بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


مانیتورهای CRT (Cathode Ray Tube) :

CRT   یا مانیتورهای لامپ اشعه کاتودیک یا مانیتورهای مجهز به تفنگ کاتدی مشهور هستند. در این مانیتورها سه تفنگ الکترونی با رنگ های قرمز، سبز و آبی وجود دارد که الکترون ها را با سرعت به پشت صفحه نمایش پرتاب می کند. سطح داخلی صفحه نمایش به یک ماده فسفری آغشته شده است که در اثر برخورد الکترونها به یک نقطه از این سطح فسفری، با سوختن فسفرها از آن نور منعکس می شود.

  در واقع هر یک از نقطه ها در سطح داخلی صفحه نمایش از قطعه فسفری قرمز، سبز و آبی تشکیل می شود

اسلاید 2 :


مانیتورهای CRT (Cathode Ray Tube) :


 هریک از تفنگ های الکترونی فقط قطعه متناظر با خود را مورد هدف قرار می دهد که با برخورد شعاع الکترونی نوری به همان رنگ از آن منعکس می شود. مدار کنترل کننده نمایشگر بسته به رنگ نقطه های متن یا تصویری که قرار است نمایش داده شود در زمانهای مناسب شعاع الکترونی هریک از تفنگ ها را خاموش یا روشن می کند. در اثر ترکیب رنگ ها شعاع های نورانی منعکس شده از هر نقطه، آن نقطه را به یک رنگ خاص در می آید که با ترکیب حالت های مختلف خاموش و روشن کردن این سه شعاع الکترونی و تنظیم شدت روشنایی می توان رنگ های بیشتری تولید کرد.

اسلاید 3 :


نمای داخلی  نمایشگرهای CRT

اسلاید 4 :


مانیتورهای LCD (Liquid Crystal Display) :

تکنولوژی LCD یا کریستال مایع از زمانی در حدود یک دهه قبل برای اولین بار برای استفاده در کامپیوتر های قابل حمل (Laptop) پا به عرصه ظهور گذاشت.

صفحات نمایش کریستال مایع از طریق گیر انداختن یک محلول کریستال مایع بین دو جام شیشه ای پلاریزه شده کار می کنند


. کریستالهای مایع می توانند از طریق اعمال یک ولتاژ الکتریکی تحت تاثیر قرار می بگیرند و از این طریق به نور اجازه عبور کردن را بدهند یا از عبور آن جلوگیری کنند. با کنترل دقیق محل و نوع طول موجی که امکان عبور دارد می توان رنگ های مختلف را تولید کرد و تصویر مورد نظر را ساخت.

اسلاید 5 :

 


LCDتاریخچه ی

مانيتور يكي از عناصر سخت افزاري مهم در كامپيوتر است كه از آن بعنوان دستگاه استاندارد خروجي در جهت نمايش اطلاعات استفاده مي گردد

اولين نمايشگرها مانيتورهاي مبتني بر متن به منظور استفاده در

كامپيوترهاي شخصي در سال 1970ارائه گرديدند

اسلاید 6 :


 Lcd     تکنولوژی ساخت 

  امروزه LCD ها را از هر طرف که نگاه کنیم می بینیم آنها یک شبه به وجود نیامدند.زمان بسیار زیادی از کشف کریستال مایع تا انبوه برنامه های LCD که ما امروزه لذت می بریم به طول انجامید.کریستال مایع نخستین بار در سال1988 توسط گیاه شناس اطریشی Friedrich Reinitzer کشف شد. Reinitzerمشاهده کرد که هر گاه یک ماده کلسترول مانند نادر(cholesteryl benzoate)را ذوب می کند,ابتدا تبدیل به مایعی کدر شده و سپس با افزایش دما واضح می شود.در حین سرد شدن مایع ابتدا آبی رنگ شده و در نهایت تبدیل به کریستال می شود. 80 سال بعد RCA نخستین LCD تحقیقاتی را در سال 1968 ساخت.از آن آن زمان سازندگان LCD به صورت ثابت انواع مبتکرانه وپیشرفته آن را توسعه دادند و این تکنولوژی را به سطوح پیچیده آن رسانیدند.

اسلاید 7 :


Lcd     تکنولوژی ساخت

 ال سی دی شامل یک صفحه رایج الکترودی سطح است که LCD را به طور کامل می پوشاند.در بالای آن یک لایه از کریستال مایع است.بعد از آن شیشه دیگری است همراه با الکترودی به شکل مستطیل ودر کف آن ودر بالا, لایه پلاریزه دیگری با زاویه راست نسبت به اولین لایه پلاریزه قرار دارد.

اسلاید 8 :


مانیتورهای LED

همانگونه که ذکر شددرنمایشگرهای LCD ، لامپ موجود در پشت صفحه نمایش لامپ فلورسنت است ولی در نمایشگرهای LED این لامپ ها دیودهای نوری هستند که این وظیفه را انجام می دهند.

این نوع ساختار امکان ارائه یک نمایشگر بسیار باریک را به سازنده میدهد

به طور كلي مانيتورهاي LED تصاوير شفاف‌تري را به معرض ديد مي‌گذارند و انرژي كمتري مصرف مي‌كنند.
همچنين به دليل اينكه لامپ‌هاي LED در تمام نقاط صفحه نمايش قرار گرفته‌اند، تصويري كه پخش مي‌شود يا نمايش داده مي‌شود عمق ندارد و صاف، شفاف و يكنواخت است.

اسلاید 9 :


مقایسه تصویر LCDوLED

اسلاید 10 :


مانیتورهای DLP (Digital light processing :

این تکنولوژی که به DLP یا پردازش نور دیجیتالی معروف است نوعی تکنولوژیروشن نمایی دیجیتالی و توسعه یافته است که در آن از آینه های ریزی استفاده می شود تا نور منعکس شود. DLP با کج کردن آینه ها در مسیر لنز یا به طرف خارج از این مسیر تصویر را مدوله می کند. بنابراین یک تکنولوژی انعکاسی (Reflective) است.

در واقع در این تکنولوژی سیگنالی که ازکامپیوتر به یک پرژکتور
DLP ارسال می شود توسط نور انعکاس یافته از وسیله

(Digital micromirror) بر روی صفحه منعکس می شود

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید