بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بخش اول معرفي كشور هندوستان

اسلاید 2 :

كشور هند با 3 ميليون و 960 هزار كيلومتر مربع و تراكم جمعيتي در حدود 30 نفر در هر كيلومتر مربع در قاره آسيا و در مجاورت اقيانوس هند، خليج بنگال و درياي عرب و در همسايگي كشورهاي چين، بنگلادش، نپال، برمه و پاكستان قرار دارد.
هندوستان از نظر آب هوايي داراي شرايط متوعي است كه بطور كلي به سه ناحيه به شرح زير تقسيم مي شود:
1- ناحيه شبه جزيره دكن با آب و هواي گرم و مرطوب و بارندگي زياد
2- ناحيه گنگ و براهماپوترا: بيشتر اين ناحيه بصورت جلگه و با آب و هواي مرطوب است و پوشيده از جنگلهاي انبوه است.
3- ناحيه هيماليا : كوچكترين اقليم هندوستان است كه با رشته كوههاي هيماليا پوشيده شده و داراي آب هواي معتدل تا سرد است.

اسلاید 3 :

بر طبق آمار بانك جهاني جمهوري هندوستان در سال 1997 داراي 4/962 ميليون نفر جمعيت بوده است و در حال حاضر در حدود 1 ميليارد نفر جمعيت دارد و پيش بيني مي شود در سال 2015 اين جمعيت بالغ بر 1 ميليارد و 200 ميليون نفر شود. جمعيت مردان در اين كشور بالاتر از زنان بوده و در مقابل هر 1000 نفر مرد 929 نفر زن وجود دارند.64% نيروي كار اين كشور در بخش كشاورزي مشغول بكار هستند.

اسلاید 4 :

سرزمين هند مالك يكي از كهن ترين تمدنهاي جهان است كه نقش بي بديلي در شكل گيري تمدن جهاني داشته است ، برخي از مورخين مانند ويل دورانت قدمت تمدن اين كشور را تا 2900 سال پيش از ميلاد تخمين زده اند.اين كشور بدليل اقليم خاصش پذيراي اقوام و نژادهاي مختلف بوده و مهد انديشه ها، فرقه ها و اديان مهمي محسوب مي شود. هند از نظر نژادي و قوميتي داراي تنوعي بي نظير است. هم اكنون نژادهاي سفيد آريايي، زرد مغولي، بومي، سياه و دراويدي در اين كشور ديده مي شوند. امروزه حدود 1652 زبان محتلف در هند رواج دارد كه 15 زبان عمده از ميان آنها بعنوان زبان ملي در قانون اساسي هند پذيرفته شده است.

اسلاید 5 :

هندوستان را سرزمين هزار و يك فرقه ناميده اند.اين كشور بدليل گوناگوني اقوامي كه در طول تاريخ در آن زيسته اند و هر يك پايه هاي تمدني خاص را بنا نهاده اند از تنوع مذهبي كم نظيري برخوردار است. آزادي مذهبي مورد حمايت قانون اساسي سبب استحكام اين تكثر شده است. بزرگترين اديان موجود در هندوستان عبارتنداز هندوئيسم،بوديسم،اسلام، مسيحيت و رزتشتي كه تركيب جمعيتي آن در نمودار مقابل نمايش داده شده است.

اسلاید 6 :

كشور هندوستان در سال 1947 به رهبري ماهاتما گاندي از زير استعمار انگلستان رهايي يافته و به استقلال دست يافت . اين كشور در سال 1950 جمهوري اعلام شد و نظام حكومتي جمهوري پارلماني را براي خود برگزيد. پارلمان اين كشور داراي 543 نماينده است. اين كشور بزرگترين دموكراسي جهان لقب گرفته است و در آن آزاديهاي سياسي، بيان، مذهب و انديشه كاملا به رسميت شناخته شده و محترم است.مهمترين احزاب سياسي اين كشور بهاراتيا جاناتا، كنگره و كمونيست هستند.رئيس حكومت در هند رييس جمهور است كه مقامش تشريفاتي بوده و عموما از ميان دانشمندان و فرهيختگان انتخاب مي شود. قدرت اجرايي در دست نخست وزير است كه از طريق انتخابات پارلماني انتخاب مي شود. اين كشور داراي ايالتهايي است كه در راس آنها يك سر وزير زمام اجرايي امور را بر عهده دارد.كشور هند داراي ارتشي قدرتمند است و داراي سلاحهاي استراتژيك اتمي و قدرت پيشرفته موشكي است.اقتصاد رو برشد اين كشور از نوع بازار آزاد است.

اسلاید 7 :

كشاورزي :
بدليل شرايط مساعد آب و هوايي و زمين هاي حاصلخيز اين كشور داراي پتانسيل بالاي كشاورزي است.محصولات عمده آن برنج،ذرت،ارزن،گندم،نخود،لوبيا،عدس است.ديگر محصولات عمده آن پنبه،كنف هندي، چاي ،نيشكر و تنباكو است.
منابع طبيعي:
اين كشور داراي منابع قابل توجه سنگ آهن،منگنز، كروميت،بوكسيت،اورانيوم،كرم،نقره،مس،سرب،روي،طلا، الماس و گاز طبيعي است.

اسلاید 8 :

انرژي:
هند داراي يكي از بزرگترين منابع زغال سنگ در جهان است كه كماكان از مهمترين منابع انرژي كشور محسوب مي شود.وجود اورانيوم در اين كشور امكان توليد انرژي برق را از طريق سوخت هسته اي فراهم كرده. اين كشور همچنين از منابع عظيم آبي،باد و خورشيد براي توليد برق بهره مي برد و همچنين وارد كننده گاز و نفت نيز بشمار مي رود.
زير ساخت ها:
هند مجهز به خطوط هوايي و راه آهن سراسري و راههاي جاده اي است كه البته متناسب با نيازهاي كشور نيست و تقويت آنها از جمله برنامه هاي استراتژيك اين كشور محسوب مي شود.

اسلاید 9 :

شاخص قيمت عمده فروشي (WPI) شاخص قيمتي است كه در هند بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد و به منزله معياري براي بررسي تغييرات قيمت كالاها در مبادلات داخلي و بازرگاني خارجي اين كشور است. جدول مقابل ميزان اين شاخص و همچنين در صد تورم را تا سال 2000 ميلادي نشان مي دهد.

اسلاید 10 :

در سال 1991 هند سياستهاي توسعه اقتصادي خود را بطور اساسي تغيير داد و پس از چهار دهه سياستهاي مبتني بر هدايت دولت را پايان بخشيد.نگرش جديد بر مبناي تثبيت اقتصاد بود و در آن توجه خاصي به بخش خصوصي و حمايت از آن مبذول شد.اعمال اين سياستها كه سبب رشد چشمگير اقتصادي هند شد و تنها در عرض 2 سال رشد اقتصادي به 5 درصد افزايش يافت در سال 1996 رشد اقتصادي به 7 در صد رسيد و هند را در بين بهترين اقتصادهاي دنيا از نظر عملكرد قرار داد.از اين تغييرات بعنوان بزرگترين تغييرات زير بنايي در هند بعد از استقلال نام برده شد.حذف نظارت جزيي دولت بر بيمه ،صنعت،كشاورزي وبويژه مبادلات خارجي ضمن فراهم كردن زمينه هاي رقابت، سبب افزايش جذب سرمايه گذاري هاي خارجي شد. ميزان سرمايه گذاري خارجي در اين كشور در سال 99 به بيش از 4/2 ميليارد دلار بالغ شد كه 20 برابر بيشتر از كل سرمايه گذاري خارجي در دوران پيش از آزادسازي اقتصادي محسوب مي شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید