بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

استخدام مستخدمين بازنشسته و بازخريد شده دولت در دستگاههاي مشمول اين آيين نامه بعنوان مستخدم پيماني ممنوع است.

مدت قرار داد استخدام پيماني بنا به تشخيص دستگاه ذيربط يك تا سه سال مي باشد و تمديد آن تا زمان بازنشستگي در صورت وجود اعتبار و رضايت از خدمات مستخدم و طي دوره آموزشي مربوط براي ارتقاي سطوح علمي و توانمندي و جلب رضايت مديران ذيربط و ارباب رجوع بلامانع خواهد بود.

اسلاید 2 :

فسخ قرارداد استخدام پيماني توسط هر يك از طرفين قرارداد با يك ماه اعلام قبلي ، مگر آنكه در قرارداد مدت كمتري تعيين شده باشد.

qمستخدمين پيماني  از نظر بيمه و بازنشستگي و نظاير آن مشمول مقررات قانون تأمين اجتماعي مي باشند و سوابق خدمتي اينگونه مستخدمين در دستگاههاي دولتي و غير دولتي از نظر بيمه و بازنشستگي با رعايت مقررات مربوط جزو سوابق مورد قبول محسوب مي گردد.

كليه ضوابط و مقررات اداري و استخدامي مربوط به مستخدمين رسمي در مورد مستخدمين پيماني نيز ملاك عمل مي باشد ، موارد استثنا  در اعمال مقررات و ضوابط فوق با تصويب شوراي امور اداري و استخدامي كشور امكانپذير است.

اسلاید 3 :

مقررات مرخصی کارکنان پیمانی

q  ماده 14 :مستخدمین پیمانی در صورت ابتلاء به بیماریهایی که مانع از انجام کار آنان باشد و نیز زنان باردار از حمایتهای مقرر در قانون تامین اجتماعی استفاده خواهند کرد.

  تبصره 1 :این قبیل مستخدمین موظفند ضمن آگاه نمودن دستگاه ذیربط از علت عدم حضور خویش در محل خدمت ، مدارک مربوط به بیماری که به تایید مراجع قانونی مذکور در قانون تامین اجتماعی رسیده باشد را در پایان ایام بیماری ارائه نمایند .

  تبصره 2 :حقوق و فوق العاده های مستخدمین پیمانی که عدم اشتغال آنان به سبب بیماری باشد و در بیمارستان بستری نشوند تا سه روز توسط دستگاه مربوط پرداخت خواهد شد و مازاد بر سه روز تا خاتمه بیماری و حداکثر تا پایان قرارداد مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی خواهد بود.

اسلاید 4 :

استخدام پيماني

حقوق و مزاياي كليه مستخدمان پيماني دستگاههاي دولتي از تاريخ 1378/1/1مانند كاركنان رسمي مشابه و به استناد قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت و مقررات آن تعيين ميشود.

مستخدمين پيماني سالي يكماه حق استفاده از مرخصي استحقاقي به نسبت مدت خدمت با استفاده از حقوق و فوق العاده هاي مربوط را خواهند داشت. استفاده از مرخصي استحقاقي با تقاضاي مستخدم و موافقت رئيس مربوط مي باشد. حق استفاده از مرخصي هر ماه براي ماههاي بعد محفوظ است ولي هيچ مستخدمينمي تواند در هر سال بيش از 15 روز مرخصي استحقاقي خود را ذخيره نمايد.

اسلاید 5 :

دستگاهها مكلفند به مستخدمين پيماني به هنگام خاتمه خدمت قرارداد  (در صورت عدم تمديد) به ازاء هر سـال خدمت قابل قبـول علاوه بر حقوق و فوق العاده مربوط به مرخصي ذخيره شده يك ماه آخرين حقوق و مزايا پرداخت نمايند .

    (براي دستگاههايي كه 2 روز در هفته تعطيل     

     مي باشند ، هر سال 24 روز).

مستخدمين پيماني مي توانند در صورت نياز با موافقت دستگاه استخدام كننده متناسب با مدت قرار داد از مرخصي بدون حقوق استفاده نمايند.

اسلاید 6 :

 

اگر مستخدم پيماني 7 روز بدون اطلاع و يا عذر موجه در محل خدمت حاضر نشود ، دستگاه دولتي مي تواند قرار داد استخدام را بدون رعايت يك ماه مهلت مقرر ، از تاريخ ترك خدمت فسخ نمايد و وجوه مربوط به  مرخصي ذخيره شده به وي تعلق نخواهد گرفت.

اسلاید 7 :

هرگاه مستخدم پيماني بخواهد در غير ساعات كار در مؤسسات ديگري مشغول كار شود ، بايد قبلا به وزارتخانه يا مؤسسه دولتي خود اطلاع دهد.

اشتغال مستخدم پيماني در ساير وزارتخانه ها و مؤسسات دولتي و نيز مؤسسات غير دولتي كه طرف معامله با دستگاه دولتي متبوع مستخدم قرار دارند ، ممنوع است.

تغيير شغل مستخدم پيماني با اصلاح قرارداد منعقده و رعايت مقررات مربوط بلامانع است.

اسلاید 8 :

 

تبصره : استخدام پيماني كساني كه بموجب مقررات مذكور در اين ماده به مجازات اخراج محكوم شده و يا بشوند ، در همان دستگاه دولتي ممنوع است و در صورتيكه حكم اخراج صرفا به دليل ترك خدمت يا غيبت صادر شده باشد ، استخدام پيماني فرد مورد نظر با تشخيص بالاترين مقام دستگاه ، بدون احتساب سابقه خدمت قبلي ، بلامانع است.

اسلاید 9 :

سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور طي بخشنامه شماره 1800/218974مورخ1381/11/27 آيين نامه استخدام پيماني و ضوابط بكارگيري و استخدام در دستگاههاي دولتي را همراه با دستورالعمل هاي مربوط به كليه وزارتخانه ها ، سازمانها ، و شركت هاي دولتي ارسال نموده است. هدف از اصلاحات انجام شده در ضوابط تمديد قرارداد استخدام پيماني ، ارتقاء سطح انگيزش ، بهره وري و كارايي مستخدمين دولت و در نهايت ارتقاء سطح خدمات ارائه شده و رضايت مردم از دستگاه هاي اجرايي مي باشد.

شرايط تمديد قرارداد استخدام پيماني به دو دسته شرايط لازم و عوامل امتياز آور تقسيم مي گردد:

اسلاید 10 :

 در حال حاضر حقوق كاركنان رسمي مشمول قانون استخدام كشوري و مقررات استخدامي شركتهاي دولتي بر اساس قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت مصوب 13/6/1370 مجلس شوراي اسلامي ، آيين نامه اجرايي آن و ساير بخشنامه هاي صادره بر اساس آن پرداخت مي گردد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید