بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

میراگر پال از چندین ورق قرار گرفته روی یکدیگر و بهم فشرده به کمک پیچ های با مقاومت بالا تشکیل شده است که هرگونه حرکت جانبی اصطکاکی میان ورق ها را امکان پذیر می سازد.

میراگرهای اصطکاکی اساساً متشکل از ورق های فولادی پیش فشرده به یکدیگر به کمک پیچ های پیش تنیده اند که در تغییر شکل های پیچشی موجب تبدیل انرژی جنبشی به گرما می شوند. استفاده از سازکاری اهرمی در مهاربند اصطکاکی موجب تبدیل تغییر مکان های نسبتاً پایین قاب مهاربندی شده به تغییر شکل های موضعی بالا در محل نصب میراگر می شود.

اسلاید 2 :

1-2-میراگر ADAS

1-2-1- المان و سختی افزوده شده (ADAS)

عملکرد این نوع میراگرها براساس تسلیم خمشی است.

این نوع میراگرها عموماً در زیر تیر طبقه و بر روی عضو تگیه گاهی مهاربندهای شورون قرار می گیرند.

اسلاید 3 :

یک سیال لزج میرا ضمن تعدیل انرژی، از طریق هل دادن سیال به درون منافذ، یک فشار مستهلک کننده ایجاد می کند که باعث تولید نیرو تیجاد می شوند. افزودن سیال میراکننده به یک سازه موجب کاهش شتاب افقی طبقه و تغییر شکل های جانبی تا 50% و گاهی بیشتر نیز می شود. قشر جدا کننده و آب بند در این سیال لزج ضربه گیر دارای فناوری منحصر به فرد و بالایی است و طراحی آن بر اساس نوعی تراوش است که این طرح کارآمدی خود را در طی آزمایش های سخت به خوبی اثبات کرده و به مدت بیش از 40 سال در بخش های نظامی و تجاری استفاده شده است.

اسلاید 4 :

دامپرهای حاوی سیال میراکننده انرژی قابلیت مقاوم سازی ساختمان و عملکرد آن را در طی زلزله های بزرگ دارند. ضمن آن که در سازه های نوساز و ساخته شده هر دو قابل استفاده اند. این دامپرها جایگزین مناسبی برای روش جداسازی از پایه ها به شمار می روند، زیرا هم گزینه کمتری دارند و هم نصب و اجرای آن ها راحت تر است.

اسلاید 5 :

در سال 1969 برای اولین بار از میراگر ویسکوالاستیک در برج های مرکز تجارت جهانی استفاده شد. این میراگر به منظور کاهش ارتعاشات ناشی از باد استفاده شده است.

اسلاید 6 :

یک نمونه از میراگرهای ویسکوالاستیک که شامل دو لایه ویسکوآلاستیک بین ورقه های فولادی مقید شده است.

اسلاید 7 :

میراگرهای ویسکوالاستیک از چند ورق فولادی که مابین آن ها صفحه ویسکوالاستیک قرار گرفته اند تشکیل شده اند، که این صفحات ویسکوالاستیک اغلب از جنس پلیمر و خاصیت الاستیک و ویسکوز هستند. تحت اثر تحریکات جابه جایی قسمتی از انرژی به صورت انرژی پتانسیل در ماده ویسکوالاستیک ذخیره می شود و بخش دیگر انرژی مستهلک شده و از بین می رود.

اسلاید 8 :

میراگرهای ویسکوالاستیک در سازه های بسیار بلند در آمریکا برای کاهش ارتعاشات باد به کار گرفته شده اند.

 کاهش مهم نوسان باد به وسیله این مراگرها در سازه به دست می آید. این میراگرها برای کاهش خطر زلزله در ساختمان ها مؤثرند.

اسلاید 9 :

اتصال پیچی شیاردار یا اتصال پیچی با سوراخ لوبیایی از سیستم های رایج استهلاک در سازه می باشد برای اتلاف انرژی از طریق اصطکاک از اتصالات پیچ های لغزشی استفاده می کند. مواد مختلفی در بین سطوح قرار می گیرد از آن جمله می توان به استفاده از مواد ترمز ماشین و تماس فولاد روی فولاد اشاره کرد. این ورق های اصطکاکی می توانند از جنس برنج باشند.

اسلاید 10 :

.1ایجاد چرخه های هیسترزیس نیرو – تغییر مکان پایدار با قابلیت جذب قابل ملاحظه انرژی

.2عدم وابستگی عملکرد سیستم مستهلک کننده به شرایط محیطی نظیر دما و سرعت

.3امکان تنظیم مجدد پس از وقوع زلزله، بدون نیاز به تعمیر و تعویض میراگر، جهت ادامه سرویس دهی تحت زلزله های آتی (به جز زلزله های فوق العاده قوی)

.4عدم احتیاج به مواد و تکنولوژی ویژه برای ساخت و نصب (مخصوصاً میراگرهای اصطکاکی لغزشی)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید