بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

موضوع مورد علاقه محقق باشد .

با رشته تحصيلي يا مطالعات محقق مرتبط باشد

به اندازه كافي محدود شود .

اسلاید 2 :

كتاب
نمايه ها
مجلات عمومي و تخصصي
مطبوعات
مقالات علمي
پايان نامه ها
صفحات وب ( اينترنت )

اسلاید 3 :


روش كتابخانه اي

فصل اول : كليات
فصل دوم : پيشينه پژوهش
فصل سوم : بحث و نتيجه گيري

اسلاید 4 :

روش ميداني

فصل اول : كليات
فصل دوم : پيشينه پژوهش
فصل سوم : روش
فصل چهارم : ارائه يافته ها
فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

اسلاید 5 :

برای تعلیم و تربیت صحیح دینی باید بین اهداف نهادهای آموزشی و تربیتی وحدت و هماهنگی باشد هماهنگی و همانندی الگویهای رفتاری در محیط خانه و مدرسه تضمین کننده امنیت خاطر برای دانش آموزان می باشد . مشاهده هر گونه تضاد و تعارض و دوگانگی در رفتار الگوها تربیت دینی را مختل می سازد زمانی که جو غالب نظام ارزشی و شیوه های تربیتی در محیط خانواده و مدرسه هماهنگ نباشد این فرزند خانه و شاگرد مدرسه دچار دوگانگی و تردید می شود که تحمل هر دو الگو یا انتخاب یکی از دو الگو برایش سخت و دشوار است ( افروز ،1370، ص 34).

اسلاید 6 :

نقش تمهیدی : والدین برای تشویق و ترغیب کودکان به انجام تکالیف دینی تمهیدات و مقدماتی را باید فراهم سازند .مانندیاددادن ذکرها و نماز در سنین کودکی و یا تشویق آنان به روزه که هر زمان خواستند افطار نمایند تا تمرین روزه داری نمایند .

نقش الگویی : کودکان در تقلید[1] پذیری فعالند و بسیاری از اعمال و تکالیف دینی را از راه تقلید می آموزند و آنچه که در این تحقیق نیز بررسی شده و سخن به زبان آمده همین الگویی و الدین می باشد درباره نقش الگویی علی (ع) فرمودند:کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم ـ یعنی مردم را با غیر زبان هایتان به راه خدا دعوت کنید ایشان دعوت با عمل را موثر از دعوت از طریق سخن می داند .
سعدی نیز در این باره گفته است :
بزرگی سراسر به گفتار است دو صد گفته چون نیم کردار نیست .
خداوند برای هدایت انسان پیامبر (ص) را به عنوان الگو .و اسوه حسنه معرفی نموده است روش الگویی را روش اسوه سازی نیز می نامند و در روان شناسی تحت عنوان سرمشق[2] دهی گفته می شود .
[1] lmitation
[2] Modeling

اسلاید 7 :

نتايج تحقيق شما به ديگران چگونه كمك مي كند ؟
به چه كساني كمك مي كند ؟
چه اطلاعاتي جديدي را به دانش ديگران مي افزايد ؟
كدام مشكل را حل مي كند ؟

اسلاید 8 :

با توجه به شرایط قرن حاضر و تحولاتی که از چند دهه اخیر آغاز شده ، مشکلاتی در سطوح بین المللی رخ داده است دنیای تعلیم و تربیت امروز با چالش هایی نظیر ازدحام جمعیت جوان ، کشورهای در حال توسعه ، مشکلات ناشی از پیشرت های علمی و تکامل فناوری از بین رفتن مرزهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با آن روبروست و لازمه تعلیم و تربیت کنونی پویایی آن می باشد .
جمعیت جوان کشور ما سیاست های تربیتی خاص خود را می طلبد که در این تحقیق منظور از تعلیم و تربیت بعددینی آن می باشد یعنی پویایی وفعال بودن تربیت دینی از ضروریات جامعه کنونی ما می باشد در این زمینه سخن استاد تعلیم و تربیت مولا علی بن ابیطالب (ع) را می توان ذکر کرد آنجایی که فرمودند :
« لا تقسروا اولادکم لا رابکم لانبهم مخلوقون لزمان غیر زمانکم » آداب و رسوم زمان خودتان را با زور و فشار به فرزندان خویش تحمیل نکنید ؛ زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده اند ( نصر آبادی ، رحمانی ، 1377) این سخن بیانگر پویایی تربیت می باشد و این مطلب را می رساند که تربیت دینی و شیوه های آن در هر زمان مخصوص به آن زمان است و نسخه ای ثابتی نیست که برای همه قرن ها یکسان باشد . از آنجایی که حتی افراد بی دین ، تربیت دینی را عامل ترقی و پیشرفت جوامع اسلامی می دانند بر همه مسوولان جامعه اسلامی ما لازم است در معرفی الگوهای دینی به جوانان از طریق آموزش وپرورش و رسانه ها کوشا باشند .

اسلاید 9 :

در اين پژوهش قصد داريد به چه سوالاتي پاسخ دهيد ؟

میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از خانواده ها تا چه اندازه است ؟

میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از مدرسه تا چه اندازه است؟

میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از رسانه ها تا چه اندازه است ؟

میزان پیروی دانش آموزان در تکالیف دینی از گروه همسالان چه اندازه است ؟

اسلاید 10 :

با استفاده از فرهنگ واژگان عمومي مانند : معين و دهخدا

با استفاده از فرهنگ واژگان تخصصي هر رشته
ذكر معادل انگليسي كلمات كليدي ( key word)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید