بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه

    در تقریبا طی 60 سال از زمانی که نسل اول کامپیوتر بوجود آمده تکنولوژی کامپیوتر پیشرفت چشمگیری داشته است.

    امروز یک کامپیوتر شخصی با عملکرد خوب را می توان کمتر از 500 دلار خریداری کرد. کامپیوتری که دارای حافظه بالا و ذخیره دیسک بیشتری است در مقایسه با سال 1985چنین کامپیوتری یک میلیون دلار هزینه بر می داشت .با رشد سریع همراه با مزایا ی تولید انبوه ریزپردازنده ها منجر به کسر فزاینده تجارت کامپیوتر مبتنی بر ریزپردازنده ها گردید.علاوه بر این از موفقیت تجاری برخوردار گردید

اسلاید 2 :

    که این موفقیت به دو دلیل است:

    اولا: حذف مجازی برنامه نویسی زبان اسمبلی نیاز به سازگاری کد- شئ  را کاهش داد.

    ثانیا: تولید استاندارد شده سیستم هایی مانند unix,linux هزینه ریسک برای ایجاد معماری جدید را کاهش داد. این تغییرات امکان توسعه موفقیت آمیز یک سری معماری ها با دستورات ساده تر را امکان پذیر ساخت که مجموعه دستورات کامپیوتری کاهش یافته (RISC) نامیده می شود. ماشينهاي مبتني بر RISC با توجه طراحان به دو تكنيك عملكردي ، حساس بود  یعنی از عمليات موازي و موازي سازي سطح دستورات استفاده کنیم و همچنین استفاده از حافظه پنهان cache .

اسلاید 3 :

شكل 1-1 نشان مي دهد كه تركيب پيشرفت هاي سازماني و معماري منجر به رشد 16 ساله در عملكرد رشد و سرعت سالانه  بالغ  بر 50% وضيعت كامپيوتر گرديده است. همچنین این شکل رشد در عملكرد پردازنده از اواسط دهه 1980 را نشان مي دهد.

اسلاید 4 :

طبقه بندي كامپيوترها

    در دهه 1960 كامپيوتر مركزي يا Mainframe   شكل رايج كامپيوتر  بود. كه ميليونها دلار قيمت داشت . و در اتاق هاي كامپيوتري نگهداري مي شد که با اپراتورهاي جداگانه ای از آن حفاظت مي كردند.

    دهه 1970 تولد كامپيوترهاي كوچكتر بود كه در آزمايشگاههاي علمي كاربرد داشت. در این دهه همچنين ظهور ابر كامپيوترهایی با سرعت محاسبات علمي بالا بود. اگر چه تعداد آنها كم است ولي از نظر تاريخي اهميت دارند زيرا اين كامپيوترها در ابداعات كه بعداً منجر به توليد كامپيوتر هاي ارزان تر شد پيشگام بودند.

     دهه 1980 افزايش كامپيوترهاي روميزي كه مبتني بر ريزپردازنده هایی به شكل كامپيوتر هاي شخصي و هم ايستگاه كاري بود.

اسلاید 5 :

    كامپيوترهاي شخصي منجر به كامپيوترهاي اشتراكي گرديد. و منجر به افزايش سرورها شد . دهه 1990 ظهور اينترنت و وب جهاني كه اولين وسايل محاسباتي موفقيت آميز (دستياران ديجيتالي شخصی یا PDA)  بود. و ظهورابزارهای الکترونیکی دیجیتالی با عملکرد بالا شامل بازیهای ویدئویی و جعبه های نصب میباشد . برای این کاربرد ها اخیرا از کامپیوتر توکار استفاده می کنند . این تغییرات مرحله تغییر حساس در چگونگی دیدگاه ما از محاسبه و کاربردهای محاسباتی را ایجاد کرده است

اسلاید 6 :

شکل2-1 طبقات جریان اصلی محیط های محاسباتی و مشخصات مهم آنها را خلاصه می کند.

شکل 2-1 همچنین خلاصه سه جريان اصلي طبقه بندي محاسبات و ويژگي هاي سيستمي آنها را نشان می دهد.

اسلاید 7 :

سرورها

    هنگامي كه تغييري در محاسبه روميزي رخ داد، نقش سرورها در تهيه فايلی با مقياس بزرگ و معتبرتر و خدمات محاسباتي بهتر توسعه يافت . وب جهاني اين تمايل را سرعت بخشيد بدليل رشد سريع در تقاضا و پيچيدگي خدمات مبتني بر وب .

    براي سرورها ويژگي هاي متفاوتي اهميت دارند:

    ویژگی اول وابستگي به انتقاد سرورهايي كه گوگل را هدايت ميكنند كه دستور مي گيرند براي Cisco يا نامگذاري واج در eBay  در گوگل.

    عدم موفقيت چنين سرورهاي سيستمي خيلي بيشتر اهميت دارد تا يك سرور تنها زيرا اين سرورها بايد 7 روز هفته را 24 ساعته كار كنند.

اسلاید 8 :

شكل 1-3  هزينه هاي زمان خرابي واز كارافتادگي سرورها را در سال 2000 تخمين مي زند.

اسلاید 9 :

تعریف معماری کامپیوتر

    وظیفه ای که یک کامپیوتر با آن مواجه می شود وظیفه ای پیچیده است ابتدا مشخص می کنید چه صفات و ویژگی هایی برای یک کامپیوتر جدید مهم است و سپس یک کامپیوتر را طراحی می کنید برای به حداکثر رساندن عملکرد آن ضمن حفظ قیمت، قدرت و قابلیت در دسترس بودن آن .

     این وظیفه جنبه های گوناگونی دارد شامل طراحی مجموعه دستورات ، ساختار عملکردی طراحی منطقی و پیاده سازی . در گذشته اصطلاح معماری کامپیوتر اغلب تنها به طراحی یک مجموعه دستورات محدود می شد و جنبه های دیگر طراحی کامپیوتر را پیاده سازی می نامیدند.

اسلاید 10 :

معماری مجموعه دستورات

طراحی ساختار و سخت افزار برای دستیابی به اهداف و نیازهای عملکردی پیاده سازی یک کامپیوتر دو قسمت دارد:ساختار و سخت افزار.اصطلاح ساختار شامل جنبه های سطح بالای طراحی کامپیوتر می شود مانند سیستم طراحی پردازنده حافظه،ارتباطات داخلی حافظه  .

سخت افزار اشاره به ویژگی هاو مشخصات کامپیوتر دارد شامل طراحی منطق کامل و تکنولوژی بسته بندی کامپیوتر.

اغلب یک سری از کامپیوترها شامل کامپیوترهایی می شوند که دارای معماری های مجموعه دستورات یکسان هستند و تقریبا ساختارهای مشابه دارند ولی در پیاده سازی سخت افزارشان تفاوت دارند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید