بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه
تاریخچه
اصول و مبنای کار
سیستم دریافت کننده
Digital Beam Forming
بهینه سازی سیگنال
Adaptive Filter
محاسبه Cross Correlation
ردیابی هدف
Narrow Band and CW
محاسبات تشخیص
نگاهی به F-117A (پرنده شب)
Passive Radars in China & Russia and Stealth Aircraft Detection
نقاط ضعف و قوت رادار پسیو
 

اسلاید 2 :

سیستمهای راداری متداول از یک بخش فرستنده و دریافت کننده تشکیل می شوند که اغلب از یک آنتن برای ارسال و دریافت استفاده می کنند ، یک سیگنالی پالسی ارسال می شود و زمان برخورد آن به هدف و دریافت آن این اجازه را می دهد تا فاصله و مشخصات هدف محاسبه شود.
در سیستم های رادار پسیو هیچ نوع فرستنده اختصاصی وجود ندارد در عوض سیستم 
دریافت کننده از فرستنده سومی در محیط بهره می گیرد ، و اختلاف زمان بین سیگنالی
 که مستقیما از فرستنده دریافت میشود و سیگنالهایی را که در اثر تشعشع دریافت می شود را اندازه می گیرد.
 
 

اسلاید 3 :

این کار اجازه می دهد تا وضعیت هدف و تحرک آن مشخص گردد (Bistatic range) .همچنین در فاصله ایستا ، یک رادار پسیو به صورت رمز تغییرات داپلری(Doppler Shift)  بازتاب و همچنین جهت حضور را نیز نمایان می کند. این مشخصات کمک می کند که مکان ،جهت حرکت و سرعت هدف توسط کامپیوتر محاسبه شود. در برخی موارد ،چندین فرستنده و یا گیرنده بکار می روند تا چندین محاسبه مستقل از فواصل Bistatic داشته باشیم ،تغییر تن صدای خودرو یا موتور جنگنده در نهایت دقت در یافتن هدف نهایی را ساده تر می کند.
 

اسلاید 4 :

اصطلاح "رادارهای پسیو" گاهی اوقات به صورت اشتباه بکار می روند برای سنسورهای پسیوی که توسط امواج رادیویی ارسالی هواپیماها را شناسایی می کنند(مثل رادارها،ارتباطات ،یا دستگاه کشف و رمز خودکار مکالمات) .اما ، این سیستم ها از انرژی بازتابی استفاده نمی کنند و باید آنها را سیستم های ESM نامگذاری نمود. نمونه های شناخته شده ی آنها عبارتند از : سیستمهای TAMARA and VERA چک و اسلواکی و سیستمهای Kolchuga کشور اکراین

اسلاید 5 :

تدبیر ساخت رادارهایی که آشکارسازی را بوسیله امواجی که از هدف ساطع می شوند انجام می دهند ایده جدیدی نیست.اولین آزمایشات در سال 1935 توسط رابرت واتسون وات(Robert Watson-Watt) در انگلستان صورت پذیرفت . او توانست یک بمب افکن را توسط امواج کوتاه در 12 کیلومتری تشخیص دهد.
رادارهای اولیه همگی ایستا(bistatic) بودند زیرا تکنولوژی به اندازه ای پیشرفت نکرده بود تا آنتن را قادر نماید تا از فرستندگی به گیرندگی سوئیچ نماید. کشورهای زیادی از سیستمهای ایستا(bistatic) در شبکه های دفاع هوایی استفاده می کردند.
به صورت مثال در اوایل سال 1930 انگلستان سیستم خانه زنجیره ای (CHAIN HOME) را راه اندازی کرد. فرانسوی ها از یک رادار ایستای (bistatic) موج دائم (CW) در سیستمی به نام(fence) استفاده کردند. شوروی سیستم (RUS-1) را ساخت و ژاپن(Type A) را ساخت.
 

اسلاید 6 :

با آمدن اولین نمونه های کامپیوتر، هر چند کم سرعت اولین نمونه های رادارهای پسیو که بر پایه محاسبه سیگنال های دیجیتال (broadcast) و محاسبه Cross Correlation و نگهداری مقدار کافی از این اطلاعات برای شناسایی هدف، برد و Doppler Shift آنها بود در سال 1980ساخته شد.

اسلاید 7 :

رادارهای پسیو می توانند تحت سیگنال های زیر کار کنند:
Analog TV to Signal
FM Radio Signal
GSM Base Station
Digital Audio Broadcasting
Digital Video Broadcasting
High Definition TV Transmitters
 

اسلاید 8 :

در رادارهای معمولی زمان پالس ارسالی و زمان موج ارسال شده کاملا مشخص است. این کار باعث میشود تا محاسبه برد هدف بسیار آسانتر شود و همینطور تنظیم match filter برای کمتر کردن میزان سیگنال به نویز در گیرنده

اسلاید 9 :

رادارهای پسیو این اطلاعات را ندارند. بنابراین باید از کانال اختصاصی یا همان Reference استفاده کنند.
این کار از هر فرستنده ای که در حال کار است استفاده می کند تا شکل موج دریافتی را نشان دهد.

اسلاید 10 :

رادارهای پسیو دارای این سیستم میباشند که امواج بازگشتی کوچک از هدف را در مقابل تداخلات هوایی شناسایی می کنند. پس این کار ضروری است که دارای عدد نویز پایینی باشد و دارای بالاترین dynamic range و به نوعی خطی باشد.
با وجود اینکه سیگنال های برگشتی به طور متوسط زیر خط نویز است، سیستم به این جهت می رود که به صورت ظاهری محدود به نویز باشد که بستگی به سیگنال و فاصله نویز دارد.
رادارهای پسیو دارای گیرنده های
دیجیتالی هستند که در خروجی
نمونه گیری های دیجیتال انجام
می دهند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید