بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

 


اسلاید 1 :


موتور های جستجو

search engines

اسلاید 2 :


فهرست مطالب

1-تعریف موتور های جستجو

2-اجزاء موتور های جستجو

3-مثال روش کار موتور های جستجو

4-معرفی بهترین موتور های جستجو

5-آمار بازدید و استفاده موتور های جستجو

6-معرفی 10 موتور جستجوی ایرانی

اسلاید 3 :


موتور جستجو چیست ؟

موتورجستجو، یک برنامه کامپوتری تحت وب است که به کاربر اجازه می دهد ، به دنبال اطلاعات مربوط به یک کلید واژه دراینترنت بگردد. به عبارت دیگر صفحات وب مرتبط با آن عبارت که در اینترنت موجود است را به کاربر معرفی می کند.

موتور های جستجو امکانات ویژه ای برای جستجویا عکس، فیلم، فایل های صوتی و اخبار دارند که به کاربر کمک شایانی برای سازمان یافته تر عمل کردن می دهد.

اسلاید 4 :


موتور جستجو چگونه کار می کند؟

وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود، كاربران در واقع نتیجه كار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجوگر قبلا" پایگاه داده اش را آماده كرده است و این گونه نیست كه درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد.

اسلاید 5 :


بخش های مجزای یك موتور جستجوگر

اسلاید 6 :


 ( عنکبوت)Spider

اسپایدر یا روبوت ، نرم افزاری است كه كار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز یك موتور جستجوگر را بر عهده دارد. اسپایدر به صفحات مختلف سر می زند، محتوای آنها را می خواند، لینکها را دنبال می کند، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می كند و آنرا در اختیار سایر بخش های موتور جستجوگر قرار می دهد.

اسلاید 7 :


كار یك اسپایدر، بسیار شبیه كار كاربران وب است. همانطور كه كاربران، صفحات مختلف را بازدید می كنند، اسپایدر هم درست این كار را انجام می دهد با این تفاوت كه اسپایدر كدهای اچ تی ام ال صفحات را می بیند اما كاربران نتیجه حاصل از كنار هم قرار گرفتن این كدها یعنی صفحه طراحی شده را مشاهده می کنند.

اسلاید 8 :


 ( خزنده )Crawler 

كراولر، نرم افزاری است كه به عنوان یك فرمانده برای اسپایدر عمل

می كند. آن مشخص می كند که اسپایدر كدام صفحات را

مورد بازدید قرار دهد. در واقع کراولر تصمیم می گیرد كه كدام یك از لینك های صفحه ای كه اسپایدر در حال حاضر در آن قرار دارد، دنبال شود. ممكن است همه آنها را دنبال كند، بعضی ها را دنبال كند و یا هیچ كدام را دنبال نكند. 

اسلاید 9 :


 ( بایگانی کننده)Indexer 

تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط اسپایدر در اختیار ایندکسر قرار می گیرد. در این بخش اطلاعات ارسالی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و به بخش های متفاوتی تقسیم می شوند. تجزیه و تحلیل بدین معنی است كه مشخص می شود اطلاعات از كدام صفحه ارسال شده است، چه حجمی دارد، كلمات موجود در آن كدامند، کلمات چندبار تكرار شده اند، كلمات در كجای صفحه قرار دارند و ... .

اسلاید 10 :


 ( پایگاه داده ) DataBase   

تمام داده های تجزیه و تحلیل شده در ایندکسر، به پایگاه داده ارسال می گردد. در این بخش داده ها گروه بندی، كدگذاری و ذخیره می شود. همچنین داده ها قبل از آنكه ذخیره شوند، طبق تکنیکهای خاصی فشرده می شوند تا حجم كمی از پایگاه داده را اشغال كنند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید