بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

1-مصوبات کمیسیون معاملات و هیئت مدیره در ارتباط با انعقاد قرارداد مذکور بررسی شود

2-گرفتن گردش حساب هزینه یا پروژه و انتخاب 3 یا 4 صورت وضعیت با توجه به حجم رسیدگی

3-تطبیق سپرده ها و پیش پرداخت با قرارداد

4-گرفتن گردش حساب پیش پرداخت و سایر حسابهای مربوط به پیمانکار بر اساس یک قرارداد(مانند علی الحساب یا حسابهای انتظامی) و عطف متقابل تضمینات دریافتی تحت عنوان پیش پرداخت ، سپرده حسن انجام کار و سپرده حسن اجرای تعهدات با حسابهای انتظامی و مطابقت نحوه پیش پرداخت با شرایط عمومی پیمان

5-بررسی صورت وضعیت از نظر مطابقت با قرارداد ، تهیه خلاصه ای از قرارداد و کپی گرفتن از قرارداد ، کپی مستندات مربوط به صورت وضعیت ، بررسی امضاهای مجاز صورت وضعیت ها ( ناظر کارفرما ، مهندس ناظر ، رئیس برنامه ریزی و پروژه ، رئیس امور پیمانها ، مدیر مالی و رئیس طرح)

6-کنترل محاسبات پیش پرداخت ، بیمه ، مالیات , سپرده حسن انجام کار ، سپرده حسن انجام تعهدات و عوارض مربوط به هر صورت وضعیت

7- رسیدگی به حساب علی الحساب (از طریق سندرسی) و گرفتن مجوزات لازم بابت پرداخت علی الحساب که از محل چه صورت وضعیتهایی بوده و کنترل اینکه با اولین صورت وضعیت بعد از پرداخت علی الحساب تسویه شده باشد

8-بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه با توجه به جدول زمانبندی ارائه شده توسط پیمانکار در قرارداد و با گزارشات هر ماهه شرکت تحت عنوان گزارش پیشرفت کار ماهانه

اسلاید 2 :

فصل سوم ـ تعهدات و اختيارات كارفرما

ماده 28 ـ تحويل كارگاه

الف ـ كارفرما متعهد است كليه زمينهايي را كه براي تأسيس و ايجاد كارگاه و انجام عمليات موضوع پيمان مورد نيازاست بلاعوض در تاريخهايي در برنامه تفصيلي اجرايي منضم به پيمان پيش بيني شده است طبق صورتمجلس هايي تحويل پيمانكار بدهد. در اين صورتمجلسها بايد وسعت و موقعيت زمينهايي كه در آنها ابنيه مختلف ساخته مي شود وهمچنين كليه نقاط و نشانه با مشخصات آنها و محور عمليات و محل منابع تهيه مصالح ذكر شود.

اراضي تحويلي محدود به حدودي خواهد بود كه در برنامه تفصيلي اجرايي تعيين شده و به وسعت و كيفيتي تحويل خواهد شد كه پيمانكار بتواند عملاً بطور پيوسته و بدون انقطاع عمليات موضوع پيمان را طبق برنامه تفصيلي اجرايي انجام دهد.

تبصره ـ چنانچه شروع عمليات ساختماني در اراضي تحويلي مستلزم پروانه ساختماني و يا پرداخت تعهداتي نظيرحق ريشه ـ ماليات زمين ـ عوارض سطح شهر و امثال آن باشد كارفرما متعهد به تحصيل پروانه ساختمان و پرداخت تعهدات مزبور خواهد بود.

ب ـ نقشه هاي تفصيلي اجرايي و مدارك فني باتوجه به برنامه پيشرفت كار در دونسخه مجاناً به پيمانكار تحويل مي شود. تحويل نسخ اضافي به پيمانكار در مقابل پرداخت بها خواهد بود.

ج ـ هرگاه كارفرما نتواند زمينهاي لازم را در موعدهايي كه در برنامه تفصيلي اجرايي پيش بيني شده است تحويل پيمانكار نمايد و مدت تأخير در تحويل زمين از ده درصد مدت پيمان تجاوز كند و بنابر گزارش كتبي دستگاه نظارت پيمانكار در ساير قسمتها كار خود را طبق برنامه پيشرفت داده باشد بمنظور جبران خسارت پيمانكار براي ماههايي كه علاوه بر ده درصد مبلغ برآورد كارهايي كه بعلت عدم تحويل زمين به تأخير مي افتد و بر اساس قيمتهاي منضم به پيمان به پيمانكار خواهد پرداخت .

مدت تأخير در تحويل زمين هيچگاه و در هيچ مورد از سي درصد مدت پيمان نبايد تجاوز كند و در صورت تجاوزپيمانكار حق خواهد داشت انجام كارهاي پيش بيني شده در زمينهاي تحويل نشده را از تعهدات خود حذف نمايد.

اسلاید 3 :

ماده 29 ـ تغيير مقادير كار

درج مقادير تخميني كار در فهرست بها و يا در برآورد كارها به پيمانكار حق نمي دهد كه انجام كامل آنها را از كارفرما بخواهد. مقادير كارها ممكن است تغيير كند و حدود اين تغييرات تابع شرايط زير مي باشد:

هرگاه مقادير كار در هريك از اقلام مورد پيمان كم و يا زياد شود پيمانكار ملزم به انجام كار براساس قيمتهاي پيمان خواهد بود مشروط بر اينكه جمع كل مبلغ پيمان با درنظر گرفتن قيمتهاي كارهاي جديد موضوع ماده 30 از ده درصدمبلغ اوليه پيمان زيادتر و يا از 25 درصد مبلغ اوليه پيمان كمتر نشود.

تبصره ـ اضافه يا كسر مقدار كار هريك از اقلام تا ده درصد با دستور دستگاه نظارت عمل مي شود و مازاد بر آن فقط با اجازه كارفرما قابل اجرا مي باشد.

اسلاید 4 :

ماده 30 ـ كارهاي جديد

چنانچه حين اجراي عمليات موضوع پيمان دستگاه نظارت يا كارفرما انجام كارهايي را به پيمانكار ابلاغ نمايد كه براي آنها قيمتهايي در فهرست بها پيش بيني نشده باشد پيمانكار موظف است بلافاصله پس از وصول چنين دستوراتي تعيين قيمت واحد هر كار را كتباً از دستگاه نظارت تقاضا كند. قيمتهاي مورد بحث بشرح زير تعيين خواهد شد:

الف ـ هرگاه تمام مباني قيمت در فهرست بها و مدارك منضم به پيمان موجود باشد قيمت واحد كارهاي جديدبراساس همان مباني و تجزيه بهاهاي منضم به پيمان از طرف دستگاه نظارت تعيين و جهت اجرا به پيمانكار ابلاغ مي شود.

ب ـ هرگاه قسمتي از مباني قيمت در فهرست بها و مدارك منضم به پيمان موجود نبوده و قسمتي موجود باشد قيمت واحد كارهاي جديد در آن قسمت از مباني كه موجود نيست به نرخ روز با توافق پيمانكار و در آن قسمت كه موجوداست براساس آن از طرف دستگاه نظارت تعيين و پس از تصويب كارفرما به پيمانكار ابلاغ مي شود.

ج ـ هرگاه هيچيك از مباني قيمت در فهرست بها و مدارك منظم به پيمان موجود نباشد قيمت واحد كارهاي جديد براساس نرخهاي دستمزد و مصالح به نرخ روز از طرف دستگاه نظارت با توافق پيمانكار تعيين و پس از تصويب كارفرمابه پيمانكار ابلاغ مي شود.

تبصره ـ جمع بهاي كارهايي كه مشمول قيمتهاي جديد مي شود نبايد از ده درصد مبلغ اوليه پيمان تجاوز كند.

اسلاید 5 :

ماده 31 ـ تغييرات مدت پيمان

در موارد زير دستگاه نظارت با توجه به برنامه تفصيلي اجرايي منضم به پيمان و تغييراتي كه ممكن است در آن داده شود موضوع را مورد مطالعه و رسيدگي قرار داده و در صورتي كه پيش آمدن اين موارد را مستلزم تغيير مدت پيمان بشناسد تغيير مدت پيمان را به كارفرما پيشنهاد و پس از تصويب كارفرما به پيمانكار ابلاغ خواهد نمود:

 

الف ـ در صورتي كه مقادير كارها طبق ماده 29 تغيير كند و يا كارهاي جديد طبق ماده 30 به پيمانكار واگذار شود.

ب ـ هرگاه نقشه هاي تفصيلي اجرايي تمام يا قسمتي از كارها به دستور كارفرما يا دستگاه نظارت تغيير اساسي كند و اجراي نقشه هاي جديد تغيير مدتي را ايجاد نمايد.

 

ج ـ هرگاه كارفرما نتواند پرداخت صورت وضعيتها و يا پيش پرداختها و يا بطور كلي تعهدات مالي خود را نسبت به پيمانكار در رأس موعدهاي مندرج در اسناد پيمان انجام دهد و يا در تحويل اراضي و يا تسليم نقشه ها و تحويل مصالح طبق برنامه تفصيلي اجرايي تأخير كند.

د ـ در موارد حوادث قهريه و همچنين در موارد مربوط به كشف اشياء عتيقه و آثار تاريخي كه به ترتيب در مواد 43 و26 پيش بيني شده است .

هـ ـ هرگاه محدوديتهاي جديد مندرج در قسمت دوم بند ب ماده 20 وقوع يابد.

و ـ در صورتي كه كار طبق ماده 49 از طرف كارفرما موقتاً تعليق يابد.

ز ـ در صورتي كه قوانين و مقررات جديدي وضع شود كه در مدت اجراي كار مؤثر باشد.

اسلاید 6 :

ماده 32 ـ بازرسي عمليات پيمانكار

كارفرما در مدت اجراي پيمان مي تواند توسط دستگاه نظارت يا مهندس مقيم و يا مأمورين ديگر عمليات پيمانكار را بازرسي كند. پيمانكار موظف است هر نوع اطلاعات و مداركي كه مورد نياز باشد در اختيار مأمورين كارفرما بگذارد و تسهيلات لازم را براي انجام اين بازرسي ها فراهم نمايد و همچنين پيمانكار در موقع تحويل موقت و تحويل قطعي تسهيلات لازم را برای

كميسيون هاي مأمور تحويل فراهم خواهد آورد.

اسلاید 7 :

ماده 33 ـ حدود اختيارات مهندس مقيم

مهندس مقيم حق دارد باتوجه به مفاد پيمان و اسناد و مدارك منضم به آن بنام نماينده كارفرما يا دستگاه نظارت دراجراي عمليات نظارت دقيق بعمل آورد و مصالح مصرفي و كارهاي انجام شده را براساس مشخصات و نقشه ها موردرسيدگي و آزمايش قرار دهد و هرگاه عيب و نقصي در كار مشاهده نمايد به پيمانكار دستور رفع آنها را بدهد ولي به هيچ عنوان حق ندارد از تعهدات پيمانكار بكاهد مگر آنكه دستور كاهش از طرف كارفرما و يا دستگاه نظارت كتبي تأئيد شده باشد.

هرگاه بعضي از ماشين آلات يا ابزار كار معيوب بوده و نتوان با آنها كار را طبق مشخصات انجام داد مهندس مقيم تعويض و تعمير آنها را از پيمانكار خواهد خواست .

پيمانكار مكلف است دستورات مهندس مقيم را در حدود مفاد اين ماده بموقع اجرا بگذارد مگر در مواردي كه آنها را برخلاف مواد پيمان و شرايط عمومي و ساير اسناد و مدارك منضم به پيمان تشخيص دهد كه در اين صورت موظف است بلافاصله به كارفرما و يا دستگاه نظارت مراجعه و كسب تكليف كند و در اين موارد نظر كارفرما و دستگاه نظارت قاطع خواهد بود.

با وجود نظارتي كه از طرف مهندس مقيم در اجراي كارها بعمل مي آيد كارفرما و دستگاه نظارت حق دارند مصالح مصرفي و كارهاي انجام يافته را براساس مشخصات و نقشه ها مورد رسيدگي قرار دهند و اگر آنها را معيوب تشخيص داده و يا براساس پيمان و اسناد منضم به آن ندانند پيمانكار متعهد است مصالح و كارهاي معيوب را به هزينه خودعوض نمايد. در هر حال نظارت مهندس مقيم از مسئوليت پيمانكار نكاسته و سلب حق از كارفرما و دستگاه نظارت نمي نمايد.

اسلاید 8 :

فصل چهارم ـ امور مالي ـ تحويل موضوع پيمان

ماده 34 ـ ضمانت نامه انجام تعهدات

در موقع امضاي پيمان براي تضمين انجام تعهدات ناشيه از آن پيمانكار بايد ضمانت نامه أي معادل پنج درصد مبلغ اوليه پيمان صادره از طرف بانك مورد قبول كارفرما و طبق نمونه أي كه ضميمه اسناد مناقصه بوده است تسليم كارفرماكند. ضمانت نامه مذكور بايد تا تاريخ تصويب صورتمجلس تحويل موقت موضوع پيمان معتبر باشد. مادام كه تحويل موقت انجام نشده است پيمانكار مكلف است به دستور كارفرما ضمانت نامه بالا را تمديد كند و چنانچه تا 15 روز قبل از انقضاء مدت اعتبار آن طبق دستور كارفرما اقدام به تمديد نكند كارفرما حق دارد مبلغ آنرا از بانك ضامن دريافت كرده و وجه آنرا بجاي ضمانت نامه به رسم وثيقه تا تصويب صورتمجلس تحويل موقت نزد خود نگاهدارد. كارفرما ضمانت نامه مزبور را به محض تصويب صورتمجلس تحويل موقت باتوجه به تبصره ماده 52 آزاد خواهد نمود.

اسلاید 9 :

ماده 35 ـ كسور وجه الضمان و استرداد آن

از مبلغ ناخالص صورت وضعيتهاي پيمانكار معادل ده درصد بعنوان تضمين حسن اجراي كار كسر و در حساب جداگانه اي نزد كارفرما نگاهداري مي شود. نصف اين مبلغ بلافاصله پس از تصويب صورت وضعيت قطعي و نصف ديگر آن بلافاصله پس از تصويب صورتمجلس تحويل قطعي از طرف كارفرما به پيمانكار پرداخت مي گردد.

تبصره 1ـ اگر پيمانكار روي قيمتها تخفيفي داده باشد مبلغ ناخالص عبارت خواهد بود از مبلغ كار بعد از وضع تخفيف و در صورتي كه نسبت به قيمتها اضافه اي پيشنهاد كرده باشد مبلغ ناخالص عبارت خواهد بود از مبلغ كار بعلاوه اضافه پيشنهادي پيمانكار.

تبصره 2ـ صورت وضعيت قطعي باتوجه به تبصره 1 ماده 40 بايد منتهي تا ششماه بعد از تاريخ تحويل موقت تصويب شود و حساب قطعي پيمانكار معلوم و بالنتيجه تكليف آزاد نمودن نصف اول كسور وجه الضمان روشن گردد و الا مبلغ مزبور در رأس موعد بالا اگر بصورت نقد باشد به پيمانكار مسترد و اگر به صورت ضمانت نامه باشد آزاد خواهد شد.

 

تبصره 3ـ بنابر تقاضاي پيمانكار كارفرما مي تواند مبلغ تضمين حسن اجراي كار را در مقابل اخذ ضمانت نامه از بانك مورد قبول كارفرما مسترد داد.

اسلاید 10 :

ماده 36 ـ پيش پرداخت

كارفرما موافقت دارد بمنظور تقويت مالي پيمانكار و تكميل تجهيزات او جمعاً معادل ده درصد مبلغ اوليه پيمان بعنوان پيش پرداخت بشرح زير به پيمانكار پرداخت كند:

الف ـ معادل پنج درصد مبلغ اوليه پيمان بعد از امضاء و مبادله آن .

ب ـ معادل دوونيم درصد مبلغ اوليه پيمان بعد از پيمانكار معادل بيست وپنج درصد مبلغ اوليه پيمان بر طبق صورت وضعيت ماهانه انجام كار داده باشد.

ج ـ معادل دوونيم درصد مبلغ اوليه پيمان بعد از آنكه پيمانكار معادل پنجاه درصد مبلغ اوليه پيمان بر طبق صورت وضعيت ماهانه انجام كار داده باشد.

مبالغ بالا بترتيب زير واريز مي شود:

بابت پنج درصد موضوع بند الف از اولين صورت وضعيت به بعد تا ميزان شش درصد مبلغ ناخالص هر صورت وضعيت كسر خواهد شد. بابت ساير پيش پرداختها طبق تشخيص كارفرما درصدي از مبلغ ناخالص هر صورت وضعيت كسر مي گردد بنحوي كه كليه مبالغ پيش پرداخت قبل از آخرين صورت وضعيت موقت مستهلك بشود.پيش پرداختهاي بالا در مقابل ضمانت نامه هايي از بانك مورد قبول كارفرما پرداخت مي شود.

ضمانت نامه هاي مزبور بايد تا پايان مدت پيمان معتبر و به دستور كارفرما قابل تمديد باشد. همچنين ضمانت نامه هابايد طوري تنظيم شود كه در موقع ضرورت ريختن مبلغ آنها به حسابي كه كارفرما تعيين مي كند مقدور باشد.

بديهي است مبالغ هريك از ضمانت نامه ها به ترتيبي كه اقساط ماهانه پيش پرداختها واريز مي گردد تقليل خواهد يافت .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید