بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه

      شبکه تلفنی با ارائه سرویسهای مکالمه ای بلادرنگ، سرویسهای یکپارچه دیجیتالی، تاکنون نیازهای معمول مشترکین را برآورده ساخته است. ولی امروزه خواسته های جدید مشترکین و انتظارات آنان با توجه به سرویسهای اینترنتی ، طراحان و سازندگان سیستم های مخابراتی را بر آن داشته است تا با طراحی شبکه هوشمند( IN)، انتظارات مشترکین را با ارائه سرویسهای جذاب IN برآورده سازند.

اسلاید 2 :

     شبکه هوشمند چیست؟

      شبکه هوشمند، شبکه ای است که در بالای شبکه مخابراتی قرار می گیرد. در این شبکه انواع و اقسام سرویسها به صورت ارزش افزوده براحتی و با انعطاف پذیری وسرعت زیاد قابل تعریف و ارائه می باشند و پارامتر های این سرویسها توسط خود مشترکین نیز قابل مدیریت می باشد.

اسلاید 3 :

معرفی سرویسهای شبکه هوشمند سراسری ملی شرکت ارتباطات زیر ساخت

  • شماره فراگیرUniversal Access Number (UAN)                
  • مکالمه اعتباری Prepaid                                                                                   
  • مکالمه رایگان Free Phone (FPH)                          
  • تماس انبوه Mass Calling (MAS)
  • شبکه خصوصی مجازیVirtual Private Network (VPN)
  • شماره اختصاصی Personal Number Service (PNS)
  • رای گیری(نظر سنجی) تلفنی    Televoting (VOT)                                                               
  • مشاوره تلفنی Premium Rate (PRM)

اسلاید 4 :

مخاطبان و استفاده کنندگان سرویسهای شبکه هوشمند

       شرکتها یا سازمانهایی که احتمال تغییر محل جغرافیایی خود را می دهند، شرکتها یا سازمانهایی که دارای واحدهای گسترده در سطح شهر یا شهرستانها می باشند، سازمانهایی نظیر هواشناسی، هواپیمایی، ورزشی و غیره جهت خدمات اطلاع رسانی به عموم مردم، اشخاصی که از اینترنت استفاده می نمایند، سازمان صدا و سیما جهت برنامه های پر مخاطب رادیویی و تلویزیونی، تمام سازمانها و شرکتهایی که از طریق تبلیغات خواهان توسعه بیشتر می باشند و ......

 

اسلاید 5 :

راهنمای مشترکین جهت برقراری سرویسهای IN

       تمامی مشترکین در سراسر کشور با مراجعه به دفاتر امور مشترکین شهرستان محل سکونت قادر خواهند بود با توجه به تکمیل فرم درخواست برقراری سرویس مورد نظر اقدام نمایند. تمامی مشترکین محترم توجه دارند که ابتدا برای دریافت هرگونه اطلاعات جهت برقراری، رفع خرابی، نارسایی، تعرفه ها و صورتحساب سرویسهای مورد نظر باید به امور مشترکین شهرستان یا مرکز تلفن خود مراجعه نمایند.

اسلاید 6 :

Universal Access Number                (UAN)                

شماره فراگیر

  این سرویس برای شرکتها،سازمانهای خدماتی (مانند آتش نشانی ، اورژانس ، رستورانها ) قابل استفاده است. در این حالت مشترک سرویس برای تمامی شعب خود تنها يک شماره خوا هد داشت. به عنوان مثال مشتریان رستوران همواره با یک شماره تلفن تماس می گیرند ولی در عمل به نزدیکترین شعبه رستوران  محل متصل می شوند.

اسلاید 7 :

Prepaid

مکالمه اعتباری

    در این سرویس به هر استفاده کننده یک کد دسترسی خاص و یک شماره رمز کارت(PIN)  داده خواهد شد . دارنده این سرویس از هر خط تلفن بدون استفاده از سکه یا حتی تجهیزات کارت خوان خاص ارتباط تلفنی خود را برقرار می نماید. تلفن کننده بعد از شماره گیری کد خاص، شماره رمز کارت خود را شماره گیری می نماید و بعد از تائید، شماره تلفن طرف مقابل را مستقیمآ شماره گیری می کند و هزینه مکالمه برای هر مکالمه به طور اتوماتیک ازمقدار اعتبار کارت شخص کسر خواهد شد.  یعنی دارنده این سرویس فقط با دانستن کد دسترسی و رمز از هر خط تلفنی می تواند به حساب خودش استفاده کند.

اسلاید 8 :

Free Phone (FPH) 

مکالمه رایگان

    در این سرویس در حقیقت مشترک این سرویس می پذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده او باشد و جهت هرگونه مکالمه برای او هزینه مکالمه منظور گردد.

  پرداخت هزینه ارتباط توسط مشترک تلفن شونده باعث تشویق مشتریان دربرقراری ارتباط و راهی برای توسعه شرکت یا سازمان دارنده این سرویس جهت تبلیغات می باشد.

اسلاید 9 :

Mass Calling (MAS)

تماس انبوه

     با استفاده ازاین سرویس، شبکه هوشمند می تواند به طور موقت یک شماره تلفن را جهت استفاده کننده ازاین سرویس اختصاص دهد. این سرویس دربرگیرنده ترافیک های تلفنی با حجم بالا می باشد، که در یک زمان وارد شبکه مخابراتی می شود و به یک یا چند مقصد هدایت می گردد.

  مانندشماره تلفنی که تلویزیون برای بعضی از برنامه های پر مخاطب مثل مسابقات اعلام می کند و تماس گیرندگان زیادی دارد. شبکه هوشمند در صورت وجود یک خط آزاد، مکالمه را به مقصد ختم می کند و در غیر آین صورت مکالمه را به یک پیام متصل می کند.

اسلاید 10 :

شبکه خصوصی مجازی

     بااستفاده از شبکه هوشمند (IN) و امکانات شبکه عمومی می توان یک شبکه اختصاصی و مجازی برای دارندگان این سرویس ایجاد نمود. شرکتها یا سازمانهایی که دارای واحدهای گسترده در سطح کشور یا شهرستانها می باشند، می توانند با استفاده از سرویس VPN یک شبکه اختصاصی برای خود ایجاد کنند.

       شبکه ایجاد شده تمامی قابلیتهای تلفن داخلی (PABX) شرکتها و سازمانها را داشته و حتی می تواند سرویسهایی مانند انتقال مکالمه، انتظار مکالمه و... را نیز داشته باشد. با استفاده از سرویس VPN علیرغم فاصله فیزیکی بین بخشهای مختلف یک شرکت، آنها می توانند مانند سازمانی که داخل یک ساختمان می باشند دارای شماره تلفنهای کوتاه سه یا چهار رقمی باشند.  

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید