بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

مقدمه

هدف اصلي اين تحقيق بررسي اثر عوامل مختلف بر روي گرفتگي غشاهاي اولترافيلتراسيون مورد استفاده در صنايع شير و روشهاي كاهش اثرات آنها مي‌باشد.. همچنين نتايج نشان ميدهند كه سرعت جريان تاثير چنداني در ميزان گرفتگي از خود نشان نمي‌دهد. مطالعات انجام شده مربوط به شستشوي غشاها نشان مي‌دهد كه مدت زمان 20 دقيقه براي آبكشي و 30 دقيقه براي شستشوي شيميايي مناسب مي‌باشد. در استفاده از مواد شيميايي مختلف جهت بازيافت فلاكس اوليه تا كنون مخلوط 0/5 درصد هيدروكسيدسديم و دودسيل‌سولفات سديم بهترين نتيجه را داده است .

 

اسلاید 2 :

تاریخچه:

تاریخچه جداسازی مواد کلوئیدی از محلول ها توسط صافی های غشایی به قرن گذشته بر می گردد.

اسلاید 3 :

بررسی روشهای تمیز نمودن غشاهای اولترافیلتراسیون:

تکنولوژی جداسازی توسط غشا، با بهره گیری از تواناییهای خاص خود جایگاه ویژه ای در فرایندهای جداسازی پیدا کرده است. اولترافیلتراسیون یکی از مهمترین فرایندهای این تکنولوژی است که در زمینه جداسازی ذرات، بویژه پروتئینها قابلیتهای فراوانی دارد.

اسلاید 4 :

UF در صنایع لبنی، فرایندی برای جداسازی و تغلیظ مواد کلوئیدی و سو:

فرالاپالایش (UF=Ultrafiltrarion) در حقیقت یک فرایند جداسازی غشایی با استفاده از نیروی فشار می باشد که در دو دهه اخیر کاربرد صنعتی گسترده ای را پیدا نموده است. از این فرایند برای جداسازی و تغلیظ مواد کلوئیدی و سوسپانسیونی از محلول های حقیقی، سود جسته
می شود.

اسلاید 5 :

دامداران صنعتی، تامین کنندگان عمده شیر مصرفی جهت تولید پنیر سفید هستند.

کارخانجات تولید پنیر طی مراحل زیر شیر دریافتی را به پنیر تبدیل می نمایند:

1-دریافت

2-پاستوریزاسیون

3-پرکردن و بسته بندی

5-نگهداری در اتاق تخمیر

اسلاید 6 :

بررسی جداسازی پروتئین از آب پنیر و استفاده از غشا اولترافیلتراسیون:

آب پنیر پسابی است که در طی فرآیند تولید پنیر بدست می آید و دارای مواد با ارزش هم از لحاظ تغذیه و هم از لحاظ خواص می باشد.

در بررسی بعمل آمده پروتئینهای آب پنیر تهیه شده در صنایع شیر ایران توسط غشا اولترافیلتراسیون پلی سولفون به شکل فیبرهای موئین جداسازی شده اند.

اسلاید 7 :

بررسی اثر دمای فرآیند بر کارایی اولترافیلتراسیون شیر:

در عمل دیافیلتراسیون یا کاهش غلظت اولیه پروتئینی ها در نمونه های آب پنیر در دستگاه اولترافیلتراسیون می توان میزان فلاکس جریان فاز نفوذ کرده را به مقدار زیادی افزایش داد.

اسلاید 8 :

بررسی میزان بازپس زنی ترکیبات شیر توسط غشاء اولترافیلتراسیون:

اولترافیلتراسیون را می توان یک فرایند غشایی با محرکه فشار 2 تا 15 بار معرفی نمود، که توانایی جداسازی و تغلیظ موادی با وزن مولکولی 1 تا 100 کیلودالتون را بر روی سطح غشایی با ابعاد 0.02-1.001 میکرومتر را دارا می باشد.

اسلاید 9 :

تاثیر فرایند اولترافیلتراسیون بر شاخصهای تصفیه و رنگبری شربت رقیق چغندر قند:

یکی از بزرگترین دغدغه های تولید کنندگان شکر در طی مراحل تصفیه ورنگبری عصاره خام چغندرقند، حذف هرچه بیشتر ناخالصیهای غیرقندی از شربت و به دست آوردن شربت رقیق با درجه خلوص و کیفیت بالاتر است. هدف از این پژوهش بررسی پتانسیل فرآیند اولترافیلتراسیون uf و تاثیر شرایط عملیاتی آن (زمان عملیات، اختلاف فشار و دما بر بهبود عملکرد تصفیه و رنگبری شربت رقیق بوده است.

اسلاید 10 :

تاثیر پارامترهای عملیاتی بر کارایی فرآیند اولترافیلتراسیون شربت رقیق چغندرقند:

بزرگترین هدف در صنعت قند از دیدگاه اقتصادی و کیفیت محصول، کاهش هرچه بیشتر ترکیبات غیرقندی از جمله ترکیبات رنگی، کدورت و سایر ناخالصی ها جهت افزایش خلوص شربت قند قبل از کریستا لیزاسیون آن است. در دهه اخیر تلاش های زیادی در زمینه نیل به این هدف انجام گرفته که یکی از آنها استفاده از تکنیک های غشایی، به ویژه، اولترافیلتراسیون بوده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید