بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

منشا اوله توت فرنگی كشور ایتالیا می باشد . كه در طی 2000 سال گذشته به سایر نقاط كره زمین خصوصا به مناطق معتدل انتشار یافته است . توت فرنگی گیاهی خزنده است . با برگ های سه برگچه ای كه در ماههای اردیبهشت و خرداد میوه دهی مینماید. گلها غالبا سفید و در مواردی صورتی رنگ است . میوه توت فرنگی كه در ظاهرسته مانند به نظر می رسد . از نقطه گیاه شناسی نوعی میوه كاذب می باشد كه از گوشتی شدن محو گل آذین به وجود می اید . میوه های حقیقی توت فرنگی فندقه هایی است كه  بر روی میوه كاذب گوشتی به تعداد نزدیك به 200 عدد مشاهده می گردند.
 

اسلاید 2 :

كلاً توت‌ها منبع خاصیت هستند. توت‌فرنگی نیز جزو میوه‌های ریز و خوش‌طعمی است كه ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. این توت خوش‌رنگ دیورتیك (ادرارآور) و ملین است و مصرف آن باعث احساس شادابی می‌شود. این میوه ریز سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اكسیدان‌هاست كه سلامتی‌تان را تضمین خواهند كرد.

اسلاید 3 :

توت فرنگی یكی از مهم ترین منابع ویتامین C در بین میوه ها و سبزیجات به شمار می آید. برای جوشانده برگهای توت فرنگی اثرات مفید درمانی تصفیه كننده خون و آرام كننده اعصاب قائل اند . در این موارد بهتر است از جوشانده 20 تا 50 هزار برگ توت فرنگی استفاده شود.
مصرف میوه توت فرنگی باعث كاهش فشار خون می گردد. در مواردی توصیه شده است . ضماد تهیه شده از میوه توت فرنگی را برای از بین بردن لكه های پوست صورت به كار برند .
دارای مواد معدنی همچون = منگنز – پتاسیم – منیزیم – فسفر – ویتامین آ – فولات
 

اسلاید 4 :

 
یک فوق تخصص تغذیه درباره خواص میوه توت فرنگی گفت: توت فرنگی منبع غنی از فیبر، ویتامینC، پتاسیم و آنتی اكسیدان‌ها است.دکتر کیومرث دانشور در گفت وگو با ایسنا، در ادامه اظهار داشت: از این میوه می‌توان در جهت افزایش سلامت قلب، كاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در مجموع ارتقاء سلامتی بدن بهره گرفت.دکتر دانشور افزود: این میوه همچنین دارای املاح كلسیم، آهن و فسفر است، به ویژه فسفر موجود در این میوه عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. دانشجویان و افرادی که تمرینات فکری می‌کنند، بهتر است حتما توت فرنگی میل کنند چرا که خوردن این میوه باعث تامین فسفر مورد نیاز مغزشان می‌شود.وی در پایان گفت: نكته مهمی كه در مورد توت فرنگی باید در نظر داشت این است كه این میوه به راحتی آلوده می‌شود، لذا در زمان شستن باید دقت کافی اعمال شود
 

اسلاید 5 :

توت فرنگی به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل می‌کند، زیرا ترکیبی از آنتی اکسیدان‌ها و عوامل ضدالتهاب در آن وجود دارد که در برابر بسیاری از انواع مختلف سرطان موثر است.
 

اسلاید 6 :

توت فرنگی میوه بسیار ارزشمندی برای سلامت چشم است. مطالعات نشان می‌دهد این میوه می‌تواند امکان ابتلای دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن را کاهش دهد.
 

اسلاید 7 :

به عنوان یک منبع طبیعی و غنی از ویتامین C که در تولید کلاژن بسیار حیاتی است شناخته شده است. این میوه حالت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و در کاهش چین و چروک پوست نیز بسیار موثر است.
 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید