بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تاریخچه
درسال 1885 ، مردم شهر کانستات در آلمان با دیدن دو چرخ چوبی که به آنها یک موتور چهار اسب بخاری وصل شده بود و با سرعت از خانه ی گاتلیب دایملر بیرون می آمد ، شگفت زده شدند. این وسیله ی ساده که بسیار خلاقانه ساخته شده بود، اولین اومبیل در طول تاریخ به حساب می آید و دایملر اولین فردی است که توانست از موتور احتراق در یک وسیله ی حمل و نقل استفاده کند.
به موازات دایملر ، شخص دیگری به نام کارل بنز که او هم آلمانی بود ، اتومبیل سه چرخه و بنزینی خود را که در سال 1844 ساخته بود ، ثبت کرد و بدین تریتب دو شرکت " دایملر موتور کمپانی " و " بنز کمپانی " مشغول به فعالیت شدند. پیشرفت روز افزون این دو شرکت و حضور آنها در مسابقات مختلف ، توجه فرد ثروتمندی بنام امیل جلینک Emil Jellinek را به خود جلب کرد. او که شیفته ی سرعت بود ، هر دو شرکت را خرید و نام آن را به مرسدس بنز تغییر داد . مرسدس ، نام دختر امیل جلینک بود و او معتقد بود تنها زیبایی دخترش است که می تواند زیبایی اتومبیلهای ساخته شده در این کارخانه را به تصویر بکشد.

اسلاید 2 :

جنگ جهانی دوم ، نقطه عطفی در تاریخ مرسدس بنز به حساب می آید. اگر کسی در اکتبر 1945 و با پایان یافتن جنگ جهانی از کارخانه ی معروف آنترتوخیم مرسدس بنز در آلمان دیدن می کرد ، شاید حتی باور هم نمی کرد که روزی در آنجا اتومبیل ساخته می شده است. اما با کوشش 3 نفر به نامهای دکتر اینگ ، هسپل و هوپ ، این کارخانه ظرف مدت سه سال بازسازی شد و اولین مدل مرسدس بنز پس از جنگ جهانی در سال 1948 به بازار عرضه شد . پس از آن مرسدس بنز توانست هم در زمینه ی تولید اتومبیلهای جاده ای و هم در تولید اتومبیلهای مسابقه ای ، یکی از برندهای پیشتاز باشد.
مرسدس بنز در کنار بسیاری از اقدامات نوآورانه ی خود ، در سال 1980 با همکاری پرفسور ارنست دیکمنز ، موفق به ساختن اولین اتومبیل روباتیک دنیا

اسلاید 3 :

شد.این پروژه در سال 1995 به ثمر رسید و این اتومبیل رباتیک توانست مسیر مونیخ آلمان تا کپنهاگ دانمارک را با سرعتی که در بزرگراهها گاه به 175 کیلومتر در ساعت می رسید ، طی کند و دوباره برگردد . تولید این مدل ، سرآغازی بر تحقیقات و مطالعات در زمینه ی تولید اتومبیلهای روباتیک شد.
سازمان مرکزی مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد و این برند ، اسپانسر تیم فوتبال اشتوتگارت نیز به شمار می آید. علاوه بر این ، مرسدس بنز حقوق مربوط به نام ورزشگاه اشتوتگارت را نیز در اختیار دارد. ورزشکاران معروفی همچون ماریو گوتزه و بندیکت هاودس نیز تحت اسپانسری مرسدس بنز قرار دارند.

اسلاید 4 :

نام گذاری و آرم مرسدس بنز
مرسدس برگرفته از یک نام اسپانیایی به معنای زیبا و دلربا است و نام دختر امیل جلینک، تاجر بزرگ اتریشی است و کارل بنز نام او را روی محصول خود گذاشت. پدر این دختر نماینده فروش محصولات بنز بود.
امیل جلینک یکی از علاقمندان به رشته های ورزشی بود که در پی ظهور صنعت خودرو به سوی این صنعت جذب شد. او در سال 1897 به شهر کانستات در جنوب آلمان سفر کرد تا دیداری از کارخانه دایملر (یا DMG، یکی از کارخانجات معروف خودرو سازی آلمان) داشته باشد. امیل جلینک به این نتیجه رسیده بود که می توان کسب و کار خوبی با فروش محصولات دایملر به برخی اشراف زادگان آغاز کرد. بنابراین در سال 1899 تعداد 10 دستگاه خودرو به دایملر سفارش داد.

اسلاید 5 :

بازاری که امیل جلینک در آن فعالیت داشت، خواستار خودروهایی با سرعت و قدرت بیشتر بود. همین رویکرد باعث کشیده شدن پای او به مسابقات اتومبیل رانی شد. در اوایل سال 1900 بود که امیل جلینک با نام مستعار مرسدس برگرفته از نام دخترش که در آن زمان 10 سال داشت وارد مسابقات نایس ویک در اتریش شد. در این مسابقات خودروهایی که با نام مرسدس شرکت کرده بودند خوش درخشیدند و توانستند توجهات بسیاری را به جلینک و مرسدس جلب کنند.
ستاره سه پر در سال 1902 به عنوان علامت تجاری دایملر DMG به ثبت رسید. این ستاره نشان تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. در سال 1916 این ستاره با دایره ای محصور شد که سه ستاره کوچک و کلمهMercedes را در خود جای می داد.

اسلاید 6 :

در آن زمان آرم شرکت بنز حلقه ای از برگ بود.


در سال 1926 بعد از جنگ جهانی اول که صنعت آلمان رو به زوال بود دو شرکت دایملر و بنز برای بقای خود چاره ای جز ادغام شدن نداشتند. پس از ادغام دو شرکت ستاره دایملر در وسط حلقه برگ بنز قرار گرفت .این آرم طی چند مرحله تغییر یافت تا به شکل امروزی در آمد.

اسلاید 7 :

مصاحبه
• نام مرسدس بنز هر جا که می آید ، نوعی اعتبار به همراه دارد و این اعتبار را سالها است که حفظ کرده است . یک برند چه کارهایی باید انجام دهد و نیز چه کارهایی نباید انجام دهدتا بتواند در فرهنگ عامیانه اعتباری همچون مرسدس بنز کسب کند؟
برند متشکل از کیفیت و خدمت است . درست مانند شخصی است که شخصیت و کلاس خود را دارد. لوگو تصویر برند است و مردم با تجربه ی کسب و کار ما ، آن را به ذهن می سپارند.
هر چه تمرکز بر برند بیشتر باشد ، تأثیر آن بر مشتری بیشتر خواهد بود.چیزی که باعث بزرگی برند می شود ، تجربه ای است که برای مشتریان فراهم می شود.این تجربه چه مثبت باشد و چه منفی ، بستگی به عملکرد کسب و کار دارد. برای همین ایجاد اولین تجربه بسیار مهم است و باعث می شود تا مشتری به سوی ما بازگردد. برندهای موفق به طور مداوم محصولات و خدمات بزرگ ارائه می دهند.این مداومت در تولید محصولات و خدمات عالی است که توجه مشتریان را به سمت برند باز می گرداند و مشتری را مشتاق جدیدترین محصول برند می کند. این نوع انتظار ، از سوی مشتری سبب موفقیت برندها در صنعت خودشان می شود.

اسلاید 8 :

اجرای تحقیقات و پالایش داده ها هم به بهبود کالا و خدمت و اثر بخش بودن آ|ن در دنیای رقابتی کمک می کند . برای همین است که بخش تحقیق و توسعه ، یکی از بایدهای کسب و کار به شمار می آید.
همچنین اگر برند بتواند هر از چند گاهی با ارئه ی محصولی مشتری را شگفت زده کند ، مسلماً این تجربه ی مشتری دهان به دهان منتقل خواهد شدو در برند سازی مؤثر خواهد بود.
اما اگر حضور برند در بازار به هر یک از دلایل زیر منجر شود ، برند اعتبار خود را از دست می دهد :
• حذف یک محصول / برند از بازار به هر د لیل.
• ناتوانی محصول / برند ئدر درک سهم بازار لازم برای حفظ حضور در بازار.
• تاتوانی محصول / برند در دستیابی به طول عمر پیش بینی شده از سوی سازمان به هر دلیل.
• سود ده نبودن محصول .

اسلاید 9 :

بعضی از مهمترین دلایل شکست برند/ محصول علاوه بر وجود نقص در مفهوم یا طراحی ، می تواند یک یا چند مورد از موضوعات زیر باشد:
• اصرار مدیران ارشد بر ایده ای که متناسب بابازار هدف نیست.
• تخمین بیش از حد اندازه ی بازار.
• جایگذاری نادرست محصول .
• تبلیغات غیر مؤثر ، شامل پیامی که از طریق بسته بندی محصول منتقل می شود و با پیام بازاریابی محصول ، ویژگیها ، یا مورد استفاده ی آن مطابقت ندارد.
• عدم درک بخشهای بازار هدف و روند برند سازی ، به نحوی که بتواند برای آن بخش ایجاد ارزش کند.
• قیمت گذاری نادرست ، خیلی بالا یا خیلی پایین.
• هزینه های تحقیقاتی بیش از اندازه برای توسعه ی محصول.

اسلاید 10 :

عدم درک یا دست کم گرفتن فعالیتهای رقبا یا پاسخ متقابل به آن .
• زمانبندی ضعیف توزیع.
• تحقیقات بازار گمراه کننده ، به نحوی که رفتار واقعی مصرف کننده ی بخش هدف را به درستی نشان ندهد.
• انجام تحقیقات بازاریابی و عدم توجه به نتایج.
• عدم هماهنگی با توزیع کنندگان کلیدی و یا اطلاع رسانی مناسب یا هر دو.
• حاشیه ی سود کمتر از میزان پیش بینی شده.
بنابراین عدم موفقیت برند نمی تواند فقط به محصول ضعیف و ناتوانی در فروش نسبت داده شود بلکه ، دلایل دیگری هم وجود دارد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید