بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

آغاز زندگی در هر یک از تخمدان های یک نوزاد دختر حدود 400 هزار تخمک نارس وجود دارد که هر یک از آن ها کیسه کوچکی به نام فولیکول دارد .پس از زمان بلوغ و شروع دوره ماهانه در مدت 28 روز ، یکی از کیسه های کوچک بارور میشود و یک تخمک رها می سازد که از طریق لوله فالوپ به طرف رحم حرکت می کند .در بیضه های مرد حدود صدها میلیون اسپرم وجود دارد . حال اگر 14 روز پس از عادت ماهانه ، یکی از این اسپرم ها با تخمکی که در حال حرکت به طرف رحم است برخورد کند و در آن نفوذ کند ، دو سلول نر و ماده با یکدیگر ترکیب می شود و پس از آن به طریقه رشد سلولی ، شروع به تکثیر می کنند . ممکن است حدود 20 میلیون اسپرم وارد دهانه رحم شود ولی فقط یکی وارد میشود و اگر بیشتر هم وارد شود ، فقط یکی از آن ها در تخمک نفوذ می کند و آن را بارور می سازد . و اگر بارور نشود ، سلول های اسپرم توسط گلبول های سفید خون در بدن زن خورده می شود و سلول ماده از طریق دهانه رحم دفع می شود .

اسلاید 2 :

آغاز زندگی دوقلوها 1 . نظام هم شکمان غیر یکسان تخمدان ها به فاصله زمانی کمی ، دو تخمک از خود رها می سازند و اگر هر دو بارور شوند ، هر یک به طور جداگانه در رحم شروع به رشد می کنند .ممکن است جنس آن ها از یک نوع یا مخالف هم باشند .که به آن ها دو تخمی نیز گفته می شود . 2 .نظام هم شکمان یکسان تخم بارور شده به دو قسمت تقسیم شده و همیشه از یک نوع هستند ( پسر یا دختر ) و نکته جالب توجه این است که آن ها آثار ورا ثتی یکسان دارند و فقط آثار محیطی میتواند تغییراتی در آن ها به وجود آورد . رشد قبل از تولد تقریبا 280 روز طول می کشد .این زمان به سه مرحله جداگانه تقسیم می شود : مرحله زیگوت : مرحله رویانی : مرحله جنینی :

اسلاید 3 :

هفته اول کودک فعلا فقط يك توده متشكل از صدها سلول است كه بطور ديوانه واري در حال تكثير مي باشند. در يك لحظه، اتفاق خارق العاده اي درون رخ داده است. يك اسپرم ديواره خارجي تخمك را شكافته و به دورن آن راه يافته، آنرا بارور كرده است! چند روز بعد از لقاح، تخم بارور شده شروع به لانه گزيني در جداره داخل رحم كرده و به رشد خود ادامه مي دهد

اسلاید 4 :

ویژگی های دوره پشت سر گذاشته شده :
تقسیم سریع سلولی
ازدیاد پیچیدگی موجود زنده
اسقرار یافتن زیگوت در دیواره رحم

اسلاید 5 :

ویژگی های دوره :
مشخص شده اعضای مهم و سیستم فیزیولوژیکی
رشد سریع دستگاه عصبی

اسلاید 6 :

هفته دوم اين هفته آغاز دوره روياني در جنين است. از حالا تا ده هفته ديگر تقريبا تمام دستگاههاي بدن جنين كامل يافته و شروع به فعاليت مي كند. بنابراين در اين مدت نسبت به عوامل زيان آور بسيار آسيب پذير است.

اسلاید 7 :

هفته سوم
در داخل رحم ، جنين كوچكي به سرعت در حال رشد است. در اين مرحله، او تنها به اندازه يك دانه كنجد مي باشد، و بيشتر به يك بچه قورباغه شباهت دارد تا بچه يك انسان؛ اين جنين از سه لايه تشكيل شده است (لايه هاي اكتودرم، مزودرم و اندودرم) كه بعدا اندامها و بافتهاي بدن او را تشكيل مي دهند. بخشي از سلولهاي اين جنين در حال ايجاد اندامهاي بزرگ بدن مانند كليه ها و كبد هستند و مجراي عصبي او نيز در ابتداي مسير رشد قرار دارد. در اين هفته حفره هاي قلب كوچك او شكل مي گيرند و قلب او شروع به تپش و پمپ كردن خون خواهد كرد

اسلاید 8 :

هفته چهارم بدن كودك در حال شكل گيري است، و سلولهايي كه بعدا اندامها و سيستمهاي بدن او را تشكيل خواهند داد، به سرعت در حال تقسيم شدن هستند. اكنون، او به اندازه يك دانه كوچك عدس است. قلب كودك كه مرحله تقسيم به حفره هاي چپ و راست را آغاز كرده است، حدود 100 تا 130 بار در دقيقه مي زند، و جريان خون در بدن او آغاز شده است. روده هاي او در حال رشد هستند و مجاري كوچك عبور هوا به تدريج در محلي كه بعدا به ريه او تبديل خواهد شد، ظاهر مي شوند. توليد سلولهاي ماهيچه اي آغاز شده است و احتمالا از اواسط اين هفته، كودك شما تكان دادن اعضاي كوچك خود را آغاز خواهد كرد.

اسلاید 9 :

هفته پنجم كودك هنوز يك دم كوچك دارد و در هفته هاي بعدي از بين خواهد رفت. اما اين دم، تنها قسمتي است كه با رشد كودك شما، كوچكتر مي شود. اكنون كودك به اندازه يك تمشك است، و سر او كه خيلي بزرگتر از بدن او است، هر دو نيمكره مغز در حال رشد هستند. دندانها و فضاي داخلي دهان او در حال شكل گيري است و گوشهاي او نيز به رشد خود ادامه مي دهند. و يك حلقه از روده هاي در حال رشد كودك شما در جهت بند ناف او شكل مي گيرد؛ بند ناف او، اكنون رگهاي خوني واضحي دارد كه عمل تبادل اكسيژن و مواد غذايي با بدن كودك را بر عهده دارد. هنوز هم نمي توان حركت كردن كودك را حس كرد، اما او مثل يك لوبياي كوچك در حال جست و خيز است و در داخل خانه آبي خود، حركت مي كند.

اسلاید 10 :

هفته ششم اكنون اندازه كودك در حدود اندازه يك لوبيا قرمز است. او مرتبا حركت مي كند و تغيير مكان مي دهد، هر چند تا چند هفته ديگر هم نمي توان حركتهاي او را در داخل رحم حس كرد. دنبالچه جنيني او در حال ناپديد شدن است و پلكهاي او تقريبا به طور كامل چشمهايش را مي پوشانند. با صاف شدن بدن، سر او صافتر و عمودي تر مي ايستد. تغيير ديگري كه چندان واضح نيست، افزايش حجم خون مادر است؛ در اواخر دوران حاملگي، حجم خون مادر40 تا 50 درصد بيشتر از حالت عادي خواهد بود تا نيازهاي كودك را برآورده كند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید