بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

قضیه از زمانی آغاز شد که آقای هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفت که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 کاندید یا نامزد شود. 
او در این زمان در اذهان عمومی مردم مرد شماره 2نظام محسوب می شد که در بسیاری از تصمیم گیریهای کلان جامعه مشارکت مستقیم دارد.
 
علت؟
 
در همان زمان چنین شایع شد که مقام معظم رهبری به او توصیه کرده اند که از کاندیدا شدن صرفنظر کند، اما او نپذیرفته بود.

اسلاید 2 :

در آن زمان به آقای رفسنجانی ( وتنی چند از کاندیداهای دیگر) چنین القاء شده بود و ظاهرا خود اونیز پذیزفته بود که در جامعه یک قشر خاکستری وجود دارد که معمولا افراد آن درانتخاباتها شرکت نمی نمایند پس اگر موفق شود این قشر را طرفدارخود نماید، پیروز انتخابات خواهد بود.

اسلاید 3 :

بر این اساس رفسنجانی دست به یک ریسک زد و در تبلیغات انتخاباتی اش به جای اهمیت دادن به بسیجیان ومستضعفین جامعه در صدد بر آمد که نظراین قشر، که معمولا یا از قشر مرفه جامعه بودند ویا تحت تاثیر آنها قرار داشتند، را به خود جلب نماید بنابر این در فیلم تبلیغات انتخاباتی خود این گونه نشان داد که من برای این قشر اهمیت زیادی قائل هستم.
 
البته این مسئله در ذهن بسیاری از افراد جامعه مزید براین علت شد که هاشمی علاوه بر این که در دوران ریاست جمهوری اش  تفاوت طبقاتی در جامعه ایران را به شدت افزایش داده بود و خانواده هاشمی به ویژه فائزه هاشمی در خراب کردن فرهنگ مذهبی جامعه نقش ویژه ای ایفا نموده بودند، امروز نیز هاشمی برنامه دیگری برای به صحنه آوردن افراد بی تفاوت به نفع خود رادارد.

اسلاید 4 :

اما در مقابل او فردی قرار گرفت که در طی چهار سال ریاستش بر شهرداری چنین وانمود کرده بود که طرفدار مستضعفین است. به شدت خواستار اسلامی کردن فضای جامعه است و نزیکانش در پست ها و سمتهای شهرداری هیچ نقشی ندارند. 
او خود را طرفدار بسیج، هوادار عزاداران امام حسین ع معرفی می کرد و این مسائل را قشر زیادی از مردم جامعه باور کرده بودند.
 

اسلاید 5 :

بالاخره احمدی نژاد در دور دوم با اختلاف رای قابل توجهی بررقیب خود پیروز شد.
آقای رفسنجانی اگر چه در این دوره خود را تا حد یک کاندیدای ریاست جمهوری پائین آورده بود اما اطرافیان او تبلیغ و درخواست می کردند که همچنان باید در امور کلیدی اجرائی کشورمورد مشورت قرار گیرد.
اما احمدی نژاد نمی پذیرفت وبر نقطه ضعفهای سیاستهای هاشمی و خاتمی پافشاری می کرد.
بنابراین همین افراد احمدی نژاد را به عدم انجام کار کارشناسی وعدم مشورت متهم می کردند که بارها از جانب احمدی نژاد مورد اعتراض قرار گرفتند.
اما یاران هاشمی دست بردار نبودند و به دنبال نقطه ضعفهائی بودند که بتوانند به احمدی نژاد فشار وارد کنند تا نظرات آنها را بپذیرد. البته این نوع عملکرد در گروه هاشمی سابقه داشته است.

اسلاید 6 :

از همین زمان متاسفانه خود آقای هاشمی نیزتحرکاتی را بر علیه احمدی نژاد شروع کرد:
اودر آغاز ریاست جمهوری احمدی نژاد در گفتگو با پادشاه عربستان به او اطمینان داده بود که دولت احمدی نژاد 6ماه بیشتر دوام نخواهد داشت.
...
این تحرکات ادامه داشت تا اوائل سال 1387 که زمزمه انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 شروع شد. در ماههای اول سال آقای رفسنجانی بر فعالیت خود علیه احمدی نژاد افزود.
او به وسیله برخی نزدیکان واطرافیان خود برای برخی از افراد 
پیغام فرستاد که نباید بگذاریم دوباره احمدی نژاد رئیس جمهور بشود و بنابرقول یکی از مورخین او معتقد بود“ هر خری بیاید جز احمدی نژاد“.
 
 

اسلاید 7 :

تحلیل نزدیکان هاشمی نیزبراین بود که حتما فردی که انتخاب می شود باید اصلاح طلب باشد. مهدی هاشمی در این مورد می گوید: شكست انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84، تبعات كمی برای اصلاح‌طلبان نداشت. آقای كروبی از مجمع روحانیون جدا شد. آقای خاتمی بارها و بارها درباره مشاركت و مجاهدین سخن گفت و از تندروی آنها گله كرد. جناح چپ در انتخابات 84 ترك خورد اما از هم فرو نپاشید. این بار اگر در انتخابات 88 پیروز نشود،‌ از هم می‌پاشد...... اگر پیروز انتخابات نباشد بعید است بتواند به حیات سیاسی خود به صورت فعال ادامه دهد ..

اسلاید 8 :

گورباچف در آوریل 1990: ” ما در آغاز فرایند شکل گیری یک نظم نوین جهانی هستیم ”

اسلاید 9 :

بوش پدر( در 1991): ما به ماه رفتیم ما جهان را نجات دادیم ... من می گویم ما یک قرن آمریکائی دیگر پیش رو داریم.

اسلاید 10 :

بوش پدردر 1992: ما رهبر هستیم، رهبر خواهیم ماند

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید