بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

برنامه‌ريزي منابع

الف- تخصيص منابع محدود

اسلاید 2 :

در محاسبات قبل، فرض براين بود كه منابع موردنياز به اندازه كافي در دسترس باشند.

درصورتيكه در منابع پروژه داراي محدوديتهايي باشيم مي‌بايست محدوديت منابع را در زمانبندي پروژه منعكس نمود. زيرا در زمانبندي پروژه، ميزان منابع موردنياز بايد از منابع در دسترس كمتر باشد.

اگر زمانبندي مراحل قبل محدوديت منابع را مراعات نكرد به تغييراتي در زمانبندي نياز است كه ممكن است به افزايش مدت پروژه منتج شود. اين تغييرات غالبا به جابجايي زمانبندي برخي از فعاليتهاي پروژه برمي‌گردد كه طبيعتا منجر به تعييراتي در زمانهاي نياز به منابع مي‌شود.

اسلاید 3 :

1- استفاده از شناوري فعاليتها

2- طولاني كردن مدت فعاليت و كاهش نياز به منابع در واحد زمان

3- گسيختگي زمانبندي يك فعاليت

4- استفاده از اضافه‌كاري در جهت حل مسئله

5- افزايش مدت زمان پروژه

اسلاید 4 :

فرضيات:

امكان بكارگيري استراتژي‌هاي زير وجود ندارد.

1- طولاني كردن مدت فعاليت و كاهش نياز به منابع در واحد زمان

2- گسيختگي زمانبندي يك فعاليت

3- استفاده از اضافه‌كاري در جهت حل مسئله

اسلاید 5 :

قدم‌هاي الگوريتم:

 قدم 1- محاسبات زمانبندي رفت و برگشت معمول را انجام دهيد و قرار دهيد T=0

 قدم 2- مجموعه فعاليتهاي EAS) مجموعه فعاليتهاي واجد شرايط Eligible Activity Set) را مشخص كنيد. اين مجموعه شامل فعاليتهايي است كه هنوز برنامه‌ريزي نشده اند و همچنين  يا پيشنياز ندارند يا پيشنياز آنها تا زمان T برنامه‌ريزي و تمام شده باشند.

قدم 3- براساس مجموعه فعاليتهاي EAS، مجموعه OSS) مجموعه فعاليتهاي مرتب شده براي برنامه‌ريزي Ordered Scheduling Set) را تشكيل دهيد. در اين مجموعه فعاليتهاي EAS براساس ترتيب صعودي LS مرتب شده‌اند و درصورت تساوي LS ملاك ترتيب صعودي مدت زمان فعاليت است.

 قدم 4- فعاليتهاي OSS را به ترتيب، درصورتي كه براي فعاليت در كل زمان اجرا، منابع كافي وجود دارد آن فعاليت را براي شروع در زمان T برنامه‌ريزي كنيد.

 قدم 4- در صورتيكه همه فعاليتها برنامه‌ريزي شده‌اند توقف كنيد. درغير اين صورت T=T+1 و به قدم 2 بازگرديد.

اسلاید 6 :

برنامه‌ريزي منابع

ب- تخصيص منابع نامحدود (تسطيح منابع)

اسلاید 7 :

 قدم 1- فعالیتها را به ترتیب شماره گره پایانی و در صورتی که دو فعالیت دارای یک گره پایانی هستند به ترتیب ا فزایش شماره گره شروعی از بالا به پایین در جدول قرار دهید.

 قدم 2- از آ خرین فعالیت )پایین لیست( شروع نموده و فعالیت را به نحوی برنامه ریزی کنید که رابطه                                      در آن حداقل باشد در صورتی که این رابطه در  دو یا چند وضعیت مختلف حداقل باشد وضعیتی را انتخاب کنید که فعالیت از حداکثر شناوری خود استفاده کرده باشد.

قدم 3- عملیات مربوط بهقدم 2 را به ترتیب برای سایر فعالیتها از پایین به بالا تکرار کنید.

 قدم 4- پس از آنكه تمامي فعاليتها برنامه‌ريزي شدند مجددا از پايين‌ترين فعاليت جدول، قدمهاي 2 و3 را براي تمامي فعاليتها تكرار مي‌كنيم. اين روند را آنقدر ادامه مي‌دهيم تا كاهش بيشتري در تابع Z ممكن نباشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید