بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

—پیامد های نامطلوب بهداشتی در نتیجه مصرف آب ناسالم ،عدم کفایت بهسازی محیط و پایین بودن سطح بهداشت ، بروز خواهد کرد. اسهال های عفونی به تنهایی سهم بزرگ دربیماریهای مرتبط با آب ناسالم دارند.گندزدایی آب در محل مصرف با استفاده از کلر(گندزداها ) بموازات تهیه و تدارک مخازن مطمئن برای مردمی که با آب سالم بطور معمول دسترسی ندارند ، همچنین انجام آموزشهای بهداشتی ، صورت می گیرد .

اسلاید 2 :

   آبی را سالم و بهداشتی گویند که عوامل فیزیکی،شیمیایی بیولوژیکی یا مواد رادیونوکلوئیدی آن در حدی باشد که آشامیدن آن در کوتاه مدت یا دراز مدت عارضه سویی برای مصرف کننده ایجاد نکند.

اسلاید 3 :

—

—1)خطر زیست شناختی

—

—2)خطر شیمیایی

—

اسلاید 4 :

خطرهای زیست شناختی شامل بیماریهای منتقله بوسیله آب به سبب عوامل زنده موجود در آب می باشد. مهمترین بیماریهایی که از این طریق قابل سرایت به انسان میباشد عبارتست از بیماریهای عفونی روده ای مانند وبا... بیماریهای انگلی (بیلارزیازیس)،بیماریهای ویروسی(هپاتیت،فلج اطفال) وتک یاخته ها مانند اسهال آمیبی، ژیاردیازیس و.......

اسلاید 5 :

—امروزه به علت گسترش واحدهای صنعتی وتجاری و استفاده از سموم دفع آفات و کودهای کشاورزی بر میزان آلودگی شیمیایی آبها افزوده شده است.

—موادی همچون ارسنیک-سرب-کرم-سلنیوم-کادمیوم-جیوه-سیانور-مواد رادیو اکتیو-منگنز-روی-فلوئور-مواد پاک کننده-مواد فنلی و غیره می تواند در آب بصورت محلول و یا معلق اضافه شود و ایجاد آلودگی شیمیایی آب گردد .

اسلاید 6 :

—کیفیت باکتریولوژی آب آشامیدنی را می توان از طریق نمونه های متوالی که در طول مدت زمان معینی جمع آوری شده ارزیابی کرد.

—خطر عمده ای که همراه آب آشامیدنی میباشدعبارتست از احتمال آلودگی آن بوسیله فاضلاب یا مدفوع انسانی اگر چنین آلودگی رخ داده باشد ممکن است آب باعث انتقال باکتریهای بیماریزای روده ای گردد.

اسلاید 7 :

.1پس از محاسبه حجم آب به ازای هر متر مکعب آب 3 تا 5 گرم پودرپرکلرین 70٪ را در یک ظرف حل نموده و به مخزن اضافه میکنیم.

.2پس از 5/0 ساعت آب قابل مصرف خواهد بود.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید