بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

می خواهیم اعداد 1 تا 12 را به گونه ای روی این مثلث (هر عدد درون یک دایره) قرار دهیم، که مجموع اعداد هر ضلع، مساوی 36 باشد. برای ساده تر شدن کار، عدد 12 را در یکی از رئوس در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که می خواهیم از همه اعداد مذکور، یک بار و فقط یک بار استفاده کنیم.

اسلاید 2 :

نه؟ تو سؤال بعدي بيشتر سعي كن.
آري/ نه؟ براي جواب دادن به سوال دوم به اندازه‌اي كه در سؤال اول وقت تلف كردي، معطل نكن.

اسلاید 3 :

 

پنج دوست در جمعی هستند و تصمیم می گیرند که برای مدعوین، یک معمای عددی طرح کنند. نفر اول عدد 123 را اعلام می کند، پس از چند ثانیه، نفر دوم عدد 117 را اعلام می کند، به همین ترتیب نفر سوم و چهارم اعداد 108 و 99 را اعلام می کنند. حال باید مشخص شود نفر پنجم به چه عددی فکر می کند. آیا شما می توانید آنرا حدس بزنید؟

اسلاید 4 :

يه سؤال خيلي سادة رياضي!

توجه: اين مسئله فقط بايد در كلة شما حل شود! از كاغذ و قلم و ماشين‌حساب استفاده نكنيد.

اسلاید 5 :

1000 تا بگير و 40 تا بهش اضافه كن.
حالا 1000 تاي ديگه بهش اضافه كن.
حالا 30 تا اضافه كن.
1000 تاي ديگه اضافه كن.
حالا 20 تا اضافه كن.
حالا 1000 تاي ديگه هم اضافه كن.
حالا 10 تا بهش اضافه كن.مجموعش چقدر شد؟

اسلاید 6 :

اگر یک و نیم مرغ در مدت یک و نیم روز، یک و نیم تخم مرغ بگذارد، آیا می توانید بگویید یک مرغ در سه روز چند تخم مرغ خواهد گذاشت؟

اسلاید 7 :

تعدادی تکه چوب داریم (همانند شکل فوق)
آیا می توانید 8 تا از آنها را به گونه ای بردارید که یک تکه چوب، باقی بماند؟!  توجه کنید هیچ تکه چوب پنهانی در کار نیست!

اسلاید 8 :

روزی 3 دوست وارد یک هتل می شوند و 30 دلار بابت اتاقشان پرداخت می کنند و کلید آن را تحویل می گیرند. پس از چند دقیقه مسئول پذیرش متوجه می شود که هزینه اتاق این سه نفر، 25 دلار بوده است. برای همین 5 دلار اضافه را به یکی از پیشخدمت ها می دهد تا به آن سه دوست باز گرداند.
همینطور که پیشخدمت به اتاق آنها نزدیک می شده، با خود فکر می کند که تقسیم 5 بر سه کمی مشکل است، بنابراین 2 دلار را برای خودش برمی دارد و 3 دلار به این سه دوست برمی گرداند.
حال سؤالی که پیش می آید این است:
هر یک از این سه دوست 10 دلار پرداخت کرده اند و 1 دلار به آنها بازگردانده شده است. یعنی نفری 9 دلار پرداخت کرده اند. یعنی مجموعا 27 دلار. 2 دلار هم که الان در جیب پیشخدمت است. یعنی در مجموع 29 دلار. پس این وسط یک دلار کم می آید. به نظر شما چه بر سر آن یک دلار آمده است؟!!

اسلاید 9 :

در یک صفحه شطرنج، 3 رخ همانند آنچه در بالا می بینید، چیده شده اند. آیا می توانید بگویید چه تعداد مربع (با هر اندازه ای) قابل شمارش هستند که در آنها رخی وجود نداشته باشد؟
 

اسلاید 10 :

خودتو چطور ديدي؟ حالا اصل ما جرا تازه شروع می شه ! ..........

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید