بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

جویشگر یا موتور جستجو (به انگلیسی: Search E gi e)، در فرهنگ رایانه، به طور عمومی به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی را در یک سند یا بانک اطلاعاتی جستجو می‌کند. در اینترنت به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی موجود در فایل‌ها و سندهای وب جهانی، گروه‌های خبری، منوهای گوفر و آرشیوهای FTP را جستجو می‌کند.

برخی از جویشگرها برای تنها یک وب‌گاه(پایگاه وب) اینترنت به کار برده می‌شوند و در اصل جویشگری اختصاصی آن وب‌گاه هستند و تنها محتویات همان وب‌گاه را جستجو می‌کنند.

برخی دیگر نیز ممکن است با استفاده از SPIDERها محتویات وب‌گاه‌های زیادی را پیمایش کرده و چکیده‌ای از آن را در یک پایگاه اطلاعاتی به شکل شاخص‌گذاری‌شده نگهداری می‌کنند. کاربران سپس می‌توانند با جستجو کردن در این پایگاه داده به پایگاه وبی که اطلاعات موردنظر آن‌ها را در خود دارد پی ببرند.

اسلاید 2 :

تاریخچه

دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد، یعنی لری پیج و سرگئی برین، گوگل را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کردند. این شرکت خصوصی در ماه ژوئن ۱۹۹۹ / تیر ۱۳۷۹ رسمأ با سرمایه تأسیس ۲۵ میلیون دلار معرفی شد. این شرکت همراهانی را چون کلاینر پرکینز کاوفیلد و سیکوال کپیتال را پیدا کرد. گوگل سرویس و خدمات عمومی اصلی خود را در وب‌ سایت خود در www.google.com ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین سرویس جستجوی پیشرفته را برای فراهم سازی اطلاعات محتوایی نیز ارائه می‌دهد.

اسلاید 3 :

شعار و هدف گوگل

شعار رسمی گوگل «شرارت ممنوع» است که «هرگز بد نباشید» هم معنی می‌شود. هدف اعلامی گوگل از طرف بنیان گذاران آن «لری و سرگئی»، عبارت از سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا است.

اسلاید 4 :

فناوری گوگل

صفحه اصلی گوگل، سال ۱۹۹۸ میلادی

فناوری متحول جستجوی گوگل و طراحی اینترفیس مطلوب برای کاربران، گوگل را به عنوان بخشی از ماشین‌های جستجوی نسل جدید تبدیل کرده‌است. فراتر از استفاده از فناوری کلمات کلیدی، گوگل براساس فناوری رتبه صفحه (PageRa k) نیز پایه‌گذاری شده، که این فناوری باعث می‌شود تا نتایج مهم‌تر در یک جستجو بالاتر دیده شوند.

رتبهٔ صفحهٔ یک سنجش معقول را برای اعتبار صفحات وبی که بر اساس معادله برابر ۵۰۰ میلیون متغیر و بیش از ۲ بیلیون شرایط محاسبه شدند را ایفا می‌کند. رتبه صفحه از ساختار پیوند عظیم وب به عنوان ابزار سازماندهی استفاده می‌کند.

اسلاید 5 :

وجود یک پیوند از صفحه A به صفحه B به عنوان یک امتیاز توسط گوگل تفسیر می‌شود. با مجموع این امتیازها، گوگل تشخیص می‌دهد که کدام صفحه مهم‌تر است. همچنین گوگل این صفحات را تجزیه و تحلیل می‌کند.

مجتمع گوگل با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار سرور، روش‌های جستجوی خودکار انسداد اینترفیس دستی است. بر خلاف ماشین‌های جستجوی دیگر، گوگل ساختاربندی شده تا نتایج جستجوی را به بهترین شکل برای تجارت ارائه دهد.

اسلاید 6 :

معنی گوگل

واژه "google" نزدیک به واژه "Googol" که به وسیله "میلتون سیروتا" که برادر زاده ریاضیدان بزرگ آمریکایی "ادوارد کانسر(1993)" بود ابدا شد تا عددی را نشان دهد که یک به دنبال آن 100 تا صفر باشد.استفاده گوگل از این لفظ ماموریت گوگل را برای سازماندهی کردن انبوهی از اطلاعات حاضر در وب بازتاب کرد.علاوه بر نمایش آن، ساختمان اصلی و دفتری گوگل"Googleplex" نامیده شد.

اسلاید 7 :

محصولات گوگل

گوگل پست (Google Mail-Gmail)

نوار ابزار گوگل (Google Toolbar)

گوگل نقشه ها (Google Maps)

گوگل ماه (Google Moo )

آزمایشگاه بهرام گوگل (Google Mars Labs)

گوگل زمین (Google Earth)

گوگل گفتگو (Google Talk)

گوگل مستندات

گوگل ویدئو (Google Video)

گوگل خواننده (Google Reader)

  • کنول (K ol)

 

 

اسلاید 8 :

کاربردهای گوگل

جست و جو میان سایت ها

مسلماً این کاری است که گوگل به خاطر آن در سراسر جهان معروف شده. قدرت جست و جوی عجیب و غریب و استفاده از تکنولوژی‌های به روز برای یافتن آن چیزی که شما می‌خواهید به آن برسید گوگل را به محبوب ترین موتور جست و جو گر دنیای مجازی معرفی کرده‌است. ماموریت گوگل ارائه بهترین تجربه جستجو دراینترنت بوسیله در دسترس و مورد استفاده قراردادن عمومی اطلاعات جهان است. گوگل، ایجادکننده بزرگترین ماشین جستجوی جهان، سریعترین و آسانترین راه پیدا کردن اطلاعات روی اینترنت راارائه می‌کند. با دستیابی به بیش از ۱٫۳ میلیارد صفحه گوگل نتایج را در ظرف کمتر از یک دوم ثانیه به کاربران در سراسر جهان ارائه می‌کند. اکنون، گوگل روزانه به بیش از ۱۰۰ میلیون تقاضای جستجو پاسخ می‌دهد.

اسلاید 9 :

جست و جو در میان وبلاگ ها

بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید دنبال موضوع خیلی خاصی باشید وبلاگ‌ها بهترین مکان برای جست و جوی شما هستند به همین منظور گوگل هم امکانی را برای شما فراهم آورده‌است که فقط در وبلاگ‌ها جست و جو کنید.

اسلاید 10 :

جست و جو برای عکس ها

آرشیوی از ۳۵۰ میلیون عکس که از سرتا سر وب گلچین شده‌اند. در این بخش شما براحتی میتوانید حتی بصورت فارسی دنبال عکس مورد نظرتان بگردید. در اختیار قرار دادن امکانات فراوان برای تعیین نوع عکس ، دستیابی شما را برای یافتن عکس آسانتر می سازد.یافتن عکس‌های مستهجن از طریق این امکان گوگل ساده نیست و این فیلترینگ خودکار گوگل مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته‌است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید