بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

فعالیت های انجام شده در این تحقیق:

–بررسی و آنالیز ويژگي ها، ناامني ها، نقاط ضعف و تهديدهاي بالقوه شبکه های دورکاری

–استخراج نیازهای امنيتي مورد نياز جهت طراحي يك ساختار دفاعي و امن در شبكه های دورکاری

هدف اصلی از این پژوهش:

–ارائه یک مدل سلسله مراتبي برای يك معماري امن كه چهارچوب و بنياني را براي برنامه ريزي و طراحي امن و قابل اعتماد شبكه هاي مورد استفاده در دورکاری ارائه مي دهد.

اسلاید 2 :

هرگونه شکلی از بکارگیری فناوری های اطلاعاتی به جای مسافرت های مربوط به کار و حرکت کار به سمت کارکنان، به جای حرکت کارکنان به سوی محل کار می باشد.

اسلاید 3 :

—در واقع به واسطه به وجود آمدن

— كامپيوتر ها

—شبكه هاي ارتباطي

—نرم افزارهاي ارتباطي

—نرم افزارهاي اداري و تخصصي علوم مختلف

 است كه امروزه مي توانيم از كار از راه دور صحبت

كنيم.

—لذا با پيشرفت اين ابزارها، تعداد مشاغل از راه دور بيشتر و كارهاي از راه دور باكيفيت تر ارائه میگردند و نوع جدیدی از کسب و کار در حال شکلگیری است.

اسلاید 4 :

برای درک بهتر موضوع، پرسشنامه ای تهیه شد و در دانشگاه رازی کرمانشاه، طی یک کار تحقیقاتی از كارمنداني كه گفته بودند نمي خواهند دوركار باشند، خواسته شد تا دلايل خود را براي عدم تمايل به دوركاري بيان كنند که حاصل آن به قرار زیر شد:

اسلاید 5 :

—استفاده از معماری سلسله مراتبی در ساختار شبکه داخلی

—VLan بندی مناسب برای محافظت از دسترسی های غیر مجاز

—استفاده از زیر شبکه های مختلف به منظور تفکیک دستری به انواع منابع داخلی و خارجی

—تقسیم پهنای باند به تناسب نیاز هر زیر شبکه

—بهره گیری از سیستم های تشخیص نفوذ (IDS)

—بهره گیری از سیستم های بازدارنده نفوذ (Firewall/IPS)

—بهره گیری از سیستم های کنترل یکپارچه تهدیدات (UTM)

—بهره گیری از اساسنامه امنیتی جهت پیشگیری از فاجعه

—بهره گیری از طرح بازیابی فاجعه در مواقع بحرانی

—بهره گیری از سیستم های تعقیب نفوذ (Honeypot)

—

اسلاید 6 :

—دراين مقاله ضمن بررسی ويژگي ها و نقاط ضعف و تهديدهاي بالقوه شبکه دورکاری، نیازهای امنيتي مورد نياز در جهت طراحي يك ساختار دفاعي و امن در دورکاری استخراج شده و طبق اين موارد یک مدل سلسله مراتبي برای معماري امن طراحي و مطرح شد كه چهارچوب و بنياني را براي برنامه ريزي و طراحي امن و قابل اعتماد در دورکاری ارائه مي­دهد.

—در ادامه ضمن بررسی مفاهیم دورکاری و چالش های پیش روی آن، مبحث امنیت در دورکاری بعنوان یکی از مهمترین چالش های پیش رو مورد بررسی و موشکافی قرار گرفت و یک کار آماری در خصوص میزان تأثیر امنیت در اعتماد کارکنان دانشگاه رازی موزد بررسی قرار گرفت و تأثیر آن مشاهده شد.

—سپس ضمن بررسی هانی پات، از آن به عنوان يك تله براي به دام اندازي هكرها و شناسايي حملات پیش بینی نشده در معماری امن شبکه های دورکاری یاد شد. بطور کلی در معماری پیشنهادی اکثر موارد امنیتی لحاظ گردید که تا حد بسیار زیادی می تواند امنیت نسبی در شبکه دورکاری را تضمین کند و یکی از اساسی ترین چالش های پیش روی دورکاری را کمرنگ نماید.

اسلاید 7 :

شبکه هانی نت پیشنهادی می تواند بر روی سرورهای مجازی و یا واقعی شبیه سازی گردد که در واقع مشابه سرورهای موجود در سرورفارم عمل می کند، با این تفاوت که اطلاعات غیر واقعی در آن وجود دارد که در صورت حمله هیچ خطری آن را تهدید نمی کند. و برای تعقیب و شناسایی عملکرد نفوذگر، آمار مناسبی را ارائه می دهد.

اسلاید 8 :

در نهایت متخصصین امنیتی شبکه کلیه تراکنش های مشکوک را بررسی می کنند و با رفتار آنها آشنا شده و تمهیدات امنیتی لازم را مورد بررسی قرار می دهند و راهکارهای مناسب را پیشنهاد دهد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید