بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی
کلی ترین طبقه بندی ، که مورد قبول اکثریت متخصصان می باشد عبارت است از تقسیم این افراد به سه دسته بزرگ : 1. کودکان و نوجوانان که به علت اختلافات هوشی و فعالیتهای ذهنی از کودکان عادی متمایزند . در این دسته کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی و افراد تیز هوش قرار دارند . 2. کودکان و نوجوانانی که به علت اختلالات و ضایعات مغزی یا اختلالات عملی مبتلا به اختلالات رفتاری هستند . در این دسته کودکان و نوجوانان ناسازگار یا دشوار قرار دارند . 3. کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات و نقایص حسی و حرکتی و اختلالات عملی رشد ، در این دسته نابینایان و همچنین مبتلایان به اختلالات تکلمی ، اختلالات کنترل استنکترها و ناتوانیهای حرکتی قرار دارند .

اسلاید 2 :

طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی
× گروه اول ، بعضی از افراد مبتلا به نارسائی رشد قوای ذهنی و کمبود فعالیتهای ذهنی هستند لذا نمی توانند در شرایط عادی با محیط خانوادگی ، تحصیلی ، اجتماعی ، شغلی سازش نمایند و عده ای بر عکس به علت داشتن هوش سرشار و فعالیتهای ذهنی عالی توسط افراد عادی درک نمی شوند و در نتیجه مسائل و مشکلاتی در سازش آنها با محیط پیش می آید .
× دسته دوم را افرادی تشکیل می دهند که دچار اختلالات شخصیتی ، آشفتگیهای عاطفی و اخلاقی هستند و به همین علت قادر به سازگاری با محیط خود نیستند . در این دسته فعالیتهای ذهنی در حد طبیعی یا حتی ممکن است بیشتر از حد طبیعی باشد . × گروه سوم افرادی هستند که به علت اختلالات و نقایص حسی و حرکتی یا اختلالات عملی رشد از سازگاری عادی با محیط محروم هستند . در طبقه بندی فوق باید به شدت و اهمیت علائم و نوع اختلال رفتاری توجه کرد .

اسلاید 3 :

اختلالات روانی در نوجوانی در نوجوانی مساله بیماری روانی در آسیب شناسی نوجوانی حائز اهمیت زیادی است. مهمترین اختلالات روانی رایج عبارتند از: 1. واکنشهای سازگاری 2. روان رنجوری ، شامل انواع اختلالات خلقی ، مثل افسردگی ، اضطراب 3. اختلالات روان _ فیزیولوژیک ، مثل بی‌اشتهایی روانی 4. اختلالات شخصیت ، مثل اختلال شخصیت هیستریک 5. اختلالات سایکوتیک که اسکیزوفرنی عمومی‌ترین آنهاست.

اسلاید 4 :

اختلال نافرمانی-تحریک
اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی
اختلالات سازگاری
درخودماندگی
عقب‌ماندگی ذهنی
نشانگان آسپرگر
هرزه‌خواری

اسلاید 5 :

اختلال رفتاری اولیه

در این سن کودک رفتارهایی را از خود نشان می دهد که با سن عاطفی و روانی وی متناسب نمی باشد.بلکه با مراحل قبلی رشد وی تطابق دارد.رشد روانی بدین ترتیب متوقف شده و کودک با وجود آنکه سنش بالا می رود قادر به تطبیق خود با محیط اطراف نیست و با وجود رشد سنی رفتار کودک غیر قابل تغییر می ماند و به عبارت دیگر در مراحل پایین رشد متوقف می شود.

اختلال رفتاری ثانویه

در این حالت کودک رشد طبیعی دارد ولی بعدا دست به یک سلسله رفتارهایی می زند که شایسته مراحل قبلی رشد وی است. به عبارت دیگر از نظر رفتاری به مراحل پائین رشد ، برگشت یا عقب نشینی می کند. در کلیه کودکانی که دچار فشارهای زندگی اعمم از اینکه عامل فشار ، روانی یا جسمانی باشد اینگونه اختلالات رفتاری دیده می شود. گویی کودک به علت بیماری یا عدم توانائی در مقابله با فشار روانی بیش از بیش وابسته می شود و به ناچار الگوهای رفتاری بچه گانه ای اتخاذ می کند که متناسب با دوره های قبلی رشد است . دوره هایی که در آن وابستگی بیشتری به پدر و مادر به چشم می خورد به قول ما بچه ها ، طرف بچه ننه است یا ژیگول است یا جوجو

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید