بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

قانون‌ اصلاح‌ ماده‌ (13) قانون‌ مواد خوردنی‌ ،آشاميدنی‌ ، آرايشی‌ و بهداشتی‌

مأمورينی‌ که‌ از طرف‌ وزارت‌ بهداشت‌ ، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ برای‌ نظارت‌ بهداشتی‌ اماکن‌ ومراکز موضوع‌ اين‌ ماده‌ تعيين‌ می‌ شوند مکلفند متخلفين‌ از مقررات‌ بهداشتی‌ را با ذکر موارد تخلف‌ باتنظيم‌ گزارشی‌ بع‌ مسؤول‌ بهداشت‌ محل‌ معرفی‌ نمايند . مسؤول‌ بهداشت‌ محل‌ در صورت‌ تائيدگزارش‌ به‌ صاحب‌ مرکز و يا مسؤولين‌ مربوطه‌ اخطار می‌ نمايد تا نسبت‌ به‌ رفع‌ نواقص‌ بهداشتی‌ درمهلت‌ تعيين‌ شده‌ اقدام‌ کند در صورت‌ عدم‌ رفع‌ موارد تخلف‌ ، دستور تعطيل‌ محل‌ و مهر و موم‌ و يالاک‌ و مهر آنرا صادر می‌ نمايد و پس‌ از برطرف‌ شدن‌ نواقص‌ و تائيد مسؤول‌ بهداشت‌ محل‌ از واحدمربوطه‌ رفع‌ تعطيل‌ و فک‌ مهر و موم‌ خواهد شد . در تمام‌ موارد مذکور پرونده‌ جهت‌ رسيدگی‌ به‌دادگاه‌ صالحه‌ ارجاع‌ می‌ گردد .

 

اسلاید 2 :

قانون‌ اصلاح‌ ماده‌ (13) قانون‌ مواد خوردنی‌ ،آشاميدنی‌ ، آرايشی‌ و بهداشتی‌

مقررات بهداشتی، وظایف و مسئولیتهای مسئول بهداشت محل و مأمورین نظارت مدت زمانهای لازم برای رفع نواقص بهداشتی و سایر امور مربوطه در اجرای این ماده واحده در آئین نامه اجرائی این قانون مشخص خواهد شد.

اسلاید 3 :

تبصره‌ 3  قانون‌ اصلاح‌ ماده‌ (13) قانون‌ مواد خوردنی‌ ،آشاميدنی‌ ، آرايشی‌ و بهداشتی‌

 

آئين‌ نامه‌ اجرائی‌ اين‌ قانون‌ توسط وزارت‌ بهداشت‌ ، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ تدوين‌ می‌گردد.

 

اسلاید 4 :

متن ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده 13:

در اجرای تبصره 3 قانون اصلاح ماده13 قانون مواد خوردنی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی مصوب آذر 1379 مجلس شورای اسلامی و به استناد نامه شماره47439/9256 مورخ 1392/1/24 دبیر هیات دولت و نامه شماره 18110/250240 مورخ91/12/15 معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده13 قانون مواد خوردنی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی موضوع تصمیم جلسه مورخ 1391/7/18 شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و تاکید بر صلاحیت وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی در ابلاغ آن،بدین وسیله آیین نامه مذکور به شرح ذیل برای اجراءابلاغ می گردد:

اسلاید 5 :

در راستای اجرای قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین نامه اجرایی آن، دستورعمل اجرایی رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی توسط اين معاونت برای اجرا ابلاغ می گردد. معاونت های بهداشتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی موظفند در زمینه رسیدگی به تخلفات بهداشتی مراکز و اماکن مذکور  بر اساس این دستور عمل اقدام نمایند.

اسلاید 6 :

 تعاریف:

تخلف: عبارت است از فعل يا ترك فعلي كه در قوانين مرتبط از جمله قانون  اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و  آیین نامه اجرایی و دستورعمل های آن تخلف و جرم بهداشتي تلقي شده و طبق قانون مستوجب مجازات مي باشد.

اسلاید 7 :

تعاریف:

 

مسئول بهداشت محل: معاون امور بهداشتي دانشگاه / دانشكده علوم پزشكی/ رییس مرکز بهداشت استان و شهرستان می باشند که در صورت لزوم می توانند به رئیس مرکز بهداشتی درمانی شهری/ روستایی نیز تفویض اختیار نمایند.

اسلاید 8 :

 تعاریف:

 

موارد بحرانی: مواردی است که عدم رعایت آن به طور مستقیم موجب به خطر افتادن سلامت انسان گردد

موارد غیر بحرانی: مواردی است که عدم رعایت آن به طور غیر مستقیم بر سلامت انسان  اثر دارد.

بهره برداری: بکار گیری و استفاده از واحد، مکان، قسمت و ابزار و تجهیزات برای موارد تعیین شده.

 

اسلاید 9 :

تعاریف:

واحد صنفی: هر واحد اقتصادی که فعالیت آن در محل ثابت یا وسیله سیار باشد و توسط فرد یا افراد صنفی دایر شده باشد، واحد صنفی شناخته می شود.

 

اسلاید 10 :

تعاریف :

مکان: به بخشی از واحد صنفی از قبیل آشپزخانه که به تشخیص مسئول بهداشت محل دارای فعالیت مجزا و مستقل می باشد مکان گفته می شود.

قسمت:  شامل مواردی نظیر دستگاه و تجهیزات است  که برای مقاصد خاص از جمله فراوری و نگهداری مواد غذایی از آن ها استفاده می شود.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید