگی انسان و موجودات زنده است. در بیابان ها به علت کم بود آب، در هرجایی باشد مردم دور آن خانه می سازند. این مکان ها خاک مناسبی برای کشاورزی دارند و علاوه بر آن دام پروری نیز رونق دارد. در گذشته مردم ایران و کشور های دیگر آب را از بالا دست ها به جای کم آب می آوردند ومورد استفاده قرار می دادند. اما امروزه با ساخت سد و ایحاد کانال های آبیاری این کار را انجام می دهند.

اسلاید 5 :

در بعضی از بیابان ها زندگی مردم آن تغییر می کند مثلا در اطراف خلیج فارس و صحرای آفریقا با پیدا کردن نفت مردم آن از دامپروری، کوچ نشینی و... به کار در استخراج نفت و کار های دیگر روی می آورند

اسلاید 6 :

هر زمینی توان و ظرفیتی معین دارد که اگر ما بیش از حد مجاز از آن استفاده کنیم زندگی گیاهی جانوری و حتی خود ما به خطر می افتد که مناطق خشک و نیمه خشک از نظر توان باهم متفاوت اند و اگر فعالیت های انسان و محیط کنترل نشود باعث گسترش بیابان ها می شود که در این صورت بیابان زایی می گویند.

اسلاید 7 :

 
خاکهای بیابان غالبا دارای مقدار زیادی مواد معدنی و نمک است، اما مواد آلی آن ناچیز است. بنابراین اگر برای تبدیل بیابان به زمینهای کشاورزی فقط آب به خاک اضافه شود، تلاشها با شکست روبرو می‌شود و دلیل دیگر این است که خاک اغلب بیابان ها از رس است.

اسلاید 8 :

خاک لایه نازکی از سطح زمین را پوشانده که معمولا کم تر از یک متر ضخامت دارد .
حال شما فکرش را بکنید که برای 1 سانتی متر بیش از هزار سال زمان لازم است که برآورد ها نشان می دهد که هر سال در جهان 1.000.000 تن خاک به وسیله ی فرسایش ازبین می رود .

اسلاید 9 :

بعضی از فعالیت های انسان موجب افضایش نمک در خاک
می شود از جمله آن ها دادن کود های نمک دار، از بین بردن پوشش گیاهی و ... .

اسلاید 10 :

باد، شن ها را در بیابان ها می تواند جابه جا کند که در این صورت روستا ها و مزارع اطراف در معرض خطر قرار می گیرد .(باز هم باعث افزایش بیابان می شود)
کاشتن گیاهان و ایجاد بادکش با دیواره هایی از گیاهان خشک و سر شاخه ها به صورت شطرنجی .
پاشیدن مالچ روی ماسه های روان برای جلو گیری از حرکت ماسه ها حفظ و رطوبت خاک از دلایل اصلی آن هستند .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید