بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مطابق قانون مور Moor Law1 هر 18 ماه، تعداد قطعات الکترونیکی موجود در تراشه‏های کامپیوتری Chipدو برابر می‏شود و سرعت نیز چند برابر افزایش می‏یابد. از طرفی هر روز شاهد کوچک‏تر شدن وسایل الکترونیکی هستیم؛ اما بالاخره سرعت فیزیکی و کوچک‏سازی برای ریزپردازنده‏هایMicroprocessorسیلیکونی (نیمه‏هادی به کار رفته در ساخت مدارهای الکترونیکی) به پایان خواهد رسید؛ به طوری که از نظر ساخت کارخانه‏ای با مشکل روبه‏رو خواهیم شد.

اسلاید 2 :

. مولکولDNA 2 مارپیچی دوگانه است و برای تجسم این مارپیچ، «ستون فقرات» متناوبی از گروه‏های فسفات و قند را در نظر بگیرید که حول یک استوانه فرضی بلند، پیچیده شده باشد؛ این یکی از رشته‏های مارپیچ دوگانه است.
در مارپیچDNA ، دو رشته وجود دارد که توسط بازهایی که بیرون از رشته‏ها به سمت مولکول قرار دارند، با تشکیل پیوندهای شیمیایی ضعیف یکدیگر را نگه می‏دارند.
2. درDNA ، چهار نوع نوکلئوتید واحد ساختاریDNA وجود دارد که عبارتند از آدنینA، تیمینT، سیتوزینC وگوانینG

اسلاید 3 :

میزان آدنین و تیمین برابر است؛ زیرا بازهای آدنین در یکی از دو رشته، همیشه به تیمین رشته مقابل می‏پیوندد.
به طور مشابهی میزان گوانین با سیتوزین نیز برابر است؛ زیرا دو باز در مولکولDNA ، همواره به هم پیوند می‏خورند. از این‏رو، اگر دو رشته مولکول DNAبا شکستن پیوندهای بین بازها جدا شوند، هر رشته تمام اطلاعات لازم جهت سنتز رشته مقابل را فراهم می‏کند.

اسلاید 4 :

توانایی خود همانندسازیDNA ، قابلیتی است که هر مولکول فرضی به عنوان ماده ژنتیکی باید آن را داشته باشد. DNAنیز این گونه است؛ به طوری که با جدا شدن هر دو رشته مارپیچ از هم و سپس الگو قرار دادن هر رشته برای سنتز رشته جدید، همانندسازی می‏کند. مهم‏تر این‏که مدل واتسون - کریک نشان داد که اطلاعات ژنتیکی به نحوی در ردیف بازهای مولکول DNAرمزشده است؛ درست و همانند آن چه که در کامپیوترها اتفاق می‏افتد؛ یعنی ذخیره داده‏ها به صورت رشته‏های دودویی Binaryمتشکل از دو رقم 0 و 1 می‏باشد.

اسلاید 5 :

تراکم داده‏ای DNA یا همان حجم اطلاعاتی که می‏تواند در خود نگه دارد، در مقایسه با کامپیوترهای امروزی، فوق‏العاده است. این در حالی است که بیش از 10 تریلیون مولکول DNA در یک سانتی‏متر مکعب (0/06 اینچ مکعب) جای می‏گیرد. با این حجم از DNA می‏توان 10 ترا بایت (1000 گیگا بایت) اطلاعات را ذخیره نمود و 10 تریلیون محاسبه را در یک لحظه به انجام رساند. همچنین یک گرم DNA خشک که تقریباً به اندازه نصف یک حبه قند است می‏تواند اطلاعات یک تریلیون CDرا در خود ذخیره کند. تراکم موءثر DNA حدود 100000 بار، بیشتر از هارد دیسک‏های مدرن است.

اسلاید 6 :

DNA بصورت طبیعی دو تا از سه ویژگی عمده ای که از قطعات الکترونیکی مولکولی انتظار می رود، از خود نشان می دهد که این ویژگی ها عبارتند از :
شناسائی و ساختاربندی قابل تعیین در مورد ترتیب و طول
شناسائی و ساختاربندی قابل تعیین در مورد طول
برای اجرای مشتقات DNA برای کاربردهای دستگاه های الکتریکی مورد نیاز است، هدایت الکتریکی است که هنوز در مورد DNA طبیعی قابل بحث و مجادله است.

اسلاید 7 :

در طبیعت آنزیم‏هایی وجود دارد که مولکول DNA را cutمی‏کنند. آنزیم‏هایی هستند که عملpaste انجام می‏دهند و آنزیم‏هایی برای copy و نیز آنزیم‏هایی برای تعمیر repairمولکولDNA وجود دارند و حتی چیزی فراتر از اینها و همانند یک واحد پردازش مرکزی کامپیوتر CPU وجود دارد که دارای یک سری از اعمال پایه، نظیر عملیات جمع add4، انتقال بیتی bit-shiftingو عمل‏گرهای منطقی AND-OR-NOT-NOR است که به ما اجازه بسیاری از محاسبات پیچیده را می‏دهند.

اسلاید 8 :

نانوکامپیوترها با موادی در ابعاد مولکولی سر و کار دارند و نویدبخش ساخت کامپیوترهای بسیار کوچک و سریع‏تر هستند. از سری کامپیوترهای در ابعاد نانو، کامپیوترهای DNA می‏باشند که ترکیبی از مولکول DNA به همراه آنزیم‏های پردازش مولکول و چند قطره آب می‏باشند. ورودی، خروجی و برنامه نرم‏افزاری ماشین تورینگ، همگی از مولکول DNA ساخته شده‏اند.

اسلاید 9 :

1-این رایانه ها بسیار کوچک ولی با ظرفیت بالا هستند.
2-یک پوند دی ان ای ظرفیتی بیشتر از تمامی رایانه های موجود دارد.
3-سرعت و حجم محاسبات بسیار بالا می رود.
4-قدرت محاسباتی این رایانه به اندازه ی اشک چشم از سوپر رایانه ها بیشتر است.
5-دی ان ای از سلول های ارگانیزمیست که در دسترس و ارزان است و مشکلات سمی بودن و جذب در طبیعت را ندارد.

اسلاید 10 :

مراحل تولید تراشه های سیلیکونی به شرح زیر است:
1-تبدیل ماسه به سیلیکون
2-ساخت کریستال های استوانه ای
3-برش استوانه ها به ورقه های نازک سیلیکونی
4-ساخت لایه ی اکسیدی الگو
5-ساخت مناطق ان-تایپ و پی-تایپ
6-اجتماع درگاه ها و اتمام موسفت
7-اتصال موسفت ها با لایه های مس
8-اتمام چرخه
9-چیدن چیپس ها از خوب به بد
10-بسته بندی برای ارزیابی در جهان واقعی

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید