بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه

شبکه‌های نسل آینده آمیزه‌ای یکپارچه از شبکه تلفن عمومی (پی‌اس‌تی‌ان)  pstn و شبکه‌ی عمومی داده‌های (پی اس دی ان)  psdn هستند که انعطاف پذیری را به گونه‌ای چشم‌گیر افزایش می‌دهند.
با توجه به آن که روند مقررات‌زدایی و آزاد‌سازی در بازار مخابرات به رقابت دامن‌زده‌ است ،قیمت‌ها کاهش یافته است و نوآوری‌ها اوج گرفته‌اند. شبکه‌ی نسل آینده نیز یکی از این نوآوری‌ها است. با همگرایی خدمات صوتی و داده‌ای، شبکه‌ی "پی اس تی ان" در معرض دگرگونی شگرفی قرار گرفته است. شبکه‌ی جدیدی در حال سر برآوردن است که )خاستگاه‌اش فناوری‌‌ها نو،‌ تقاضا‌های نو و شدت‌گیری رقابت است(.
این دگرگونی همسانی‌های بسیاری با تحولی داردکه طی دهه‌ی گذشته در قلمرو پردازش اطلاعات رخ داد. شبکه‌های بزرگ متکی به بزرگ رایانه‌های متمرکز و گران قیمت و پایانه‌های دست و پا گیر جای خود را به شبکه‌های گسترده‌ی کنونیداد که استخوان‌بندی‌شان را رایانه‌های رومیزی ارزان و کوچک و متصل به هم تشکیل می‌دهند. به لطف این تحول بود که پیوند نزدیک‌تری میان کاربر نهایی و برنامه‌های کاربری برقرار شد،‌ هزینه‌ی کلی کاهش یافت و انعطاف‌پذیری و قابلیت کاربرد سامانه‌ها به گونه‌ای چشم‌گیر افزایش یافت.

اسلاید 2 :


به بیان دیگر نسل جدید شبکه‌های ارزان قابلیت آن را دارند که همان تحول را در بازار خدمات مخابراتی پدید آورند که رایانه‌ای شخصی رومیزی در بازار خدمات پردازش رایانه‌ای پدید آوردند سوییچ‌های بزرگ و متمرکز همچنان نقش مهمی در شبکه خواهند داشت اما سوییچ‌های برنامه‌پذیر و توزیع شده نیز در تغییر چشم‌انداز شبکه نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

 

اسلاید 3 :

آشنایی با NGN

NGN در آغاز بيشتر به گستره‌اي از مفاهيم فني و تجاري اطلاق مي‌شد كه تغييراتي را در صنعت مخابرات نويد مي‌داد. اكنون پس از تقريبا پنج سال كار و تلاش، اين مفاهيم در قالب خدماتي نوين براي هر دو گروه فراهم‌كنندگان و مصرف‌كنندگان ظهوريافته است. به عبارت ديگر، آينده‌اي كه از آن سخن مي‌رفت عملاً فرارسيده است. اساساً در هر تجارتي ازجمله تجارت مخابراتي، تغييري صورت نمي‌گيرد؛ مگر با هدف كسب رضايت بيشتر مصرف‌كنندگان و بهبود بازده مالي توليد‌كننده. البته NGN اين دو ويژگي را در خود دارد. ارائه خدمات نوين از سويي و كاهش هزينه‌هاي سرمايه‌اي و عملياتي از سوي ديگر موجبات رضاي ت هر دو طرف را فراهم مي‌سازد.

اگر از مفاهيم كلي بگذريم و وارد لايه فني شويم، به وضوح خواهيم ديد كه ظهور پديده NGN نتيجه منطقي و طبيعي روندي است كه از آغاز پيدايش اينترنت در صحنه ارتباطات رخ داده است. رشد تصاعدي تعداد كاربران اين شبكه و تمايل روزافزون ساير بخش‌هاي تجاري با ب‌كارگيري اينترنت و شبكه‌هاي كوچک‌تر با فناوري مشابه (همچون اينترانت‌ها) به عنوان بستر فعاليت‌هاي تجاري، كميت و كيفيت مورد انتظار از كاربردهاي اينترنتي را به‌صورت تصاعدي افزايش داده است. براي مثال ارائه فناوري‌هايي نظير VoIP بستر اينترنت را به‌صورت نامزدي براي مكالمات تلفني، آن هم با هزينه‌هاي به مراتب پايين‌تر از شبكه‌هاي تلفني در‌آورده است.در چنين شرايطي كه حجم ترافيك‌هاي ديتا در برابر ترافيك‌هاي سنتي تلفني رشدي چند برابري دارد و با ظهور VoIP نيز حتي منبع درآمد اصلي شركت‌هاي مخابراتي را تهديد مي‌كند،

اسلاید 4 :

آشنایی با NGN

طبيعي است كه اين شركت‌ها به فكر چاره‌اي باشند تا بقاي خود را در دنيايي كه ديتا و پروتكل اينترنت ( IP ) درآن حرف اول را مي‌زنند، حفظ نمايند. NGN را مي‌توان نتيجه تفكر همگرايي ( Convergence ) در شبكه‌هاي ارتباطي دانست: تفكري كه با هدف همگرا نمودن كليه بسترهاي ارتباطي موجود (اعم از ديتا، موبايل، تلفن و تلويزيون كابلي و...) روي بستري مشترك مبتني‌بر فناوري IP ، سعي در كاهش هزينه‌ها و ارائه يكپارچه خدمات دارد.

البته با تمام اين توضيحات، بايد پذيرفت كه NGN و به‌كارگيري آن مستلزم تغييرات اساسي در ساختار عملياتي شركت‌هاي مخابراتي خواهد بود: تغييراتي كه بر تمامي جوانب فعاليت اين شركت‌ها، اعم‌ از فرهنگ كاري كاركنان و مديران، گردش سرمايه و ساختار شبكه موجود مؤثر خواهد بود. در واقع براي موفقيت NGN نيازمند تفكر و نگرش جديدي در ميان مديران ميانيِ شركت‌هاي مخابراتي خواهيم بود كه سخت‌ترين قسمت اين فرايند زودگذر را نيز تشكيل مي‌دهد.

 

اسلاید 5 :

چكيده

NGNواژهاي است كه اتحاديه بين المللي مخابرات(ITU) براي نسل جديدي از شبكه ها در نظر گرفته است.

به طوركلي مي توان گفتNGN  بيشتر يك مفهوم است تا يك تكنولوژي.

 

ITU پيشنهاد مي دهد در آينده از يك شبكه واحد مبتني بر IP كه قابليت پشتيباني از QOS را داشته باشد استفاده كنيم. در حقيقت ساختار عمودي فعلي كه در آن هر ارايه دهنده سرويس شبكه اي مجزا دارد به يك ساختار افقي تبديل ميشود كه تمامي ارايه دهندگان سرويس از يك شبكه واحد استفاده مي كنند.

 

شايد بتوان گفت مثال عملي اين مورد (هزينه كمتر) استفاده از تلفنهاي اينترنتي است كه در مقايسه با تماس با تلفن معمولي(PSTN) بسيار كم هزينه تر است.

 

NGN زيربنايي براي ايجاد مجموعه جديدي از كاربردهاي چند رسانه اي خواهد بود كه ازخصوصيات يك شبكه باند پهن و "هميشه فعال"، به خوبي استفاده مي كند.

 

اسلاید 6 :

دوروی کرد اساسی بحث

اسلاید 7 :

دامه

بقرار زير است: Pair Gain(PCMx) مزاياي استفاده از

استفاده بهينه از شبكه کابل

افزايش ظرفيت کابل

ارائه سريع تر سرويس

کآهش هزينه ها

بقرار زير است: Pair Gain معايب سيستم

عدم کارايي جهت ديتاي با سرعت بالا

وجود نويز به مقدار کم روي برخي از کانالها و امکان بروز ولتاژ القايي روي سيم ها

وابستگي به جنس ، نوع و عايق کابل مسي

محدوديت تعداد سيستم ها روي کابل ارتباطي

تنوع سيستمها و مشکلات نگهداري

اسلاید 8 :

روش های دیگر که امروزه به صورت متداول استفاده میشود

  • روش اول با استفاده از خانواده دی اس ال

اسلاید 9 :

روش بعدی

  استفاده از یکی از روش های فیبر نوری به نام Fiber To The Home/Office ( FTTH/FTTO ) اين روش فيبر را به داخل خانه و يا دفترکار مشترك مي برد .

اين روش نسبت به روشهاي ديگر ، بيشترين استفاده را از فيبرمیکند

اسلاید 10 :

به چه معناستSMP

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید