بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

 

 آلیانس آرنا ،ورزشگاهی در شمال مونیخ آلمان ،با ظرفیت 71000 نفر
تاریخ شروع ساخت این ورزشگاه 21 اکتبر 2002 بوده و در 30 می 2005 بازگشاهی شده است.
  (هزینه ساخت ،34000000 یورو)   ابعاد زمین 105*69 متر می باشد.
گروه آلیانز ( گروه خدمات مالی ) حقوق نام این ورزشگاه را تا 30 سال خریداری کرده است.

اسلاید 2 :

این ورزشگاه یکی از شاهکارهای معماری جهان بوده که توسط شرکت هرزوگ و دومورون طراحی شده است. در ساخت این استادیوم قواعد قدیمی طراحی پوشش سقف که با فرم های سازه انجام می گرفته کنار نهاده شده .

اسلاید 3 :

پوشش سقف  ( 37000 متر مربع ) و نمای بیرونی استادیوم بصورت توده های لوزی شکل پیوسته  ( 2800 پانل پف کرده ) از متریالی با عنوان مخفف ETFE پوشیده شده . 
( یک پلیمر پایه فلوئورو کربن بسیار با دوام و با قابلیت های فوق العاده است)
سیستم
ETFE با یکسری المان های نورانی رنگی مثل یک صفحه عظیم LED می باشد که قابلیت تغییر رنگ دارد، در واقع سیستم دیجیتالی ارسال کنترل شده گازهای رنگی در توده های لوزی شکل ETFE باعث تغییر رنگ در پوسته می شود.

اسلاید 4 :

دو باشگاه معروف شهر مونیخ (بایرن مونیخ و مونیخ 1860 بازیهای خانگی را در این ورزشگاه برگزار می کنند . نورهای بیرونی ورزشگاه طوری طراحی شده که به هنگام بازی بایرن مونیخ ورزشگاه قرمز و زمان بازی مونیخ 1860 آبی می شود. هنگام بازی تیم ملی آلمان نیز به رنگ سفید در می آید.

اسلاید 5 :

در خصوص فضای داخل استادیوم مسئله ایجاد نزدیکترین رابطه و هیجان میان بازیکنان وتماشاگران در اولویت بوده و برای القاء هر چه بیشتر این حس شیب قرارگیری صندلی ها و ایجاد حالت انحناء در ردیف های صندلی ها برای حس بیشتر احاطه بر بازی به دقت طراحی شده . برای رسیدت به چنین کیفیتی 66000 صندلی در سه تراز آرایش داده شده اند.

اسلاید 6 :

صندلی ها از نوع استاندارد تا شو VIP و صندلی لژ می باشند. پوشش نقره ای آنها بسته به زاویه برخورد نور رنگهای مختلف منعکس می کنند.

اسلاید 7 :

مواد استفاده شده شامل 22000 تن حجم کل فولاد در ساخت استادیوم و 14000 تن برای ساخت گاراژ پارکینگ به کار رفته است. ضمناً پارکینگ این مجموعه شامل 4 طبقه و جای 9800 ماشین می باشد که بزرگترین در اروپا است.

اسلاید 8 :

سازندگان بر این اعتقاد بودند که نمای بیرونی استادیوم تجسمی از یک ایده ناپایدار است که با پویایی و تغییر خود هیجان درون استادیوم را همزمان به بیرون منتقل می کنند. و توانایی آن در تغییر رنگ ضمن چشمگیر بودن، احساس بی وزنی نسبت به سازه سنگین بتنی ایجاد می نماید. باور اینکه استادیوم تنها مکانی برای تماشای یک مسابقه نیست بلکه مثل یک شهر کوچک دارای رستوران ها ،  فروشگاهها، تسهیلات برگزاری همایش  و امکانات رفاهی دیگر برای برگزار کنندگان و رسانه های گروهی می بایست باشد، که در این میان نوع پوشش سقف و خود نمایی سازه نیز بخشی از معماری آنرا تشکیل می دهد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید