بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

با توجه به توليد کنوني ساليانه 33 ميليون تن سيمان در کشور و پيش بيني توليد ساليانه 70 ميليون تن در برنامه چهارم توسعه دولت (تا پايان سال 1388)، و همچنين علاقمندي توليد کنندگان سيمان به صادرات آن به کشورهاي همسايه، به نظر مي رسد علاوه بر ظرفيت سازي در اين صنعت، تنظيم ميزان مصرف و شيوه هاي بهينه کردن آن از راهکارهاي اساسي برون رفت از بحران در اين صنعت است.

با توجه باينکه کشور ما داراي معادن گوگرد فراوان بوده و همچنين حجم بسيار زيادي گوگرد نيز از تصفيه گازهاي ترش بدست مي آيد، ميتوان از سيمان گوگردي استفاده نمود. تکنولوژي توليد اين سيمان چند دهه است که بدست کشورهائي مانند آمريکا و کانادا مي باشد.

 تمامي مواد لازم جهت توليد اين سيمان و همچنين قطعات لازم جهت ساخت ماشين آلات آن در داخل کشور تهيه مي گردد.

اسلاید 2 :

سيمان گوگردي سيماني است که از ترکيب گوگرد و مواد مضاف در يک فرآيند حرارتي بدست مي آيد.

در صورت توليد سيمان گوگردي و مصرف آن در کارهاي آبي خصوصا" سدسازي، لوله هاي فاضلاب، کانالهاي آبياري، شمعهاي بتني، اسکله ها و ديوارهاي ساحلي و...، سهم بيشتري از توليدات سيمان کشور صرف کارهاي ساختماني شده و از هزينه هاي احداث کارخانه هاي سيمان کاسته خواهد شد. براساس محاسبات انجام شده سرمايه گذاري کارخانه هاي سيمان گوگردي کمتر از 10 درصد سرمايه گذاري کارخانه هاي سيمان معمولي است و مدت زمان لازم براي ساخت و بهره برداري آن نيز يک چهارم ساخت کارخانه هاي سيمان معمولي است که البته بايد گيرايي سريع و مقاومت بالاي آن در مقابل فشار را نيز به مزاياي آن افزود.

اسلاید 3 :

طبق گزارشات کارشناسان سيمان، براي توليد هر تن سيمان معمولي 125 کيلو وات ساعت انرژي برقي لازم است. اگر ميزان مصرف برق روزانه يک واحد مسکوني 5 کيلو وات ساعت در نظر گرفته شود، ميزان برق روزانه مصرفي يک کارخانه سیمان به ظرفیت 3000 تن در روز، معادل مصرف برق روزانه بيش از 75000 واحد مسکوني مي باشد. در صورتي که براي توليد سيمان گوگردي از هر نوع سوختي مي توان استفاده نمود و بنابراين استفاده از انرژي الکتريکي که براي کارخانه هاي سيمان ضروري است حذف شده و مي توان آن را براي مصارف ديگري مورد استفاده قرار داد. در صورت عدم تمايل به سرمايه گذاري جهت تاسيس کارخانه هاي بزرگ، مي توان اين محصول را در کارگاههاي کوچک نيز توليد نمود.

اسلاید 4 :

براي توليد سيمان گوگردي لازم است افزودني هاي را به گوگرد اضافه کرد و آن را به عمل آورد تا بتوان به صورت سيمان گوگردي استفاده کرد و انجام اين عمليات به هر ظرفيت و در هر کارگاهي امکان پذير است . براي مصرف سيمان گوگردي در داخل بتن دو راه وجود دارد: روش اول اين است که ابتدا سيمان را گرم کرده و پس از رسيدن به حالت مذاب آن را به داخل مخلوط شن و ماسه گرم شده مي افزائيم و در روش دوم آن را به صورت پودر جامد درآورده و پس از گرم کردن شن و ماسه در داخل بتونير، آن را به مخلوط گرم شده مي افزائيم تا پس از دريافت حرارت لازم از مخلوط و رسيدن به درجه حرارت معين به صورت مذاب درآمده و به تشکيل مخلوط بتن گوگردي منجر شود.

اسلاید 5 :

به علت خاصيت چسبندگي سريع و بادوام اين سيمان به فلزات و غير فلزات مي توان آن را براي پوشش خارجي فلزات و غير فلزات به کار برد و مانع از پوسيدگي و يا زنگ زدن آنها در برابر عوامل جوي شد. به کارگيري سيمان گوگردي با توجه به مزاياي گوناگون آن خصوصا" در مناطق ساحلي با ماسه بادي فراوان و يا مناطقي که دچار کم آبي هستند، ضروري است.

اسلاید 6 :

يكي از مواد تركيبي است كه از تركيب مصالح سنگي و سيمان گوگردي بدست مي آيد وعلت   سا ختمان خا ص خود در خانواده بـــتن ها قرار ميگيرد. به اين ترتيب در بسيــاري از موارد ميتواند به عنوان جانشين مناســب براي (بتن یا سيمــــان پرتلند) مورد استفاده قرار گيرد.
اين ماده تركيبي از مصـــالح سنگي، گوگــرد،       فيلر و مواد مضــــاف(SMZ or SRX) 

                       مي باشد.

اسلاید 7 :

 1. مقاومت زياد در برابر خوردگي در محيط هاي نمكي
      و اسيدي

 2.   سر عت فوق العاده در حصول مقاو مت نهايي

 3.   مقاومت زياد در برابر خستگي

 4.  دوام خوب و خاصيت ارتجاعي

 5.  عدم نفوذ آب به داخل سطح نهائي

اسلاید 8 :

الف:  در صد گوگرد مصرفي

ب:  ماده مضاف جهت عمل آوري گوگرد(Modifier)

ج:  كيفيت مصالح سنگي استفاده شده در تهيه بتن

ه :  ويبره

اسلاید 9 :

 

بتن گوگردي محصول جديدي است كه با وجود اين كه ظاهري نهايي مانند بتن حاصل از سيمان پرتلند دارد،اما طرز توليد، نگهداري و استفاده از آن متفاوت است. بتن هاي گوگردي يك عنوان كلي است كه براي مجموعه اي از محصولات استفاده مي شود كه از نظرنوع ونسبت تر كيبات استفاده شده متفاوت مي باشند . اين مواد كلاً جزء دسته مواد ترموپلاستيك بوده كه ازتركيبات گرمايي نوع خاصي از گوگرد، تركيبات معدني و افزودني هاي مورد نياز بدست مي آيد و بطور كلي شامل اجزاء ذيل است:

اسلاید 10 :

 solfur سولفور

 Aggregates مواد متراكم ريزدانه و درشت دانه

Filler مواد پركننده

Additives مواد افزودني

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید