بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بخش اول:
مروری بر R
بخش دوم:
محاسبات ریاضی در R
بخش سوم:
رسم نمودار در R
بخش چهارم:
آمار و احتمال در R
بخش پنجم:
توابع مفید در R
 
بخش ششم:
برنامه نویسی در R
بخش هفتم:
Data Exploration در R
بخش هشتم:
خوشه بندی در R
بخش نهم:
تشخیص outlier ها
بخش دهم:
رگرسیون
 

اسلاید 2 :

R یک زبان برنامه‌نویسی و محیط نرم‌افزای برای محاسبات آماری و تحلیل داده است که براساس زبان‌های اس و اسکیم پیاده‌سازی شده است.این نرم افزار متن باز تحت اجازه‌نامه عمومی همگانی گنو عرضه شده است.و به رایگان قابل دسترس است .زبان اس به جز  Rتوسط شرکت Insightful در نرم‌افزار تجاری اس‌پلاس نیز پیاده‌سای شده است.اگرچه دستورات R و اس‌پلاس شبیهند ولی این دو نرم‌افزار دارای هسته‌های متمایز و قابلیت‌ های متفاوتند.
گرچه R اغلب به‌منظور انجام محاسبات آماری به‌کار می رود قابل بکارگیری در محاسبات ماتریسی است و در این زمینه همپای نرم‌افزارهایی همچون اکتاو ونسخه تجاری آن متلب است.
R دارای محیط خط فرمان برای ورود و اجرای دستورات است.ابزارمختلفی جهت تسهیل ویرایش دستورات و ارتباط با کاربر برای R ساخته شده است.
 

اسلاید 3 :

با دوبار کلیک بر روی فایل اجرایی برنامه نصب می شود.پس از پایان نصب روی کامپیوتر یک ایکون به شکل R قرار می گیرد.پس از دبل کلیک روی آن صفحه ای باز می شود کهR Consol نام دارد.در این صفحه یک مقدار توضیحاتی وجو دار و پس از ان علامت((<)) که در مقابل آن می توان عملیات مورد نظر را انجام داد.

اسلاید 4 :

تمام خروجی های r به غیر از نمودار ها در این پنجره نمایش داده می شوند.اما برای اجرای محاسبات طولانی که نیاز به نوشتن برنامه دارند بهتر است از پنجره R editor استفاه کنید:
File  New script
زمانی که برنامه ای را اجرا کردید ممکن است مقادیری که قبلا به یک یا چند متغیر تخصیص داده شده باشند در خروجی های بعدی تاثیر بگذارند.بنابر این بهتر است پس از اجرای هربار برنامه ازفرمان rm(list=ls(( )) استفاده شود.
هنگامی که در R console کار می کنیم برای دستیابی به فرمان های قبلی از کلید های جهت دار استفاده می کنیم و دیگر نیازی به تایپ مجدد انها نیت.
برای پاک کردن پنجره Rconsole از کلیدمیانبر Ctrl+L استفاده کنید.
زبان R نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس است.

اسلاید 5 :

گاهی ممکن است دنبال هدف خاصی باشیم ولی ندانیم که آن هدف چگونه در R و با چه تابعی انجام می‌شود.برای رفع این مشکل از منوی help گزینه search help… را انتخاب کنید و در پنجره بازشده یک کلمه کلیدی مربوط به آن هدف را بنویسید.
R متناظر با آن کلمه چندین تابع را پیشنهاد  داده و جلوی هرکدام توضیح مختصری می دهد
 

اسلاید 6 :

برای استفاده از helpدو راه وجود دارد:
 
1.در پنجره R console نام تابع آن را بنویسید:
 > help
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اسلاید 7 :

با پیشرفت دانش آماری بسته های نرم افزاری متناسب با روش های نوین ایجاد می شوند.برای دستیابی به این بسته ها به http://cran.r-project.org مراجعه کنید.
برای نصب بسته مورد نظر از منوی package گزینه install package را انتخاب کنید.
درغیر این صورت پس از دانلود بسته مورد نظر از منوی package گزینه instll package(s) from local zip files را انتخاب نمایید.
برای اینکه بسته مورد نظر قابل استفاده باش باید آن را توسط دستور library() استفاده شود و اخل پرانتز نام بسته نوشته شود.

اسلاید 8 :

•    مراقب عبارت هایی که از چند خط تشکیل شده اند، باشید!
•    مینیمم ()min  و ماکزیمم ()max :
وقتی که در داده های ما مقادیر (NA (not availab وجود داشته باشد توابع()min  و ()max عمل نخواهند کرد. بنابر این شما باید از عبارت زیر برای یافتن ماکزیمم و یا مینیمم داده های موجود استفاده کنید:
(max(X, na.rm=T) یا (min (X, na.rm=T
با این عمل شما داده های NA یا مقادیر گم‌شده را قبل از محاسبه  ماکزیمم یا مینیمم  دور ریخته می‌شود.
•    اسم هایی که برای متغیرهایتان در نظر می گیرید:
زیاد دیده شده است که برنامه نویس ها نام متغیر خود را try گذاشته اند و ندانسته اند که با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند. چرا که در بازخوانی این متغیر که به صورت زیر است R، متغیر تعریف شده  را با بسته ی ()try اشتباه می گیرد و نتایج شما دگرگون می شود.
همچنین؛ مراقب باشید هیچ گاه نام متغیر خود را 'c' 'q', 'T', 'F', 't' نگذارید چرا که تمام این اسامی برای R مفهوم دیگری دارند.
 

اسلاید 9 :

R با اشیا کار می‌کند که خود آن‌ها توسط نام و محتوی مشخص می‌شوند.همچنین نوع داده که در شی قرار دارد با خصوصیت معین می‌شود.تمام اشیا دارای دو خصوصیت هستند:
mode :نوع عناصر یک شی را مشخص می‌کند.چهار نوع mode وجود دارد:عددی, کاراکتر, مختلط و منطقی.
length :تعداد عناصر یک شی را مشخص می‌کند.

اسلاید 10 :

در زبان Rتعدادی داده آماده وجود دارد مانند cars,LakeHuron,Nile,trees و....فهرست کامل آنها را با دستور زیر می‌توان دید
> data()

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید