بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مفهوم امنیت

  امنیت انواع تعریف ها دارد ولی به طور کلی امنیت یعنی دور بودن از خطراتی که علیه منافع مادی (جان،مال،سرزمین و ...) و ارزش های معنوی (دین ، فرهنگ ، اعتقادات و ...) ما وجود دارد.

اسلاید 2 :

تحول مفهوم امنیت از گذشته تا حال

   امنیت از مهمترین نیاز های فطری و ضروری انسان است و با زندگی او پیوندی ناگسستنی دارد در گذشته دور خطرات طبیعی در امنیت انسان ها مهم بود ولی امروزه خطرات انسانی مانند : ماهواره ها ، سلاح های گرم و سرد و ... افزایش یافته است.

اسلاید 3 :

انواع امنیت

امنیت نظامی

امنیت سیاسی

امنیت اقتصادی

امنیت زیست محیطی

امنیت اجتماعی و فرهنگی

اسلاید 4 :

    امنیت نظامی به معنای توان پاسداری و دفاع مردم یک کشور از سرزمین و شهروندان خود است که به وسیله    نیروینظامی و ابزارهای دفاعی امکان پذیر میشود

اسلاید 5 :

امنیت سیاسی

   امنیت سیاسی بدان معناست که بیگانگان به جای مردم تصمیم نگیرند و مردم بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند.

اسلاید 6 :

امنیت اقتصادی

    داشتن ثبات اقتصادی ، تولید انبوه ، صادرات زیاد ، کافی بودن منابع مالی ، تأمین رفاه اقتصادی و ...   از علائم امینت اقتصادی است.

اسلاید 7 :

امنیت زیست محیطی

   یعنی پایداری محیط زیست و طبیعت جانوری گیاهی اطراف ما . وقوع سیلاب های بزرگ ، از بین رفتن جنگل ها و ... از جمله موارد ناامنی زیستی هستند.

اسلاید 8 :

    وقتی یک ملت توانایی حفظ الگو های اجتماعی و سنتی مانند زبان،مذهب،آداب و رسوم و نوع پوشش و... خود را داشته باشد دارای امنیت اجتماعی و فرهنگی است.

اسلاید 9 :

   به خطراتی که ممکن است امنیت مارا از بین ببرد تهدید میگویند پس تهدید به معنای ترساندن است.تهدید مقابل امنیت قرار دارد،زیرا هدف تهدید از بین بردن امنیت است. در واقع تهدید برای اثر گذاشتن بر اراده ، اعتقادات و افکار دیگران به منظور تسلیم کردن آن ها در برابر خواست تهدید کنندگان است.

اسلاید 10 :

    وقتی کشوری از نظر اقتصادی ضعیف باشد ، کاملا وابسته به قدرت های خارجی میشود.آن گاه بیگانگان ، هر زمانی لازم شد از خریدن محصولات آن کشور خودداری میکنند مثلا اگر کشور های دیگر نفت کشور های نفت خیز را نخرند هرج و مرج اقتصادی به راه می افتد و ...

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید