بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

lفراهم نمودن دسترسی تمامی جمعیت ساکن حاشیه شهرها، سکونتگاه های غیررسمی و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر به خدمات پایه سلامت، برقراری عدالت در سلامت و ارتقاء وضعیت سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان

اسلاید 2 :

lواژه نامه

lجمعیت هدف

lبسته خدمات سلامت

lارکان اجرایی و وظایف

lدستورعمل اجرایی کار

lالگوی نظام ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی و ترکیب مشارکت دولتی-خصوصی

اسلاید 3 :

فصل های دستورعمل:

نظام مدیریت

نحوه خرید خدمات سلامت

نظام ارجاع

استانداردهای موردنیاز

آموزش

نظام اطلاعات سلامت

اسلاید 4 :

 پایش و ارزشیابی

 اعتبارات موردنیاز

 پیوست ها

 

اسلاید 5 :

تعريف واژه ها

 پایگاه های سلامت به طور معمول در جايي نزديك به محل زندگي گروه هدف این برنامه قرار دارند و در آن، نخستين تماس فرد با نظام سلامت از طريق تیم سلامت اتفاق مي‌افتد. اين دسته از خدمات با اولويت برون‌سپاري و خريد خدمت از بخش غيردولتي فراهم و ارائه می‌گردد. در صورت نبود داوطلب برای واگذاري ارائه خدمات در بخش غیردولتی، بايد خدمات از طريق بخش دولتي ارائه شود.

اسلاید 6 :

تعريف واژه ها

 مراکز سلامت جامعه با تبدیل مرکز بهداشتی درمانی موجود در منطقه(درصورت نبود، ایجاد)، و افزودن نیروهای کارشناس تغذیه و سلامت روان و سلامت محیط و کار، (و در صورت ضرورت، دندانپزشک و خدمات پاراکلینیک)، پذیرای ارجاعات افقی از پایگاه­های سلامت تحت پوشش خود خواهند بود.

اسلاید 7 :

تعريف پزشک

 فردی با حداقل مدرک دکترای پزشکی عمومی و دارای مجوز معتبر کار پزشکی (پروانه حرفه پزشکی) که مسوولیت ارائه خدمات به موارد ارجاعی ازسوی کاردان / کارشناس مراقب سلامت خانواده را بدون تبعيضبه عهده دارد.پزشک در مراکز سلامت جامعه مستقر می باشد که مسوولیت خدمات فنی مرکز، قبول ارجاعات از سوی کاردان/کارشناس مراقب سلامت خانواده یا ماما و نظارت بر پایگاه­های سلامت تحت پوشش را به عهده خواهد داشت.

پزشك وظیفه دارد براي حفظ و ارتقاي سلامت، برابر دستورعمل، فرد را در صورت نیاز به ساير ارائه‌دهندگان خدمات سلامت و سطوح بالاتر ارجاع دهد.

اسلاید 8 :

فردیست که سابقه تحصیلی و حرفه ای در حیطه های بهداشت خانواده؛ بهداشت عمومی؛ پرستاری؛ مامایی و مبارزه با بیماریها دارد که پس از  طی دوره 120 ساعته (حدوداً 1 ماه کاریبه کاردان/کارشناس چندپیشه به نام" مراقب سلامت خانواده" تبدیل می شود. استمرار آموزش بصورت بازآموزی های یک روز در ماه نیز باید در نظر گرفته شود.

 

اسلاید 9 :

وظیفه مراقب سلامت خانواده

lاین فرد موظف به استفاده از نتایج سرشماری جمعیت (که توسط مرکز سلامت جامعه انجام می­شود)، شناسایی ترکیب جمعیت، غربالگری به منظور تعیین سطح سلامت آنان (سالم، دارای عامل خطر، بیمار) و ارائه بسته خدمات به خانوارهای تحت پوشش خود را به عهده دارد.

lمسووليت پیگیری و تداوم خدمات با کاردان/کارشناس مراقب سلامت خانواده خواهد بود. نظارت و ارزیابی نحوه ارائه بسته خدمات سلامت توسط کاردان/کارشناس مراقب سلامت خانواده با مرکز سلامت جامعه می باشد.

 

اسلاید 10 :

جمعیت هدف

 تمامی ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی/غیرمجاز و حاشیه‌نشین شناسایی شده توسط ستاد ملی و استانی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و واحد گسترش شبکه مراکز بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور و نیز ساکنین شهرهای 20 تا 50 هزار نفر.

 اتباع خارجی ساکن در این مناطق

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید