بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مشخصات ما پنگوئن ها

  • طول بدن ما تقریبا 1/25و منقارمان دارای لبه تیزکه به ما پنگوئن ها امکان برداشتن اختاپوس و ماهیهای لزج اعماق دریا را می دهد. شکم ما با پر سفید پوشیده شده که به هنگام شنااز ما محافظت می کند. و فک آنرا نمی بیند ، زیرا هنگامی که فک  به بالا نگاه می کند، ما را به رنگ آبهای نقره ای می بیند. لایه محافظ تخم مان جدا از پوست است که خانه گرمی (مانند دست کش ) ،فراهم می کند و تخم تا هنگام شکسته شدن و در آمدن ما (جوجه ها ) در آن قرار می گیرد. چشمهایمان دارای پو شش خاصی است که به دیدن در زیر آب کمک مان می کند.  چینه دان ما چیزی شبیه یک جیب کوچک می ماند که در دور گردن است که غذا را چه برای اینکه بعد بخوریم و چه برای تغذیه جوجه های خود ، نگهداری کنیم. پشت بدن مان از پر سیاه پوشیده شده که ما را از حمله فک ها در امان نگه می دارد ، چون به رنگ اعماق آبها تیره می باشد و فک نمی تواند ما را ببیند. بالهایمان مانند دو پا رو به کار می بریم که در چیش رفتن در میان آبها به ما کمک می کند.  

اسلاید 2 :

پنگوئن ها

  • سلام بچه ها من یک پنگوئن هستم . به من امپراطورمی گویند من در مناطق منجمد زمین و در نزدیکی قطب جنوب به سر می برم. حتمأ شنیده اید که زندگی در آب و هوای سرد و منجمد قطبی ساده نیست. مکانی که ما پنگوئن ها زندگی می کنیم  تقریبأ جانوری و گیاهی وجود ندارد. همچنین دریای اطراف مناطق محل زندگی ما در زمستان یخ می بندد، معدود حیواناتی در آنجا زندگی می کنند. هر کدامشان راه های مخصوصی برای زنده ماندن به کار می برند.

اسلاید 3 :

  • تخم ما برای شکسته شدن و سر در آوردن جوجه نیاز به مدت طولانی دارد. دوره مواظبت از جوجه ها نیز به درازا می کشد،ما پنگوئن ها در ابتدای زمستان سخت و سرد جفتگیری می کنیم ، زیرا در غیر اینصورت دریا قبل از رشد کامل ما جوجه ها دوباره یخ می زند. پدران و مادران ما از رفتن به دریا و تهیه غذا عاجز خواهند شد. سرمای کشنده در مناطق قطبی دشمن شماره یک ما پنگوئن هاست . اما در دریا ، دشمن ما فک است که ما را به محض فرو رفتن در آب شکار می کند. ولی پنگوئن های بزرگتر خانواده ما خوب شنا بلدند. ، می توانند از دست فک ها فرار کنند. همیشه هم فک ها برنده نیستند.

اسلاید 4 :

  • ما پنگوئن ها پرنده هستیم که نمی توانیم پرواز کنیم. بالهای ما با پوست چرم مانندی پوشیده شده است.پر های ما بیشتر شبیه خز است. بالهای سیاه و سفید ما حالتی دارند که بیشتر به درد حرکت در آب می خورند تا خشکی. در موقع شیرجه رفتن و شنا کردن در زیر آب از بالهایمان به عنوان پارو استفاده می کنیم. اما شناگران ماهری هستیم . هیچ پرنده ای سرعت و سبکی حرکت ما را در آب ندارد. می توانیم ماهها ی متعددی را در آب بگذارانیم. بدون اینکه به خشکی بیائیم و می توانیم بر سطح آب هم شناور بمانیم. در این حالت خیلی شبیه اردکهای گردن کوتاه می شویم.

اسلاید 5 :

  • ما می توانیم روی پا های خود مان ایستاده وبا غرور راه برویم. ولی نمی توانیم به سرعت راه پیمایی کنیم اما اگر در راه پیمایی لازم باشد برروی شکم خودمان خوابیده و شروع به سر خوردن بر روی یخها می کنیم .در این حالت از پا ها و بالها یمان برای رفتن و رانده شدن به جلو کمک می گیریم. خیلی لذت بخش است. مثل شما که روی سطح برف در زمستانها سر می خورید. و با یکدیگر بازی می کنید. 

اسلاید 6 :

  • یادتان هست که قبلا به شما گفتم که پر بدن ما پنگوئن ها شبیه به خز است حالا می خواهم برای شما بچه های خوب توضیح دهم که ما چگونه خودمان را گرم نگه می داریم. بدن ما از انبوه ی از پر های چرب پوشیده شده که دو خاصیت مهم برای ما دارد یکی اینکه مانع نفوذ آب می گرددو همچنین پر ها دمای بدن مان را در یخبندان قطب متعادل نگه می دارند. در زیر پر ها ی مان یک لایه کلفت چربی وجود دارد که به نام چربی نهنگ معروف است. این لایه چربی نیز به نوبه خود گرمای بدن ما را حفظ می کند.

اسلاید 7 :

  • برای ما پنگوئن هاحتی کار های ساده ای مثل غذا خوردن هم به سختی انجام می شود. برای غذا دادن به بچه ها روشی خاصی داریم. به این ترتیب که ابتدا والدین ما غذا را می بلعند و پس از مدتی که غذا تا حدودی هضم شد ، تا انجایی که می توانند منقارشان را باز می کنند ، در این حال ما بچه ها منقار خودمان را در دهان والدینمان فرو می بریم و غذا می خوریم. تقریبأ شانزده نوع دیگر پنگوئن وجود دارد که در نیمکره جنوبی زندگی می کنند. بیشتر انواع ما (مانند ادیلی ،رو کهوبو و....)  لانه هایمان را در جزیره های پر گیاه بنا می کنیم. و انواعی از ما نیز در سواحل امریکای جنوبی و نیوزیلند جنوبی زندگی می کنند. پنگوئن آبی رنگ کوچکترین نوع پنگوئن است که در استرالیای جنوبی و جزیره نیوزیلند شمالی به سر می برند. حتی گروهی از ما پنگوئن ها در نزدیکی خط استوا زندگی می کنند.

اسلاید 8 :

  • پنگوئن های ادیلی در گروه های بزرگ در سواحل صخره ای قطبی به سر می برند . این گونه ازپنگوئن ها آشیانه سنگی درست کرده ، تخمهایشان را در آن لانه های سنگی می گذارند تا از زمین مرطوب دور باشند. هر جفت ما از حریم لانه خود به خوبی دفاع می کنند. حتی یکی از ویژ گی های رفتاری ما پنگوئن ها اینست که به نوبت از تخم ها یا بچه هایمان مراقبت می کنیم. زیرا فک ها یا مرغ نوروزی و... در کمین پنگوئن های کوچک هستند و یکباره حمله می کنند تا ما را شکار کنند . همیشه تعداد زیادی از تخم های ما از بین می رود.هوا که بتدریج گرم می شود ما پنگوئن ها ی کوچک بزرگ و بزرگتر می شویم و به زودی رشد مان کامل می شود طوری که می توانیم به تنهایی به دریا برویم. زیرا حالا پر های نرم و انبوهی داریم که آب در آن نفوذ نمی کند ، در حالی که قبلا با کر کهایی که به هنگام تولدمان داشتیم ، توانایی این کار را نداشتیم. کم کم پوشش بدن ما پنگوئن های کوچک شروع به ریختن می کند و یواش ، یواش پر های سیاه و سفید جای آنها را می گیرند. و شبیه پنگوئن های بزرگ می شویم .

اسلاید 9 :

  • ولی مدت زیادی باید صبر کنیم و آموز ش های لازم را توسط پنگوئن های بزرگتر گروهمان ببینیم و آنگاه به همراه گروهی از بزرکترین پنگوئنها براه می افتیم. و افتخار پیدا می کنیم تا در اولین راه پیمایی خودمان به سوی در یا شرکت کنیم. آنقدر راه پیمایی می کنیم تا به دریا می رسیم. اول از آب می ترسیم ولی احساس گرسنگی باعث می شود که همراه سایر اعضای گروه خود را به آب بزنیم. و در آب به تعغیب ماهی ها می پرداریم که گوشت خوشمزه ای دارند. احساس شادی می کنیم . ولی باید خیلی مراقب باشیم تا توسط فک ها ، نهنگ و... شکار نشویم .

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید