بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


بررسي دوربين ديجيتال سه بعدي و FujiFilm مدل W3

žعكس، تصوير و فيلم هاي سه بعدي در واقع يك حيله كوچك وجذاب هستند. هر تصوير يا عكسي كه عنوان "سه بعدي" به آن داده مي شود، جذابيت خاصي براي مردم دارد. زيرا مي توانند تصاويري كه هميشه به صورت دو بعدي ديده مي شد را به شكل سه بعدي مشاهده كنند.

žاز طرفي تخصص شركت هاي ژاپني صحبت كردن از آينده و ساخت دستگاه هايي  بسيار پيشرفته كه هنوز ساير كشور ها به آن تكنولوژي ها دست نيافتند؛ است.

اسلاید 2 :


žسه بعدي" نيز از اين دسته تكنولوژي هاست كه ژاپن همواره در مورد آن پيش دست بوده و قبل از اينكه ساير برند ها حتي به فكر اين تكنولوژي بيافتند، تلويزيون، دوربين فيلم برداري و دوربين هاي متعدد ديجيتال آن را توليد كرده و اكنون در حال ايجاد يك بازار رقابت قيمتي در مورد محصولات مرتبط با اين تكنولوژي است. چراكه اين بار يك دوربين سه بعدي با قيمت بسيار خوب ارائه كرده كه مي تواند كاربران را وسوسه كند تا به فكر خريد اين محصول باشند. حتي اگر همه بگويند سه بعدي يك فريب است باز هم شما دوست داريد با پرداخت هزينه يك دوربين دوبعدي، از يك تكنولوژي بالاتر استفاده كنيد. خصوصا اگر يك تلويزيون سه بعدي نيز خريداري كرديد، با خريد اين دستگاه مي توانيد همه عكس ها و فيلم ها را به زيبايي هرچه تمام تر در اين تلويزيون شماهده كنيد.

žاين دوربين كه تنها 365$ دلار قيمت دارد، داراي دو دوربين موازي 10 مگاپيكسلي CCD  به همراه يك سنسور سه بعدي براي عكس هاست. ضمنا اين دوربين قادر است فيلم هاي سه بعدي با كيفيت 720P  بگيرد. از ديگر ويژگي هاي جالب اين دوربين داشتن صفحه LCD با سايز 3.5 اينچ است كه تصاوير را به صورت سه بعدي نشان مي دهد.

žالبته بعد از بررسي ها متوجه شديم بهترين عكس هاي سه بعدي اين دوربين زماني گرفته مي شوند كه نور محيط خيلي زياد باشد. در مورد فيلمهاي سه بعدي نيز در صورتي كه حركت در فيلم كم و يا آهسته باشد، فيلم هاي سه بعدي بهتري مي تواند گرفته شود.

اسلاید 3 :


žلنز 3 بعدی

žبا آنکه نسبت پایه عکاسی در این دوربین 4:3 است اما، 3:2، 16:9 و 1:1 هم برای آن در نظر گرفته شده است. البته واضح است که این تغییرات از رزولوشن دوربین کم می‌کند. از طرف دیگر همه این تغییرات و نسبت‌ها را می‌توان از طریق نرم‌افزاری هم به دست‌ آورد. بنابراین عجله نکنید و همیشه نسبت عکاسی دوربین‌تان را روی همان نسبت پایه قرار دهید. در خانه و پای کامپیوتر امکان کراپ‌های خلاقانه‌تری نسبت به محیط عکاسی در اختیار شماست. دوربین جدید پاناسونیک از فرمت خام عکس پشتیبانی می‌کند. همین طور این سیستم از فیلم‌برداری‌ از دور استاندارد PALو NTSC پشتیبانی می‌کند. سیستم فوکوس 23 ناحیه‌ای و همین‌طور امکان فوکوس دستی از ویژگی‌های دیگر این دوربین است که آن را از کامپکت‌های هم‌ترازش جدا می‌کند. همین طور در کنار حالت‌های مختلف عکاسی در منوی حالت این دوربین، گزینه‌ای برای عکاسی از کودکان وجود دارد. با کمک گرفتن از این گزینه می‌توانید عکس‌های هیجان‌انگیزی از بچه‌های هنگام بازی و خنده بگیرید که رنگ و لعاب مناسبی دارند. سرعت شاتر دوربین بین 60 ثانیه تا 4000/1 ثانیه تغییر می‌کند و در مد بالب هم می‌توان با این دوربین تا چهار دقیقه نوردهی کرد که برای عکاسی در شب مناسب به نظر می‌رسد. عکس‌های شما با این دوربین روی کارت‌های ذخیره SD یا SDHC ذخیره می‌شود. لنز‌های مخصوص این دوربین همگی از دیافراگم‌های باز بهره می‌برند که از مزیت‌های این دوربین محسوب می‌شوند. اما خبری که در زمینه لنز‌های این دوربین اهمیت بیشتری دارد این است که GF2 برای کار با لنز‌های سه بعدی طراحی شده؛ این یعنی به محض آمدن این لنز‌ها به بازار می‌توانید یکی از آنها را تهیه کنید، روی دوربین‌تان ببندید و عکس‌های سه‌بعدی بگیرید. با این امکان دیگر برای تهیه این عکس‌ها زحمت عوض کردن زاویه دوربین و این حرف‌ها را ندارید.

ž

ž

اسلاید 4 :


žصفحه نمایش لمسی

žدر قسمت بالای دوربین، شما دو دکمه مهم را می‌بینید. یکی دکمه شاتر و دیگری دکمه فیلم‌برداری. به کمک دومی می‌توانید در هر لحظه و بدون نیاز به تنظیم کردن گزینه‌های مربوط به فیلم‌برداری به این حالت میانبر زده و شروع به فیلم‌برداری کنید. کافی است دستتان را از روی دکمه شاتر بلغزانید و دکمه آغار فیلم‌برداری را فشار دهید. اما پشت دوربین به شدت ساده است و این سادگی را مدیون صفحه نمایش لمسی دوربین است. اولین دکمه از سمت راست، دکمه نمایش مجدد عکس‌ها یا فیلم‌های گرفته‌شده با دوربین است. در روی دکمه‌های پایین آن یا دکمه‌های چهارجهته می‌توانید به سادگی حساسیت، تراز سفیدی، تنظیم نقاط فوکوس و همین طور تایمر عکاسی خودکار دوربین را به سرعت تنظیم کنید. این‌ها گزینه‌های پیش‌فرض هستند اما به کمک تنظیمات داخلی می‌توانید دکمه‌های میانبر جدیدی را هم تعریف کنید؛ مثلا می‌توانید دکمه منوی سریع در پایین دکمه‌های چهار جهته را برای نمایش عمق میدان (شبیه دکمه‌های کنار لنز در دوربین‌های SLR) یا قفل نوردهی تنظیم کنید. هر چند قبل از این دوربین‌های G2 و GH2 هم از صفحه نمایشگر لمسی استفاده می‌کردند اما هیچ کدامشان موفق نشده بودند به اندازه این دوربین از این ویژگی برای کم کردن دکمه‌های خارجی کمک بگیرند. با کمک صفحه نمایش لمسی می‌توانید بدون نیاز به دکمه‌های خارجی به سادگی حالت‌های مختلف عکاسی یا فیلم‌برداری را تغییر بدهید. از همه مهم‌تر می‌توانید با یک بار لمس کردن صفحه نمایش محل نقطه اتو فوکوس را تغییر دهید. حتی می‌توانید عکس‌هایی را که لازم ندارید کشیده و توی سطل اشغال بیندازید. مطمئنا استفاده از این صفحه نمایشگر امکانات و سادگی هیجان‌انگیزی را در اختیار شما می‌گذارد. این دوربین در رنگ‌های مشکی، خاکستری و قرمز با قیمت 600 دلار (به همراه یک لنز 14 میلی‌متری) در بازار عرضه خواهد شد.

اسلاید 5 :

 


چشمی یا منظره یاب :


خیلی از دوربینهای کمپکت دیجیتال و آنالوگ دارای پنجره کوچکی

هستند که فرد عکاس می تواند با دیدن از میان آن کادر و اجزا درون

 آن عکس خود را مشخص نماید.

این پنجره کوچک که به چشمی یا منظره یاب دوربین معروف است معمولا در کنار لنز قرار دارد. چیزی که به عنوان تصویر از درون چشمی دوربین مشاهده می کنید ، تصویری تقریبی از نظر کادر یا عکس نهایی است. اختلاف در تصویر چشمی و تصویر نهایی به خطای پارالکس معروف است.

زمانیکه مسئله کادر دقیق سوژه مهم باشد، مثل عکاسی کلوزآپ، صفحه LCD دوربین دیجیتال کمک بزرگی در این مسئله است ، چرا که گیرنده نوری دقیقا" آن چیزی را که می بینید، عکس خواهد گرفت.

شما می توانید منطقه فوکوس را با نشانه گرفتن دوربین به طرف سوژه طوری انجام دهید که مستطیل منطقه فوکوس در نقطه ای از عکس واقع شود که می خواهید فوکوس را روی آن انجام دهید. تکمه شاتر را مقدار کمی به پایین فشار دهید ، دوربین در این حالت فاصله تا سوژه را اندازه می گیرد و لنز را فوکوس می کند. در حالتیکه تکمه شاتر کماکان تا نیمه به پایین فشار داده

       شده است، کادرعکس خود را هم

       انتخاب می کنید.

اسلاید 6 :


صفحه LCD

فقط در دوربینهای عکاسی دیجیتال وجود دارد. این نوع چشمی

با همکاری لنز دوربین، کادری که در عکس ظاهر خواهد شد را

نشان می دهد. با استفاده از صفحه LCD می توان نه تنها متدی را

که در بالا در مورد آن شرح دادیم (یعنی فوکوس کردن) را انجام دهید ، بلکه می توانید ببینید که عکس چگونه خواهد افتاد و مثلا" عکس چقدر روشن و یا تیره ظاهر خواهد شد. روی صفحه LCD معمولا" اطلاعات مربوط به تنظیماتی که در هنگام گرفته شدن عکس استفاده خواهند شد، مثل شاتر و اندازه دیافراگم هم نمایش داده می شوند. در یک دوربین تک لنزی انعکاسی تصویری که درون چشمی آن مشاهده می شود، از درون لنز و یک سری آینه عبور می کند تا به پنجره چشمی در پشت دوربین می رسد. از این رو چشمی این گونه دوربینها ، کادر عکس را دقیقا" نشان داده و بعضی مواقع هم

اطلاعات دیگر ، مثل سرعت شاتر و دیافراگم را در آن میتوان

مشاهده کرد.

اسلاید 7 :

 


شاتـــــر :

žاندازه سرعت بر حسب ثانیه یا کسری از ثانیه بیان می شود. این اندازه معمولا" همراه با درجه باز بودن دیافراگم بیان می شود تا مقدار مشخص نوری که گیرنده نوری باید دریافت کند را مشخص کند. اما از این اندازه برای تاثیر حرکت در عکس هم استفاده می شود.

برای سرعتهای شاتر طولانی تر از ثانیه و جهت احتراز از لرزش دست، باید از سه پایه و یا سایر وسایل ثابت نگهداشتن دوربین استفاده کنید. حتی اگر همه کارها به طور اتوماتیک در دوربین شما انجام می شود، باز هم بهتر است که قبل از گرفتن عکس کنترلی در مورد سرعت شاتر بکنید تا بدانید که عکس شما با چه سرعتی گرفته می شود.

ž

اسلاید 8 :


دیافراگم

žدریچه دیافراگم  که مقابل لنز دوربین قرار دارد ،مقدار نوری  که به  سنسور یا نگاتیو دوربین برخورد می کند را کنترل می کند.

žدریچه دایره ای شکل دیافراگم از پره های لبه به لبه ای تشکیل شده  که همانند مردمک چشم با گشاد و تنگ شدن میزان نوردهی به داخل دوربین را تعیین کرده و علاوه بر این  بر عمق میدان تاثیرگذار است.

ž

همانطور که میتوان با تغییر پله ای سرعت شاتر میزان نوردهی  به داخل دوربین را کنترل کرد در مورد دیافراگم نیز با تغییر اندازه قطر آن که توسط باز و بسته شده پره های دیافراگم صورت می گیرد می توان اندازه آن را بصورت پله ای تغییر داد.شاخص کاهش اندازه دریچه دیافراگم ضریب عدد 1.4 (جزر 2) می باشد.

اسلاید 9 :


فـــــــلاش

žحتی دوربینهای کوچک و ساده هم، امروزه مجهز به فلاش هستند. میدان روشن کردن فلاشهای ثابت روی دوربینها محدود است ( بین 0.5 تا 3 متر ، جهت اطلاع دقیق به دفترچه دوربین خود مراجعه کنید) اما این فلاش برای فاصله های کم و کوتاه در یک محیط سربسته کفایت می کند.


کاهش خطر قرمزی چشم: فلاش ها معمولا" روی یک دوربین کوچک در کنار لنز قرار گرفته اند. اگر کسی که عکس او گرفته می شود، مستقیما" به دوربین نگاه کند، نور فلاش منعکس شده از برخورد به سرخرگهای شبکیه چشم باعث قرمز شدن چشم فرد در عکس خواهد شد که پدیده چشم قرمز مشهور است. برای مقابله با بروز این پدیده ، فلاش می تواند قبل از گرفتن عکس، نوری از خود بیرون بدهد ، در این هنگام به دلیل نور بیشتر، مردمک چشم خود را جمع می کند و سپس فلاش زده می شود. از این رو یک فاصله و وقفه ای بین هنگامیکه شاتر فشارداده می شود و زمانیکه عکس گرفته می شود، بوجود می آید. در این فاصله ، ممکن است مدل عکاسی شما خسته شود و قیافه دیگری به خود بگیرد که در عکس ظاهر شود.

از آنجایی که اکثر نرم افزار های تصحیح عکس دارای ابزارهایی برای تصحیح قرمزی چشم هستند، پس فلاشهای تاخیری شاید دارای امتیاز منفی بیشتری باشند و مشکلات بیشتری تولید کنند.

اسلاید 10 :


میزان وضوح Resolution

žمیزان وضوح تصویر بر اساس تعداد پیکسل های تشکیل دهنده آن ،تعیین می شود.تصویری با وضوح 5  مگاپیکسل ،حدودا از 2500 پیکسل در عرض و 1920 پیکسل در طول تشکیل شده و مقدار وضوح آن 4.915,200 Pixels  می باشد(حدودا همان 5 میلیون پیکسل).اگر امکان تغییر رزولوشن در دوربین وجود داشته باشد، هر چقدر با رزولوشن بالاتر عکاسی کنیم تصاویر ثبت شده فضای بیشتری از کارت حافظه دوربین اشغال خواهد شد.

ž

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید