بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


... شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿نور: آیه 35﴾
... درخت‏ خجسته زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى افروخته مى‏شود نزديك است كه روغنش هر چند بدان آتشى نرسيده باشد روشنى بخشد روشنى بر روى روشنى است‏ خدا هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت مى‏كند و اين مثلها را خدا براى مردم مى‏زند و خدا به هر چيزى داناست.

... وَجَنَّاتٍ مِّنْ أَعْنَابٍ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَيْرَ مُتَشَابِهٍ انظُرُواْ إِلِى ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَيَنْعِهِ إِنَّ فِي ذَلِكُمْ لآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿انعام: آیه 99﴾
... و باغهايى از انگور و زيتون و انار همانند و غير همانند خارج نموديم به ميوه آن چون ثمر دهد و به [طرز] رسيدنش بنگريد قطعا در اينها براى مردمى كه ايمان مى‏آورند نشانه ‏هاست.

وَشَجَرَةً تَخْرُجُ مِن طُورِ سَيْنَاء تَنبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغٍ لِّلْآكِلِينَ ﴿مومنون: آیه 20﴾
و برایتان درخت زیتون که از کوه طور سینا بیرون می‌آید رویاندیم و از آن روغن به دست می‌آید و به مصرف طعام می‌رسد.

اسلاید 2 :

پيامبر خدا (ص):
چه نيكو مسواكى است زيتون، از درختى خجسته! دهان را خوش بو مى كند، جرم دندان را مى برد و مسواك من و پيامبران پيش از من است.

امام صادق (ع ): زيتون ، آب (منى) را افزون مى سازد.

پيامبر خدا (ص):
روغن زيتون بخوريد و خود را با آن ، چرب كنيد؛ زيرا در آن ، درمان هفتاد درد است كه جذام ، از جمله آنهاست.

اسلاید 3 :

برگ و میوه
کاهندۀ فشار خون
مقوی معده و اشتها آور
تسکین دهندۀ دردهای روماتیسم، نقرس، درد مفاصل
تب بر
ادرارآور
ضد دیابت

اسلاید 4 :

روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یک عامل ضد پیری
کمی ملین
یک عامل ضد انعقاد خون و انسداد شریانی
ضد برخی بیماریهای قلبی و کاهنده کلسترول
رفع کننده قولنج، دل پیچه، خارج کنندۀ کرم معده
خرد کنده سنگ مثانه، دفع کننده سنگهای صفراوی
رفع کننده یبوست مزمن
تسکین دهنده درد مفاصل، سیاتیک، وسرین

اسلاید 5 :

زیتون پرورده
خوردن زیتون پرورده با غذا، مقوی معده، اشتهاآور و قابض می‌باشد. ایجاد بی‌خوابی می‌کند، شهوت را زیاد می‌کند و اسراف در خوردن آن باعث کم خونی و لاغری می‌شود.
جوشانده برگ زیتون
20 عدد (50 گرم) برگ زیتون را شسته و در یک لیتر آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید و صاف شدة آن را با مقداری قند مصرف نمایید (به مدت 15 روز) برای پائین آوردن فشار خون و نقرس و عوارض روماتیسم مفید است.
دمکرده برگ زیتون
50 گرم از برگ ها را در یک لیتر آب دم‌ کرده و برای رفع تب فنجان میل نمایید. مضمضه با آب دمکردة برگ زیتون برای تسکین درد دندان مناسب است. شستشو با این دم‌کرده برای زخمهای مقعد و رحم نافع است.
روغن زیتون
استفاده از آن در تهیه غذا و همچنین مالیدن آن بر بدن.
لطافت پوست و تقویت ریشه مو از خواص تجربه شده روغن زیتون می باشد.
برای کاهش کلسترول خون یک قاشق از روغن زیتون را هر صبح میل نمایید.

اسلاید 6 :

... وَجَنَّاتٍ مِّنْ أَعْنَابٍ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَيْرَ مُتَشَابِهٍ انظُرُواْ إِلِى ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَيَنْعِهِ إِنَّ فِي ذَلِكُمْ لآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿انعام: آیه 99﴾
... و [نيز] باغهايى از انگور و زيتون و انار همانند و غير همانند خارج نموديم به ميوه آن چون ثمر دهد و به [طرز] رسيدنش بنگريد قطعا در اينها براى مردمى كه ايمان مى‏آورند نشانه‏هاست.

...وَالزَّرْعَ مُخْتَلِفًا أُكُلُهُ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُتَشَابِهًا وَغَيْرَ مُتَشَابِهٍ كُلُواْ مِن ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ ... (انعام: آیه141)
...كشتزار با ميوه‏هاى گوناگون آن و زيتون و انار شبيه به يكديگر و غير شبيه پديد آورد.
از ميوه آن چون ثمر داد بخوريد ...

اسلاید 7 :

پيامبر خدا (ص):
هر كس انارى را كامل بخورد، خداوند قلب او را چهل شب ، نورانى مى دارد.

امام صادق (ع): بر شما باد انار شيرين . آن را بخوريد؛ چرا كه هيچ دانه اى از آن به معده مومنى در نمى آيد، مگر اين كه بيمارى اى از آن ريشه كن مى كند و شيطان وسوسه را از او دور مى سازد.

امام حسن عسكرى (ع): پس از حجامت ، انار بخور، انارى شيرين ؛ چرا كه خون را فرو مى نشاند و خون را در درون ، تصفيه مى كند.

امام على (ع): انار را با پيه آن بخوريد چرا كه معده را پاك مى كند. و هيچ دانه اى (از انار) در معده انسانى مسلمان ، جاى نمى گيرد، مگر اين كه آن را روشن مى سازد و تا چهل پگاه، شيطان و وسوسه را از آن دور مى كند.

امام صادق (ع):
انار را به پيه آن بخوريد؛ چرا كه معده را مى پالايد و ذهن را افزون مى كند.

اسلاید 8 :


تقویت کنندۀ قلب
تقویت کـننده مـعده و تسکین دهنده حرارت معده
تصفیه کننده خون
مقوی کبد
روشن‌کننده رنگ صورت
رفع کنندۀ اسهال و اسهال خونی

اسلاید 9 :


آب انار
مصرف آب انار شیرین بعد از غذا برای تصفیه خون، تقویت کبد، رفع یرقان، صاف شدن صدا، باز شدن رنگ صورت، رفع خفقان، تقویت قلب، تقویت معده و کبد نافع است.

میوه پخته
شربت انار، پوست خشک شده انار، جوشانده پوست انار، دمکرده ریشه انار، غرغره جوشاندن پوست درخت از مواد مصرف میوه انار هستند.

رب انار
آب انار تغلیظ شده که در خورش های مختلفی بکار می رود. در فصولی که انار نیست. جهت بهره گیری از خواص انار از رب انار استفاده می شود.

اسلاید 10 :

... و زَرْعٌ وَنَخِيلٌ صِنْوَانٌ وَغَيْرُ صِنْوَانٍ يُسْقَى بِمَاء وَاحِدٍ وَنُفَضِّلُ بَعْضَهَا عَلَى بَعْضٍ فِي الأُكُلِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ ﴿رعد:آیه4﴾
و باغهايى از انگور و كشتزارها و درختان خرما چه از يك ريشه و چه از غير يك ريشه كه با يك آب سيراب مى‏گردند و [با اين همه] برخى از آنها را در ميوه [از حيث مزه و نوع و كيفيت] بر برخى ديگر برترى مى‏دهيم بى گمان در اين [امر نيز] براى مردمى كه تعقل مى‏كنند دلايل [روشنى] است.

... يُنبِتُ لَكُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّيْتُونَ وَالنَّخِيلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿نحل:آیه11﴾
به وسيله آن كشت و زيتون و درختان خرما و انگور و از هر گونه محصولات [ديگر] براى شما مى‏روياند قطعا در اينها براى مردمى كه انديشه مى‏كنند نشانه‏اى است.

وَمِن ثَمَرَاتِ النَّخِيلِ وَالأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَكَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ ﴿نحل:آیه۶۷﴾
و از ميوه درختان خرما و انگور باده مستى‏بخش و خوراكى نيكو براى خود مى گيريد قطعا در اين[ها] براى مردمى كه تعقل مى‏كنند نشانه‏اى است (۶۷)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید