بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

    ارزیابی دقت تشخیص تومورهای کبدی به کمک MRI و CT اسکن اسپیرال که از تکنیک های تصویربرداری گران می باشند از اهمیت فوق العادهای برخوردار شده است زیرا امروزه مقرون به صرفه بودن از دغدغه های اصلی صنعت بهداشت و درمان می باشد. تکنیک های گران تصویربرداری در صورتی که در جهت تشخیص زودرس بیماری کمک کننده باشند،می تواند ما را از انجام مداخلات تهاجمی دیگر برحذر دارند. مقایسه بین این دو روش تصویربرداری مدرن و انتخاب یک روش معین جهت تشخیص دقیق تومورهای کبدی می تواند از هزینه های اضافی دیگر نیز جلوگیری نماید ودر نهایت به عنوان یک روش انتخابی در سطح جامعه مورداستفاده قرار بگیرد.(2)

اسلاید 2 :

1- تعیین ومقایسه حساسیت در تشخیص تومور کبدی توسط MRI و CT اسکن اسپیرال

2- تعیین ومقایسه ویژگی در تشخیص تومور کبدی توسط MRI و CT اسکن اسپیرال

3-تعیین ارزش تشخیص تومور کبدی توسط MRIدر مقایسه با CT اسکن اسپیرال براساس گزارش بیوپسی از توده های کبدی

4-ارزش اخباری مثبت در تشخیص تومور کبدی توسط MRI و CT اسکن اسپیرال

اسلاید 3 :

5-ارزش اخباری منفی در تشخیص تومور کبدی توسط MRI و CT اسکن اسپیرال

6-تعیین و مقایسه میانگین قطر توده کبدی در دو روش

7-تعیین میانگین دانسیته در روش CT اسکن اسپیرال

8-تعیین میانگین سیگنال در روش MRI

اسلاید 4 :

 

1-شناسایی روش بهینه در تشخیص توده های کبدی از بین دو روش MRI و CT اسکن اسپیرال

اسلاید 5 :

  • نوع و روش مطالعه به صورت CLINICAL TRIAL می باشد .در این طرح تحقیقاتی بیمارانی که مشکوک به تومور کبدی که بدون اقدامات تشخیص قطعی قبلی می باشند به بخش رادیو لوژی جهت بیوپسی کبد معرفی می شوند . ابتدا به بیمار در مورد مطالعه مورد نظر توضیح کافی داده می شود و افراد واجد شرایط پس از اخذ رضایت نامه وارد مطالعه می گردند. معیارهای ورود به این مطالعه شامل بیمارانی خواهد بود که سابقه حساسیت به ماده تزریقی کنتراست جهت تصویربرداری نداشته باشند،کراتینین سرم بیشتر از 2 mg/ml نداشته باشندو پلاکت نمونه خون انها کمتر از /ml80000 نباشد.همچنین بیماران نبایستی مسائل روانی از قبیل claustrophobia داشته باشند.

اسلاید 6 :

بیماران مورد مطالعه نیازمند پیس میکر یا metalic device نیز از مطالعه خارج خواهند گردید.مطالعات مورد نظر شامل CT اسکن تری فازیک کبد باوبدون کنتراست تزریقی بااستفاده از دستگاه CT اسکن اسپیرال شیماتو مدل4700 و MRI باو بدون کنتراست  تزریقی برای کبدبا استفاده از دستگاه magnet 1.5 testlaشرکت زیمنس مدل آوانتو می باشد.

اسلاید 7 :

نتایج حاصله از CTوMRI  توسط دو پزشک رادیولوژیست به صورت جداگانه مورد تجزیه وتحلیل قرار می گیرد.در هر مورد از مطالعه با کمک تکنیکهای تصویربرداری فوق ابتدا مشخصات توده کبدی از نظر اندازه،شکل و موقعیت و نحوه Enhancement در پرسشنامه ثبت می شود .

اسلاید 8 :

میزان حساسیت و ویژگی روش محاسبه و مقرون به صرفه بودن روش با استفاده از کدهای صورتحساب مربوط به هزینه تعیین می گردد.  سپس از توده کبدی بیوپسی با needle  core با استفاده از گاید سونوگرافی به عمل می آید و به بخش پاتولوژی ارسال می گردد . نتیجه قطعی تشخیص توده کبدی بدست آمده از پاتولوژی نیزجداگانه در پرسشنامه ثبت می شود .

اسلاید 9 :

هر فردی که در بیمارستان شهید صدوقی یزد با احتمال توده کبدی  وجهت تهیه بیوپسی از توده کبدی به بخش رادیولوژی ارجاع داده می شود وارد تحقیق می شود .

اسلاید 10 :

  • 1-Richard C et al,Liver lesion detection ,characterization,and effect on patient management:comparison of single-phase spiral CT and current MR techniques.JMRI,1997.
  • 2- Richard C et al:Malignant liver lesions:comparision of spiral CT arterial portography and MR images for diagnostic accuracy ,cost and effects on patients.JMRI ,1996.
  • 3-Bargellini I et al:Hepatocellular carcinoma:MR staging and therapeutic dicisions.Abdom Imaging 2011.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید