بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

nاين درس در نيمسال چهارم رشته حسابداري وبعداز گذراندن درس اصول حسابداري 3بايد گذرانده شود

اسلاید 2 :

شكي نيست كه هر گونه تصميم گيري درست براي سرمايه گذار در سطح بنگاههاي اقتصادي و تخصيص بهنيه منابع كمياب در جامعه مستلزم وجود اطلاعات مالي شفاف، كافي و قابل مقايسه مي باشد..

اسلاید 3 :

يكي از تعاريفي كه از حسابداري شده است، آن را «زبان تجارت» ناميده است علل انجـــــــام چنين نامگذاري متفاوت است. از يكسو در حسابـــداري نيز همانند يك زبان خارجي، برخي از قواعد،قطعي و صريح بوده و در خصوص برخي ديگر اختلاف نظر بين علمــــا حسابداري وجود دارد

اسلاید 4 :

تعربف ديگري بيان مي كند كه «حسابداري عبارت از مجموعه قواعد و روشهايي است كه با به كار گيري آنها، اطلاعاتي مالي و اقتصادي يك واحد اقتصادي جمع آوري، ثبت، طبقه بندي و به شكل گزارشهاي مالي تخليص مي شود تا جهت اتخاذ تصميم در اختيار اشخاص ذينفع قرار گيرد».

اسلاید 5 :

يكي ديگر از تعاريف انجام شده از حسابداري، تعريفي است كه انجمن حسابداري آمريكا – (AAA) از حسابداري ارائه مي نمايد.

« حسابداري فرايندي تشخيص، اندازه گيري و گزارش اطلاعات مالي است كه براي استفاده كنندگان اطلاعات مزبور، امكان قضاوت و تصميم گيريهاي آگاهانه را فراهم مي سازد».

اسلاید 6 :

استفاده كنندگان از اطلاعات مالي را به طور كلي به دو دستة متمايز مي توان تقسيم نمود:

1- استفاده كنندگان داخلي       

                                          2- استفاده كنندگان خارجي

اسلاید 7 :

از تعاريف بسيار معتبر و نسبتاً جديد حسابداري، تعريفي است كه در آن عنوان شده: « حسابداري يك سيستم اطلاعاتي است كه اطلاعات مالي مربوط به واحدهاي اقتصادي را اندازه گيري، پردازش و گزارشگري مي نمايد».

اسلاید 8 :

اطلاعات مزبور به استفاده كنندگان اجازه مي دهد تا از بين روشهاي مختلف استفاده از منابع كمياب در اداره فعاليتهاي اقتصادي و تجاري، روشي معقول را انتخاب نمايند.

اسلاید 9 :

. اصول حسابداري بر خلاف اصول علوم پايه و طبيعي كه از قوانين طبيعت ناشي شده و منتج از مشاهده و تجربه قابل تكرار و سنجش مي باشد، عمدتاً برخاسته از ميثاقها، قواعد و رويه هايي است كه مورد قبول و پذيرش بيشتر حسابدارن و مجامع حرفه اي حسابداري است.

اسلاید 10 :

بنابراين مي توان گفت كه شرط اصلي در مورد اعتبار اصول و مفاهيم حسابداري، پذيرفته شدن آن توسط حسابداران بوده كه مفهوم قابليت پذيرش اصول خود به سه ويژگي مهم مربوط بودن، عيني بودن و عملي بودن استوار مي باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید