بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

عبارت است از مجموعه ابزارهای ارتباطی، اعم از وسایل ارتباط از راه دور، ابزارهای دیداری و شنیداری و ماشین‌های مربوطه توام با دانش و شیوه و مهارت استفاده از آنها در تولید، پردازش و دبیزش اطلاعات به منظور انتقال اطلاعات که مشتمل بر سه بخش عمده به شرح زیر می باشد:
زیرساخت اطلاعات (Information Infrastructure )
شبکه ها و سرویس های مخابراتی
تکنولوژی های انتقال
سوئیچینگ و روتینگ
فن آوری اطلاعات (Information Technology )
پردازش و ارائه ی خدمات
سیستم های عامل
نرم افزارهای کاربردی
کاربردهای اطلاعات (Information Applications)
ارائه ی خدمات
سرویس های اجتماعی
اشتراک دانش

اسلاید 2 :

گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشورهاي توسعه يافته باعث افزايش كارايي اقتصاد اين كشورها شده است و بهبود عملكرد سازمانها، ظهور بازارهاي جديد، بهبود متغيرهاي خرد و كلان اقتصادي كشورهاي توسعه يافته از دهه 1990، حاصل سياستهاي اشاعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين كشورهاست. بي شك همه كشورها به اهميت اشاعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در تمام حوزه‌ها پي برده اند و در برخي موارد آن را به عنوان ابزار توسعه و راه ميان بر كشورهاي درحال توسعه مطرح مي كنند.
بررسيها نشان مي دهد كه در سال 1965 فناوري اطلاعات و ارتباطات حدود پنج‌درصد از هزينه هاي سرمايه گذاري شركتها را به خود اختصاص داده است، اين رقم در دهه 1980 به 15 درصد افزايش يافت و در ابتداي دهه 1990 هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري فناوري اطلاعات شركتها به 20 درصد و در انتهاي دهه 1990 به 50 درصد كل هزينه هاي سرمايه گذاري شركتها افزايش مي يابد. اين روند حاكي از اهميت فناوري اطلاعات و ارتباطات در كسب و كار شركتهاست، به طوري كه اين فناوري بنيان كسب و كار را تغيير داده است و مي تواند به مزيتهاي استراتژيك براي شركتها تبديل شود.

اسلاید 3 :

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در گردشگری را می‌توان به سه حوزه شبکه‌های داخلی، شبکه‌های خارجی و اینترنت تفکیک کرد. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شبکه‌های داخلی صنایع گردشگری، موجب افزایش کارایی و اثر بخشی می‌شود و در بخش‌های مختلف شرکت‌های فعال در زمینه‌ی گردشگری بکار می‌رود. از سوی دیگر، کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شبکه‌های خارجی و اینترنت موجب همبستگی قوی بین فعالیت‌های متفاوت واحدهای فعال در گردشگری شده است.
دولت الکترونیک (E-Government)
دولت الكترونيك، سازماني مجازي است كه خدمات دولتي را بدون واسطه به مشتريان ارائه مي‌دهد. در واقع دولت الكترونيك يك شكل پاسخگو از دولت مي‌باشد كه بهترين خدمات دولتي را به شهروندان و بنگاه‌ها و موسسات دولتي ارائه مي‌دهد
کشاورزی الکترونیک (E-Farming)
اطلاعات‌ در عرصه‌ كشاورزي‌ و توسعه‌ روستايي‌ نه‌ تنها به‌ عنوان‌ يكي‌ از اصلي‌ترين‌نهاده‌ها و سرمايه‌ها تلقي‌ مي‌گردد، بلكه‌ كاراترين‌ «عامل‌ ارتقاي‌ بازده» و اثربخشي‌ ديگر منابع‌توليد و توسعه‌ به‌ شمار مي‌آيد. فن‌آوري‌ اطلاعات‌ به‌ عنوان‌ بسترساز اطلاع‌رساني‌ شايد بزرگ‌ترين‌ فرصت‌ براي‌ پژوهشگران‌ و سياست‌گذاران‌ بخش‌ كشاورزي‌ محسوب‌ شود.بهره‌برداري‌ از اين‌ «فرصت‌» كه‌ نيازمند ابزار، دانش‌ و مهارت‌ است‌، در شرايط كنوني‌ كشور ما يكي‌ از اساسي‌ترين‌ ضرورت‌هاست‌.

اسلاید 4 :

آموزش الکترونیکی (E-Learning)
بهره گیری از سیستم های الکترونیکی، مثل کامپیوتر، اینترنت، سیستم های چند رسانه ای، نشریه های الکترونیکی و خبرنامه های مجازی و از این دست ابزار ها که با هدف کاستن از رفت و آمدها و صرفه جویی در وقت و هزینه و ضمنا یادگیری بهتر و آسانتر می باشد.
تجارت الکترونیک (E-Commerce)
تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیتهای تجاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک، نوعی، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد

اسلاید 5 :

با توجه به کاربرد های مختلف IT در ساختار های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و ضرورت تحقق قطب فناوری اطلاعات ، بدین وسیله در برنامه جامع فناوری اطلاعات برای توسعه رشته های IT/ICT تربیت نیروی متخصص به عنوان هسته هوشمند در طراحی محیط الکترونیک الزامیست. بدیهی است توسعه کسب و کار های فناور مرتبط با IT/ICT در بخش های کشاورزی ، صنعت توریسم و گردشگری ، توسعه تجارت خارجی ، توسعه خدمات رفاهی و اجتماعی ، حمل و نقل و غیره در استان مازندران می تواند به تقویت ساختار های آموزشی مرتبط و تحقق سند چشم انداز توسعه IT استان کمک نماید.

اسلاید 6 :

شاخص‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات
شاخص فرصت دیجیتالی (Digital Opportunity Index )
شاخص فرصت دیجیتالی، شامل 11 زیرشاخص بوده که به 4 زیرگروه اصلی تقسیم می‌‌شود که عبارتند از:
استطاعت
درصد جمعیت در نواحی تحت پوشش تلفن همراه
تعرفه‌های دسترسی به اینترنت به عنوان درصدی از درآمد سرانه
تعرفه‌‌های تلفن همراه به عنوان درصدی از درآمد سرانه
دسترسی
مشترکان تلفن همراه در هر 100 نفرساکن در منطقه
مشترکان اینترنت سیار در هر100 نفرساکن در منطقه
زیر ساخت
نسبت خانوارهای دارای یک خط تلفن ثابت
نسبت خانوارهای دارای یک کامپیوتر
نسبت خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در خانه
کیفیت
نسبت افرادی که از اینترنت استفاده می‌‌کنند
نسبت مشترکان پهنا باند ثابت به کل مشترکان اینترنت ثابت
نسبت مشترکان پهنا باند سیار به کل مشترکان اینترنت سیار

اسلاید 7 :

رسالت و ماموریت
فراهم آوردن امکان دسترسی مناسب همه اقشار جامعه به فناوری اطلاعات و آموزش فراگیر جامعه و تربیت منابع انسانی متخصص برای بکارگیری آن در همه ابعاد زندگی و ایجاد فضای رقابتی خلاق برای سازماندهی جامعه شبکه ای و هوشمند که موجب تغییر الگو روند توسعه ملی از منابع پایه به دانش و شهروندان مسئولیت پذیر بالنده در تحصیل ارزش ، جهت رفع شکاف دیجیتالی ملی با جامعه جهانی گردد.
چشم انداز و آرمان
فناوری اطلاعات عامل پیشران در توسعه ملی دانش پایه، خلق کننده ارزش، فراهم کننده فرصت های امن و عادلانه برای همه ایرانیان شکل دهنده مدیریت دانش و جامعه شبکه ای هوشمند متکی بر هویت ایرانی – اسلامی و کانون پیشرفته فناوری اطلاعات در منطقه جهت نیل به اهداف چشم انداز 1404 هجری شمسی است.
ارزش ها
حفظ کرامت انسانی ، صیانت از آزادی مشروع و اصول اخلاقی فرد و جامعه
گسترش عدالت اجتماعی و اطلاع رسانی شفاف
تامین وتضمین امنیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فرد و جامعه
تقویت هویت ایرانی – اسلامی و گسترش زبان فارسی در فضای الکترونیکی
تحقق جامعه دانش ربنیان متکی بر سرمایه اجتماعی
تقویت و نهادینه سازی الگوی مردم سالاری دینی

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید