بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

عبرت آموزی

رهبرفرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان در تاریخ 95/4/12اوضاع کنونی کشور را به جنگ احزاب تشبیه کردند مسلماً  این تشبیه حکیمانه دارای ابعاد وزوایای گوناگونی است که واکاوی آن علاوه بر شناخت بهتر ودقیقتر اوضاع  کنونی کشورعزیزمان، ما را در شناخت مسیر صحیح واتخاذ راهکارهای مناسب جهت مواجهه بااتفاقات جاری یاری می نماید.

 لذا در این مجموعه بر آنیم تابا شناخت بهتر تاریخ صدر اسلام بویژه جنگ احزاب وبا تطبیق اشخاص،جریانات واتفاقات آن مقطع تاریخی وسرنوشت ساز، دربرخورد با جریانات مشابه عصر حاضر راهکار صحیح را از پیامبر عظیم الشان(صلوات الله علیه و آله) بیاموزیم.

در این باره امیرمومنین (علیه السلام) میفرمایند: مااکثر العبر واقل الاعتبار

اسلاید 2 :

سردمداران ظلم و جور همواره حکومتها و تفکرات الهی و انسانی را مانعی در راه رسیدن به مطامع و خواسته‌های ظالمانه خود می‌بینند لذا در برابر ظهور و بروز چنین تفکرات و خواسته های انسانی تاب نیاورده و به هر ابزاری برای سرکوب و شکست ادیان الهی متوسل می شوند.

تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی ما هم از این قاعده مستثنی  نبوده ونیست.

اسلاید 3 :

10سال آزار و اذیّت در مکه

پس از بعثت رسول گرامی اسلام (ص) مشرکان مکه و یهود جزیرةالعرب وقتی دیدند که آیین و آموزه های اسلامی منافع آنها را تهدید نموده و با استثمار و استبداد سازگاری ندارد تمام تلاش و توان خود را به کار بردند تا این راه روشن را در همان اوایل بعثت سد نموده و اسلام و مسلمانان را از سر راه خود حذف نمایند به همین سبب مسلمین در  10سال حضور پیامبر(ص) در مکه شاهد فجیع ترین آزار، اذیت، شکنجه، محاصره تبعید، ترور، تهدید و تطمیع بودند.

اسلاید 4 :

  42   تا  57   دوران سیاه

با نگاه به تجربه انقلاب اسلامی می‌بینیم زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در صدد احیاء  هویت اسلامی و قطع دست اجانب از مملکت اسلامی ایران برآمد از سوی رژیم ستمشاهی و اربابانی که منافع خود را در خطر می دیدند امام و یارانش شاهد بدترین شکنجه‌ها، تبعیدها، زندانها، ترورها  تهدیدها و تطمیع‌ها بودند.

اسلاید 5 :

دوران

تاسیس حکومت

(فشارهاوموفقیتها)

اسلاید 6 :

«تشکیل حکومت اسلامی در مدینه»

با هجرت به مدینه و تشکیل حکومت نوپای اسلامی، کفار مکه که شاهد رشد وگسترش روز افزون حکومت اسلامی بودند فشار و شدت بیشتری را برای به شکست کشاندن حکومت پیامبر اکرم (ص) بکار گرفتند .در همین راستا جنگها و فشارهای زیادی را بر پیامبر(ص) و مسلمین تحمیل کردند؛ ولی حکومت اسلامی روز بروز قویتر شد و پیروزی‌های پیاپی مسلمانان ادامه داشت.

اسلاید 7 :

«تشکیل جمهوری اسلامی ایران»

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام اسلامی، ترس و وحشت دشمنان بیشتر شد، لذا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل برای شکست انقلاب اسلامی هر آنچه توان داشت بکار برد. اقداماتی از قبیل اغتشاشات قومیتی، جنایات منافقین، تحمیل 8 سال جنگ، حمله به طبس، محاصره اقتصادی، تحریم، ترور و.... اما روز به روز بر اقتدار نظام اسلامی افزوده شد و دشمن در تمام این صحنه ها طعم تلخ شکست را چشید و نظام اسلامی با همّت امام و امت این گردنه ها را پشت سر گذاشت.

اسلاید 8 :

تجربه تلخ اولّین شکست

اسلاید 9 :

احد طمع دشمنان را برانگیخت

در جنگ احد برای اولین بار به دلیل طمع، خیانت و ضعف ایمان عده اندکی، پیروزی مسلمانان تبدیل به شکست شده و طمع دشمنان نظام اسلامی را برانگیخت .  

اسلاید 10 :

فتنه 88 طمع دشمنان انقلاب را برانگیخت

زمانیکه به دلیل شکست‌های پی‌درپی دشمنان انقلاب، پیشرفت‌های نظام در زمینه‌های مختلف و تمام شدن تیرهای در ترکش دشمن؛  شواهد بسیاری مبنی بر استیصال و ناامیدی دشمنان انقلاب  قابل مشاهده بود، ناگهان دشمن با ترک مذاکرات هسته ای، چشم امید به عده‌ای بست که با بی‌شرمی تمام در انتخابات 88، مملکت را به آشوب کشانده  و با حمایت و سرمایه گذاری دشمنان خارجی؛ طرح صهیونیستی-آمریکایی براندازی نظام را به اجرا گذاشتند؛  که با امدادهای الهی، تدابیر رهبری و هوشیاری مردم، طرح‌شان ناکام ماند.

دشمن با امیدواری تازه‌ای که پیدا کرده بود(براندازی از درون) تحریمها و فشارهای شکست خورده خود را افزایش داده و با دل بستن به عناصر داخلی پروژه نفوذ را کلید زد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید