بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

کنترل = سازمان

اصولاً مفهوم و لفظ سازمان تلويحاً به كنترل اشاره دارد.

يك سازمان اجتماعي نوعي ترتيب منظم و قاعده­مند از تعاملات تك تك انسانها است.

فرآيندهاي كنترل به محدود كردن رفتارهاي سليقه اي شخصي كمك مي كند و آنها را متناسب با عقلانيت سازماني منطبق نگه مي دارد.

اسلاید 2 :

تعاريف کنترل

ارزيابي موشکافانه و نقادانه طرح ها، فعاليتها و نتايج بگونه اي که اطلاعاتي را براي اقدامات آتي فراهم کند. (Schreyogg a d Stei ma , 1978)

پشتيباني از فهم آنچه در سازمان [محيط دروني] و بازار [محيط بيروني] رخ مي دهد و کمک به نفوذ بر اقداماتي مشارکت جويانه [تاثيرگذارانه] بر محيط بيرون و درون.(B. R. Ko sy ski, 1993)

فرايند کنترل مديريت، فرآيندي است که بوسيله آن مديران در همه سطوح سازمان اطمينان حاصل مي­کنند که افراد تحت نظارت آنها به پياده سازي استراتژي مي­پردازند. کنترل مديريت فرآيندي است که بوسيله آن مديران  با نفوذ بر اعضاي سازمان آنها را در راستاي پياده­سازي استراتژِي مي انگيزانند. (رابرت آنتوني و همکاران؛ 1372)

اسلاید 3 :

بر اساس ديدگاه لورنژ و همکاران (1385: 24) تعريف كنترل استراتژيك عبارتست از: سيستمي كه مديران را در ارزيابي رابطه استراتژي سازمان با پيشرفت آن در اجراي اهداف خويش و هنگام بروز اختلاف براي زمينه هايي كه نيازمند توجه است حمايت مي كند.

 

اسلاید 4 :

تعاريف کنترل - ادامه

سيستم هاي کنترل مديريت، رويه ها و روتين­هاي رسمي، اطلاعات مبنايي هستند که بوسيله مديران مورد استفاده قرار مي گيرند تا الگوهاي [سازماني و رفتاري] را حفظ کنند يا تغيير دهد. (Simo s, 1995b: 5)

البته بايد توجه داشت که در برخي مراجع کنترل يک ابزار برنامه ريزي و مديريت بيان شده است و لزوماً يک ابزار نظارتي و ارزيابانه صرف نيست (نک Lora ge et al., 1986 و Timothy et al. 1981)

 

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید